نیروی هوایی تایید کرد که تحویل هواپیماهای باری جدید با تاخیر انجام شده است

نیروی هوایی کانادا می گوید تحویل دو هواپیمای ترابری جدید بیش از حد انتظار طول می کشد.

سال گذشته، RCAF دو هواپیمای مسافربری پهن پیکر ایرباس A-330 کارکرده را از کویت ایرویز خریداری کرد.

دولت ارزش این قرارداد را 102 میلیون دلار آمریکا تعیین کرده است.

این هواپیمای جدید قرار بود زمستان گذشته وارد کانادا شود. تا همین چند هفته پیش، یکی از این هواپیماها همچنان از شهر کویت در حال پرواز بود.

جسیکا لامیراند، سخنگوی دپارتمان، گفت: «این تأخیر جزئی بر هزینه پروژه یا ظرفیت عملیاتی RCAF تأثیری نخواهد گذاشت».

یک منبع ارشد دفاعی گفت که خرید ایرباس همانطور که انتظار می رفت پیش می رود و این تاخیر احتمالا به دلیل مشکلات زنجیره تامین با پیمانکاران تعمیر و نگهداری و رنگ آمیزی است.

پس از اینکه هر دو هواپیما در بازل، سوئیس بررسی های تعمیر و نگهداری را دریافت کردند، در Chateauroux، فرانسه، خانه Satys Aerospace، که در رنگ آمیزی مجدد هواپیماهای بزرگ تخصص دارد، دوباره رنگ آمیزی خواهند شد.

اولین ایرباسی که تحویل داده می شود با رنگ های قرمز، سفید و آبی رنگ خواهد شد که ده سال پیش توسط دولت هارپر برای هواپیمای نخست وزیر رونمایی شد.

ایرباس دوم با رنگ خاکستری براق مورد استفاده برخی از ناوگان فعلی پولاریس خواهد بود.

انتظار می رود اولین هواپیما از دو ایرباس A-330 در تابستان به CFB Trenton برسد. دومی قرار است تا پاییز برسد.

به گزارش وب سایت ردیابی پرواز Flight Aware، اولین ایرباس سه ماه پیش وارد بازل شد. از آن زمان برای نقاشی به شاتورو منتقل شد.

دومین ایرباس برای بررسی های تعمیر و نگهداری خود از شهر کویت اواخر ماه گذشته وارد بازل شد.

سخنگوی AMAC Aerospace در بازل، که تعمیر و نگهداری هواپیما را انجام می دهد، به CBC News گفت که این شرکت بدون اجازه آنها در مورد مشتریان خود اظهار نظر نمی کند.

این هواپیماهای جدید جایگزین ناوگان RCAF از پنج فروند ایرباس A-310 کوچکتر خواهند شد.

این پنج هواپیمای Polaris برای Wardair در اواخر دهه 1980 ساخته شد.

ایرباس 001، یکی از هواپیماهای مورد استفاده برای سفرهای خارج از کشور نخست وزیر جاستین ترودو، که در تابستان پس از اجلاس G20 در اتاوا مشاهده شد، برای مدتی از مدار خارج می شود.  این هواپیما در حین جابجایی در پایگاه نیروی هوایی ترنتون آسیب جدی به ناحیه مخروط جلو وارد کرد.
این ایرباس 001 است، یکی از هواپیماهای مورد استفاده نخست وزیر برای سفرهای خارجی. (کریس رندز/سی بی سی)

آنها ستون فقرات ناوگان حمل و نقل استراتژیک کانادا را برای سالیان متمادی تشکیل دادند و نیروها و بارها را به سراسر جهان پرواز دادند. بسیاری از کاربران نظامی و غیرنظامی A-310 خود را بازنشسته کرده اند زیرا نگهداری از آنها سخت تر شده است.

نخست وزیر و فرماندار کل از Polaris 001 برای سفرهای خارج از کشور استفاده می کنند. معلوم نیست کی تعویض میشه

این هواپیما شامل یک بخش VIP است که شبیه فضای داخلی یک R/V قدیمی است.

کاپیتان ایوت میلز از RCAF گفت: Polaris 001 “تا پایان ژوئن تحت تعمیر و نگهداری فشرده و برنامه ریزی شده منظم است.” نخست وزیر جاستین ترودو یک قطب دیگر را برای شرکت در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز و اجلاس G7 در ژاپن برد.

هواپیمای جدید A-330 کانادا می تواند حداقل 80 نفر بیشتر را حمل کند و بیش از 3000 کیلومتر دورتر از هواپیمای Polaris که جایگزین خواهد شد پرواز کند. این به RCAF اجازه می دهد تا همان مسیرهای خارج از کشور ایر کانادا را بدون نیاز به توقف برای سوخت گیری پرواز کند.

یک ایرباس A330 در 18 ژوئن 2019 یک پرواز نمایشی در نمایشگاه هوایی پاریس در Le Bourget در شمال شرق پاریس انجام می دهد.
یک هواپیمای ایرباس A330 در 18 ژوئن 2019 یک پرواز نمایشی را در نمایشگاه هوایی پاریس در لو بورژه، شمال شرقی پاریس انجام می دهد. دولت فرانسه 15 میلیارد یورو (16.9 میلیارد دلار) کمک به صنعت هوافضای آسیب دیده از ویروس از جمله هواپیماساز اعلام کرده است. ایرباس و خطوط هوایی ملی ایرفرانس. (فرانسوا موری/آسوشیتدپرس)

این مدل برای سایر کشورهای ناتو محبوب است و برای حمل نخست وزیر بریتانیا در سفرهای خارج از کشور استفاده می شود.

همچنین توسط Air Transat استفاده می شود، در حالی که Air Canada از نسخه کمی بزرگتر استفاده می کند.

هواپیماهای ایرباس A-330 پس از ورود به کانادا، برای اصلاحات بیشتر به یک مرکز نظامی ایرباس در ختافه، اسپانیا فرستاده می شوند.

از جمله، هر دو هواپیما به تانکرهایی تبدیل می شوند که قادر به سوخت گیری هواپیماهای ناتو در حین پرواز هستند.

پروازهای خارج از کشور به دلیل ردپای کربن بالای آنها بحث برانگیز هستند – یک مشکل اپتیک برای دولت ترودو، که مبارزه با تغییرات آب و هوایی را یک اولویت سیاسی قرار داده است.

ایرباس نسخه کارآمد تری از ایرباس A-330 به نام NEO را ارائه می دهد، اما هزینه آن ده ها میلیون دلار بیشتر از یک هواپیمای مستعمل است.