هزینه های بالا که کشاورزی را از دسترس جوانان دور می کند و همه کانادایی ها را تحت تاثیر قرار می دهد

وقتی میریام لندری در سال 2018 شروع به پرورش بز برای گوشت آنها کرد، از کوچک شروع کرد – زیرا مجبور بود.

او Chèvrerie aux Volets Verts را در St-Esprit، Que. با دو بز افتتاح کرد. او توانایی خرید یک گله بزرگ را نداشت و حیواناتی را انتخاب کرد که به اندازه کافی کوچک باشند که بتواند در زمان بارداری سومین فرزندش را به تنهایی اداره کند.

لندری، 33 ساله، در مصاحبه اخیر از مزرعه خود در 50 کیلومتری شمال مونترال گفت: “باید بزرگتر شروع می کردم، اما پس از آن به پول بیشتری نیاز داشتم، که نداشتم.”

شروع کردن برای جوانان واقعاً سخت است. من حتی زمین ندارم، تراکتور ندارم، حتی بزهایم. [I paid for] در وام.”

افزایش هزینه زمین، ورود کشاورزان جوان به این تجارت را سخت‌تر از همیشه کرده است. و این موانع در زمانی ایجاد می‌شوند که تعداد فزاینده‌ای از کشاورزان مسن‌تر در حال برنامه‌ریزی برای ترک صنعت هستند.

سازمان‌هایی که جانشینی مزارع را ترویج می‌کنند نگران هستند که اگر جوانان نتوانند وارد این صنعت شوند، تنها شرکت‌های بزرگ دوام خواهند آورد و تنوع محصولات و دام‌ها را کاهش می‌دهد و شکاف بین کانادایی‌ها و منابع غذایی آنها را افزایش می‌دهد.

Benoit Cure، هماهنگ کننده ARTERRE، برنامه ای که کشاورزان مشتاق را با مالکان زمین و کشاورزانی که قصد بازنشستگی دارند، جفت می کند، گفت: «چالش اصلی در حال حاضر واقعاً هزینه زمین کشاورزی است.

کیور گفت که عوامل متعددی در افزایش قیمت ها نقش دارند، از جمله گمانه زنی املاک – به ویژه در حومه مونترال – و رقابت شدید برای بهترین خاک در استانی که تنها حدود دو درصد از زمین برای کشاورزی مناسب است.

او در مصاحبه اخیر خود گفت که سال گذشته قیمت زمین کشاورزی 10 درصد افزایش یافت که غیرعادی نیست. طی 10 سال گذشته، ما سالانه حدود 6 تا 10 درصد افزایش داشته ایم. او گفت که میانگین مزرعه لبنی در کبک اکنون تقریباً 5 میلیون دلار ارزش دارد که تقریباً دو برابر سال 2011 بود.

Cure گفت: با پیش‌پرداخت 20 درصدی که معمولاً برای خرید مزرعه پیش‌بینی می‌شود، “شما باید قبل از شروع تجارت کشاورزی خود یک میلیونر شوید.” او ابراز تاسف کرد، اگر جوانان توان پرداخت هزینه های کشاورزی را نداشته باشند، بیشتر جوامع روستایی در خطر باقی ماندن با دو یا سه مزرعه بزرگ هستند.

لندری، مانند بیش از نیمی از کشاورزان مشتاقی که با ARTERRE کار کرده اند، فضای خود را اجاره می کند. عملیات کوچک او در یک مزرعه لبنی سابق واقع شده است که اکنون برای محصولات یونجه و غلات استفاده می شود. مزرعه او اکنون به 40 بز ماده و تعداد انگشت شماری نر برای تولید مثل رسیده است.

او گفت که در انبار او فضای کافی برای 60 زن وجود دارد، اما تقاضای کافی برای حمایت از 100 زن دارد.

و در حالی که شروع کوچک به او اجازه می دهد مزرعه ای باز کند، چالش های خاص خود را نیز دارد. او گفت که گوشت بز در کبک غیرمعمول است و مؤسسات مالی در دادن وام برای عملیاتی که با آن آشنایی ندارند مردد هستند.

