هند با اظهارات خود در مورد اعتراضات کشاورزان ، ترودو را به تشویق “فعالیت های افراطی” متهم می کند

هند نخست وزیر جاستین ترودو را به تحریک “فعالیت های افراطی” متهم کرده و هشدار می دهد که اظهارات وی در مورد اعتراضات کشاورزان می تواند به روابط بین دو کشور آسیب برساند.

امروز در بیانیه ای که توسط دفتر وزیر امور خارجه هند صادر شد ، دولت هند گفت كه كمیساریای عالی كانادا احضار شد و به وی گفته شد كه نظرات ترودو ، برخی از وزرای كابینه و نمایندگان مجلس وی باعث افزایش نگرانی در مورد پاسخ دهلی نو به معترضان به كشاورزان هندی شده است ” دخالت غیرقابل قبول در امور داخلی ما است. “

در بیانیه آمده است: “چنین اقداماتی ، در صورت ادامه ، تأثیرات مخربی بر روابط بین هند و کانادا خواهد داشت.”

“این نظرات باعث تشویق اجتماعات فعالیت های افراط گرایانه در مقابل کمیسیون عالی و کنسولگری های ما در کانادا شده است که مسائل مربوط به امنیت و امنیت را مطرح می کند. ما انتظار داریم که دولت کانادا از امنیت کامل پرسنل دیپلماتیک هند و رهبران سیاسی آن اطمینان حاصل کند تا از اظهارات به فعالیت افراطی مشروعیت می بخشد. “

کشاورزان معترض به قوانین جدید اعمال شده توسط نارندرا مودی نخست وزیر هند هستند که می گوید این تغییرات به کشاورزان امکان می دهد قیمت خود را تعیین کرده و محصولات خود را به مشاغل خصوصی بفروشند. تاکنون کشاورزان هندی محصولات خود را مستقیماً با قیمت های تضمینی به دولت فروخته اند.

کشاورزان با مقامات درگیر می شوند

کشاورزان نگرانند که قانون جدید آنها را در معرض بهره برداری شرکت های بزرگ قرار داده و می تواند آنها را از نظر مالی ویران کند – به ویژه در همه گیر جهانی.

مقامات هند اخیراً از آب پاش ، گاز اشک آور و باتوم برای شکستن اعتراضات فعالانی که اقدام به ایجاد محاصره کرده و قصد ورود به دهلی را داشتند ، استفاده کردند. برخی از کشاورزان کانادایی در همبستگی با کشاورزان هندی تجمع هایی ترتیب داده و کمپین های رسانه های اجتماعی را راه اندازی کرده اند.

در اوایل این هفته ، ترودو پاسخ دولت هند به اعتراضات را “نگران کننده” خواند.

نخست وزیر گفت: “ما به اهمیت گفتگو اعتقاد داریم و به همین دلیل از طریق چندین روش مستقیم با مقامات هند تماس گرفته ایم تا نگرانی های خود را برجسته کنیم.”

سخنان وی با انتقاد سریع سخنگوی وزارت امور خارجه هند روبرو شد ، وی اظهارات خود را “نادرست” خواند.

در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه ، از ترودو س wasال شد که آیا می ترسد اظهارات وی به روابط کانادا با هند آسیب برساند؟

وی گفت: “كانادا همیشه در دفاع از حق اعتراض مسالمت آمیز در هر نقطه از جهان خواهد ایستاد و ما خوشحالیم كه شاهد اقداماتی به سوی تنش زدایی و گفتگو هستیم.”