همه چیز درباره کامپوزیت دندان + انواع کامپوزیت و مراقبت از آن

رزین کامپوزیتهای با قیمت مناسب (در حدود نصف قیمت ونیر پرسلن) تولید میکند.یکی از جدیدترین تکنولوژیهای کامپوزیت ونیر را با خصوصیات نانو هیبریدی که به مینای دندان بسیار شبیه است، به بازار عرضه کرده است. عده ای از افراد به دلیل مشکلات بدرنگی دندان یا نامرتب بودن یا کوچک بودن دندان ها، لبخند زیبایی ندارند به همین دلیل درمان هایی برای پوشاندن معایب دندان ها و ساختن لبخند زیبا وجود دارد که یکی از آن ها کامپوزیت ونیر است. امروزه یک از دغدغه های افراد برای درمان زیبایی هزینه کامپوزیت دندان است اگر بدنبال روشی برای زیباتر کردند دندان های خود هستید می توانید از درمان های کامپوزیت دندان و یا لمینت دندان استفاده کامپوزیت دندان ونیر کنید.

سفید کردن لمینت و کامپوزیت دندان کار راحتی نیست. افرادی که سن کمتری دارند معمولا دندان های کشیده تری دارند در نتیجه اگر می خواهید جوان تر به نظر برسید بهتر است از این نوع دندان ها استفاده کنید. سن نیز عامل تاثیرگذاری در انتخاب انواع کامپوزیت ونیر ها است.

کامپوزیت دندان ونیر روشی عالی برای اصلاح دندان های ترک خورده، شکسته و تغییر رنگ داده شده است و یا به عنوان یک جایگزین مکمل برای پر کردن آمالگام نقره ای و دندان های پوسیده استفاده می شود. بیشتر شهرت کامپوزیت ونیرها به دلیل این است که در قراردادن آن ها نیازی به تراش دادن دندان وجود ندارد و اگر هم لازم باشد به مقدار کم است. کامپوزیت ونیر دارای قیمت های به صرفه هستند و به دلیل اینکه نیازی به تراش دندان های اصلی ندارند طرفداران زیادی پیدا کردهاند. دندانپزشک قالب دندان طبیعی شما را تهیه میکند و آن را به لابراتوار ارسال مینماید تا ونیر مناسب شما آماده گردد.

استفاده از لایههای نازک در مقایسه با قرار دادن کامپوزیت با همان ضخامت و بصورت یک تکه کمک میکند تا اثر تجمعی این بدشکلی به کامپوزیت دندان قیمت حداقل برسد. کامپوزیت ونیر یک ماده خمیری شکل است که بعد از قالبگیری از دندان بیمار و ساخت کامپوزیت دندان در لابراتوار دندانسازی، به کمک اشعه خاص محکم می شوند. ایمپلنت دندان در استخوان فک فوقانی یا تحتانی قرار می گیرد و به عنوان لنگر دندان جایگزین عمل می کند.