او گفت که وام دهندگان نمی خواهند آن را تامین مالی کنند، زیرا آنها آن را نمی دانند و این کار را واقعا سخت می کند.

زمین به قیمتی بیش از آنچه کشاورزان می توانند به آن امیدوار باشند به فروش می رسد

ژان فیلیپ ژرویس، اقتصاددان ارشد Farm Credit Canada گفت: کشاورزی همیشه یک صنعت سرمایه بر بوده است – با هزینه های بالا برای زمین، تجهیزات و نهاده ها – اما قیمت ها در سراسر کانادا بالاتر از درآمدی است که می توان از آن زمین ایجاد کرد. ، یک شرکت کرون که به کشاورزان وام می دهد.

جروایس در مصاحبه اخیر خود گفت: “رابطه بین قیمت زمین و درآمدی که می توان از زمین انتظار داشت – این نسبت بالاترین نسبتی است که تا به حال دیده ایم.” بنابراین ما واقعاً در قیمت‌هایی هستیم که بالاترین قیمت‌هایی را داریم که تا به حال دیده‌ایم، نه فقط از نظر ارزش مطلق به دلار در هر هکتار، بلکه نسبت به درآمدی که می‌توان تولید کرد.»

او گفت که اکنون به ندرت پیش می آید که کشاورزان از زمینی که فقط با کشاورزی آن می خرند، سود کسب کنند و افزود که بیشتر کشاورزان تنها با فروش پول خود را پس می گیرند. او افزود که مزارع بزرگ و تأسیس شده می توانند از درآمد حاصل از زمین هایی که قبلاً برای آن پرداخت شده، خرید زمین های بیشتری را تأمین کنند.

یک تراکتور در یک مزرعه.
انجمن کشاورزان کبک می گوید حدود 11 درصد از کشاورزان این استان به دلیل افزایش هزینه ها به تعطیلی مزارع خود در سال جاری فکر می کنند. (ست پرلمن/آسوشیتدپرس)

اما حتی مزارع بزرگ نیز با هزینه های بالا به چالش کشیده می شوند. نظرسنجی از بیش از 3600 کشاورز که ماه گذشته توسط انجمن کشاورزان کبک منتشر شد، نشان داد که 11 درصد به فکر تعطیلی در سال آینده هستند.

را اتحادیه محصولات کشاورزی نشان داد که هزینه ها در مزارع کبک به طور متوسط ​​17.3 درصد در سال 2022 افزایش یافته است در حالی که درآمدها به طور متوسط ​​14.7 درصد افزایش یافته است.

گزارشی که در اوایل آوریل توسط RBC منتشر شد نشان داد که 40 درصد از اپراتورهای مزرعه کانادایی قصد دارند در دهه آینده بازنشسته شوند و 66 درصد آنها برنامه جانشینی ندارند.

جولی بیسونت، رئیس سازمانی که کشاورزان جوان کبک را نمایندگی می کند و جانشینی مزارع را ترویج می کند، می گوید جوانان زیادی به کشاورزی علاقه مند هستند.

بیسونت، با Fédération de la relève agricole du Québec، در مصاحبه اخیر خود گفته است. “این خیلی پول است.”

بیسونت گفت که گسترش شهری و هجوم افرادی که برای کار از راه دور به مناطق روستایی می روند، فشار بیشتری را بر زمین های قابل کشت کبک وارد می کند.

در همین حال، لندری گفت که مایل است کشاورزان کوچک تری را ببیند زیرا آنها تمایل به ایجاد روابط نزدیک با ساکنان محلی دارند.

او گفت: «ما باید مردم را دوباره به کاری که سه بار در روز انجام می‌دهند، یعنی غذا خوردن متصل کنیم. “بدانید غذای شما از کجا می آید. اگر خودتان نمی توانید آن را پرورش دهید، کسی را پیدا کنید که این کار را همانطور که شما انجام می دهید انجام دهد.”