هیئت منصفه تحقیقات پزشکی، مرگ مایلز گری را به عنوان قتل طبقه بندی می کند

هیئت منصفه در تحقیقات پزشکی قانونی در مورد مرگ مایلز گری، مرگ او را به عنوان یک قتل طبقه بندی کرده است، و یکی از اولین نهادهای رسمی است که مرگ او را از زمانی که نزدیک به هشت سال پیش توسط چندین افسر پلیس ونکوور مورد ضرب و شتم قرار گرفت، اینگونه اعلام کرد.

هیئت منصفه پس از شنیدن شهادت بیش از 40 شاهد در جریان تحقیقات در مورد مرگ گری، از جمله افسران پلیس درگیر در مبارزه، آتش نشانان، امدادگران، بازرسان مستقل، مربیان استفاده از زور، یک سم شناس و یک سم شناسی، حکم خود را روز دوشنبه پس گرفتند. یک متخصص پزشکی قانونی

چهار نفر از پنج هیئت منصفه پس از شش ساعت بحث و بررسی به این تصمیم موافق بودند.

مارگی گری، مادر مایلز گری، گفت: “من فکر می کنم این بهترین نتیجه ممکن برای تحقیق است.”

او افزود: “من واقعاً خیالم راحت است که این روند تمام شده است.” هفت سال و نیم طولانی و قطعاً دو هفته طولانی می گذرد و امروز بسیار استرس زا بود و بسیار اضطراب آور بود.

گری، 33 ساله، پس از درگیری با پلیس در حیاط خلوت پوشیده شده در برنابی، پیش از میلاد، در آگوست 2015 جان باخت. جراحات او شامل پارگی بیضه، شکستگی جعبه صدا، شکستگی حفره چشم و کبودی گسترده بود. این خانواده مدت‌هاست که خواستار محکومیت شدیدتر افسران دخیل در مرگ او شده‌اند.

تحقیقات پزشکی قانونی در بریتیش کلمبیا یافته‌های مربوط به مسئولیت قانونی را به دست نمی‌آورد، اما هیئت منصفه وظیفه طبقه‌بندی مرگ گری و ارائه توصیه‌هایی برای جلوگیری از تلفات مشابه داشتند.

یکی از سه توصیه هیئت منصفه از اداره پلیس ونکوور خواسته شده است تا استفاده از دوربین های بدنه با قابلیت ضبط صدا را برای تمام افسران گشت در شهر اجرا کند، در حالی که توصیه دوم خواستار بازنگری در آموزش کاهش تنش و مهار بحران در این اداره است.

به طور خاص، هیئت منصفه گفتند که پلیس باید نحوه ارزیابی افسران افرادی را که ممکن است با سلامت روانی خود دست و پنجه نرم می کنند، بررسی کند.

هیئت منصفه شهادت 42 شاهد را شنید

شهادت شاهدان در بازجویی دو هفته ای، لحظه اعزام پلیس به مرگ گری و سال ها تحقیقات بعدی را پوشش می دهد.

دو نفر در ابتدا با 911 بعد از ظهری که گری فوت کرد، تماس گرفتند و گزارش دادند که مردی بر سر زنی که در حال آبیاری گیاهان بیرون از تعاونی‌اش در Marine Drive بود فریاد زد و یک شلنگ باغبانی به او اسپری کرد.

یکی از افسران گفت که پس از پاسخ به تنهایی سعی کرد با گری صحبت کند، اما پس از طعنه زدن به او و گرفتن پنجره یا درب سمت راننده وانت پلیس، عقب نشینی کرد و درخواست کمک کرد.

دو افسری که به تماس او پاسخ دادند به هیئت منصفه گفتند که پس از تعقیب گری به سمت شرق به برنابی، برای مدت کوتاهی سعی کردند با او صحبت کنند، اما زمانی که او طبق درخواست زانو نزد، از اسپری فلفل استفاده کردند.

با تشدید دعوا در داخل حیاط خلوت خیابان ژفره، افسران بیشتری به رسیدن ادامه دادند.

چهارده افسر از همان زبان روی جایگاه برای توصیف ظاهر و رفتار گری استفاده کردند – آنها گفتند که او “حیوان گرا”، “پرخاشگر” یا نشان دهنده “قدرت مافوق بشری” است. یکی از افسران به هیئت منصفه گفت که از جان خود می ترسد، در حالی که دیگری گفت که فکر می کند تنها جایگزین برای به دست آوردن کنترل تیراندازی به گری است.

چند نفر گفتند که معتقدند گری «هذیان هیجان‌انگیز» را تجربه می‌کند، اصطلاحی بحث‌برانگیز که حالت آشفتگی را توصیف می‌کند و اغلب در مرگ‌های پلیس ذکر می‌شود و بعداً توسط پزشکی قانونی که کالبد شکافی گری را انجام داد رد شد.

پلیس گفت که استفاده از زور بر گری را افزایش داده است، زیرا به نظر می‌رسد که او هیچ دردی احساس نمی‌کند، زیرا افسران با باتوم به پاها و بازوهای او ضربه می‌زنند، نیم تنه او را زانو می‌زنند، دو بار گردنش را می‌فشارند و مکرراً به صورتش مشت می‌زنند.

افسران به تحقیق گفتند که به یاد نمی آورند که خون یا کبودی روی گری دیده باشند. امدادگران و آتش نشانان با این شواهد مخالفت کردند، به طوری که یکی از افراد قبلی گفت که بدن بی رنگ گری به نظر می رسد که در “نبرد” بوده است.

در عرض یک ساعت، گری مرده بود.

زنی با موهای فرفری بلند وارد یک ساختمان اداری می شود.
مادر مایلز گری، مارگی گری، سمت چپ، قبل از تحقیقات عمومی در مورد مرگ گری در برنابی، بریتیش کلمبیا، در 17 آوریل، بیرون از دفاتر پزشکی قانونی BC تصویر شده است. (بن نلمز/سی بی سی)

توصیه حفظ نمونه را هدف قرار می دهد

پزشک قانونی که کالبد شکافی را در سال 2015 انجام داد، در ابتدا علت مرگ او را “نامشخص” اعلام کرد و گفت که هر تعدادی از عوامل مانند خفگی، “آشفتگی، مطابق با موارد هذیان هیجان‌انگیز”، فشار روی گردن و بزرگ شدن قلب می‌تواند باعث شود. کشنده بوده است

اما دکتر متیو اورد پس از شنیدن شواهدی از پلیس، اولین پاسخ دهندگان و سم شناس در طول تحقیقات، یافته های خود را تنظیم کرد. در عوض، اورد گفت که گری “در نتیجه ایست قلبی ریوی” جان خود را از دست داد که با استفاده از زور توسط افسران پیچیده شد و فشار بیشتری بر قلب و ریه های او وارد کرد.

او به طور خاص به اقدامات پلیس، از جمله “فشرده کردن گردن”، جراحات با نیروی بلانت، استفاده از اسپری فلفل و نگه داشتن گری روی شکم با دستان بسته شده در پشت اشاره کرد.

اورد بزرگ شدن قلب را به عنوان یک علت بالقوه مرگ رد کرد و به هیئت منصفه گفت که بزرگتر از حد طبیعی است اما نه کشنده. او همچنین گفت که استفاده گری از تستوسترون بدون تجویز، که قبلاً توسط پزشک خانواده اش ذکر شده بود، به احتمال زیاد در مرگ او نقشی نداشته است.

اورد به هیئت منصفه گفت که معتقد است رفتار گری احتمالاً نتیجه یک «قسمت رفتاری حاد» است، اما او فکر نمی‌کرد که اگر اقدامات پلیس نبود، گری در آن بعدازظهر تابستان می‌مرد.

خواهر گری، ملیسا گری، در تحقیقات گفت که برادرش یک فرد “احمق” و وفادار است که طبق اطلاعات او، پس از تشخیص اختلال دوقطبی در حدود سال 1999، وضعیت ثابتی داشته است. گری که اکنون یک پرستار روانپزشکی است، گفت که برادرش ممکن است دچار اختلال دوقطبی شده باشد. اپیزود شیدایی روزی که او درگذشت و به تاکتیک های کاهش تنش بهتری نیاز داشت.

تاج در سال 2020 اعلام کرد که دادستان ها هیچ گونه اتهام جنایی علیه پلیس درگیر در مبارزه با گری را پیگیری نخواهند کرد و به شواهد متناقض پیرامون حادثه ای اشاره کرد که افسران درگیر تنها شاهد آن بودند.

پنج افسر پلیس به تحقیق گفتند که بلافاصله پس از مرگ گری به دستور نمایندگان اتحادیه، یادداشت‌های دست‌نویسی نگرفتند.

در آن زمان، کراون گفت که یک محرک طبیعی به نام میتراژینین یا کراتوم می‌توانست بر اساس آزمایش‌های اولیه خون پس از مرگ باعث مرگ او شود. «آرون شاپیرو» سم شناس هفته گذشته در طول شهادت خود گفت که پس از بررسی نتایج و یافتن اینکه سطوح دارو خیلی پایین است یا به طور بالقوه مثبت کاذب است، این گزارش را تغییر داده است.

سومین توصیه هیئت منصفه در روز دوشنبه از سازمان خدمات بهداشتی استانی خواست تا سیاست خود را در مورد حفظ نمونه های سم شناسی بازنگری کند و مدارک را تا زمانی که تمام بررسی ها کامل شود حفظ کند.

یک سم شناس به تحقیق گفت که نمونه هایی از خون گری مدت ها قبل از تحقیق مطابق با روش استاندارد از بین رفته است.

شاپیرو همچنین گفت که تیم آن روز هرگز آزمایش ثانویه ای برای تأیید نتیجه بالقوه برای THC، ماده روانگردان اصلی در حشیش انجام نداد – اگرچه او گفت که احتمالاً رفتار توصیف شده توسط پلیس را توصیف نمی کرد.