ورزشکاران نخبه خواستار رسیدگی عمومی به سوء استفاده در ورزش هستند

ورزشکاران نخبه روز دوشنبه در مقابل کمیته مجلس عوام حاضر شدند تا دولت فدرال را به انجام هیچ کاری در پاسخ به سوء استفاده در ورزش متهم کنند و خواستار تحقیق عمومی ملی شوند.

این ورزشکاران – که شامل میریام داسیلوا روندو، بوکسور المپیک، سیارا مک کورماک و آندریا نیل، بازیکنان فوتبال و امیلی میسون شمشیرباز بودند، در مورد آزار جسمی و روحی که توسط مربیان و سایر مقامات متحمل شدند به نمایندگان مجلس گفتند.

آنها گفتند که سوء استفاده در ورزش های متعدد بیداد می کند و آنها خواستار تجدید نظر اساسی در مورد نحوه اداره ورزش های نخبه در کانادا هستند.

ورزشکاران گفتند که حمایت‌های موجود ناکافی است و افشاگران اغلب می‌ترسند که مطرح کنند، زیرا از مجازات سوء استفاده‌کنندگان خود می‌ترسند، بسیاری از آنها با وجود اتهامات قبلی در مورد تخلفات، هنوز در ورزش کار می‌کنند.

مک کورمک به نمایندگان مجلس گفت که مجبور شد کانادا را به مقصد ایرلند ترک کند تا از آزار و اذیت باب بیراردا، مربی سابق تیم ملی ونکوور وایتکپس که اخیراً به اتهام جرایم جنسی محکوم شده بود، فرار کند.

مک کورمک گفت که او و دیگران سوء استفاده از بیراردا را به Canada Soccer، نهاد حاکم بر ورزش گزارش کردند، اما این سازمان سال ها از این “شکارچی شناخته شده” محافظت کرد.

او ادعا کرد که فوتبال کانادا مملو از “تضاد منافع… نظارت صفر” و سوء مدیریت مالی است.

او گفت که این گونه اتهامات باید از طریق یک تحقیق ملی بررسی شود.

تماشا کنید: “من فقط از اینکه یک کانادایی هستم احساس شرم می کنم”: بازیکن حرفه ای فوتبال

بازیکن حرفه‌ای سابق فوتبال می‌گوید: «از اینکه یک کانادایی هستم احساس شرمندگی می‌کنم

سیارا مک کورمک، بازیکن حرفه‌ای سابق فوتبال، در حالی که در برابر یک کمیته پارلمانی درباره ورزش ایمن در کانادا شهادت می‌دهد، می‌گوید که «نمی‌داند چه چیزی مانع از تحقیقات ملی می‌شود… آیا وزیر ورزش تماشا می‌کند، آیا نخست‌وزیر تماشا می‌کند… آیا این تصمیمات را می گیرد، آیا آنها تماشا می کنند؟’

مک کورمک در مورد دولت فدرال گفت: «این که هیچ کاری انجام نمی شود، تکان دهنده است.

“چند بار باید به همه شما بگوییم که چگونه این به طور گسترده ای زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است؟ من در سطح انسانی نمی فهمم که چگونه می توانید به معنای واقعی کلمه شاهد این تصادف رانندگی بارها و بارها باشید و انجام دهید. هیچ چیز خیلی ناامید کننده است.”

مک کورمک با صدای بلند تعجب کرد که پاسکال سنت اونگه وزیر ورزش و دولتش چقدر این مشکل را جدی می گیرند.

آیا او حتی تماشا می کند؟ آیا نخست وزیر تماشا می کند؟ آیا آنها تماشا می کنند؟ از نمایندگان مجلس پرسید. “خیلی ناامید کننده است. من از اینکه کانادایی هستم احساس شرم می کنم.”

St-Onge به خبرنگاران گفت که دولت کاری برای رفع نگرانی های ورزشکاران انجام خواهد داد، اما هنوز تصمیم نگرفته است که آیا باید یک تحقیق عمومی انجام شود یا نوعی “تحقیق”. وزیر گفت، در هر صورت، این روند “مطمئن تروما” خواهد بود.

او گفت: “اگر می خواهیم بهتر از کودکان و ورزشکاران ملی خود محافظت کنیم، باید بدانیم چه اتفاقی می افتد و چگونه می توانیم سیستم ورزش را بهبود بخشیم.”

زنی می ایستد تا در مقابل جمعیت نشسته صحبت کند.
وزیر ورزش پاسکال سنت اونگ می‌گوید که دولت هنوز تصمیم نگرفته است که آیا درخواست تحقیق عمومی درباره گزارش‌های سوءاستفاده در ورزش را بدهد یا خیر. (آدریان ویلد/ مطبوعات کانادا)

آندره آ نیل، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال زنان کانادا و دستیار مربی نیز روز دوشنبه از تجربه ضعیفی در Canada Soccer خبر داد.

او گفت که این یک “باشگاه پسران قدیمی” است که بیشتر به “انکار و انحراف” داستان های سوء استفاده از آن علاقه مند است تا اینکه به طور معنی داری به تخلفات در سراسر ورزش رسیدگی کند.

نیل گفت که درباره مدیریت تیم ملی زنان توسط Soccer Canada و ادامه به کارگیری بیراردا که به طور قابل اعتمادی به سوء رفتار جنسی متهم شده بود، ابراز نگرانی کرده است.

او ادعا کرد که به دلیل ابراز نگرانی در مورد “فقدان اخلاق” در سازمان تنبیه شده است.

در نتیجه، نیل ادعا کرد، گواهینامه مربیگری او مسدود شد و Soccer Canada مقداری از پولی را که به او بدهکار بود، دریغ کرد. او آن را تجربه ای در “گازلایتینگ نهادی” نامید.

او گفت که از سازماندهی فوتبال کانادایی جام جهانی فوتبال آینده 2026 که در برخی از مکان های کانادا برگزار می شود، ناراحت است.

او از نمایندگان مجلس خواست تا دولت را وادار کنند که تحقیقات عمومی را آغاز کند و گفت که “فرهنگ سمی و اقتدارگرایانه فوتبال باید پایان یابد.”

Canada Soccer در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که “طراحی مجدد و تنظیم مجدد سازمانی کامل” را ایجاد کرده است، فرآیندی که شامل “آموزش رهبری و توسعه مهارت ها برای همه کارکنان و همچنین پرورش یک تیم رهبری اجرایی فراگیرتر” است.

Canada Soccer همچنین هفته گذشته اعلام کرد که با ارل کاکرین، دبیر کل هیئت حاکمه “با جدایی” موافقت کرده است. کاکرین ماه گذشته با انتقاد نمایندگان مجلس به خاطر مدیریت خود در سازمان ورزشی درگیر مواجه شد.

علیرغم ادعاهایی مبنی بر اینکه آنها مایل به تغییر هستند، نیل گفت: “شکاف بزرگی در آنچه می گویند و کاری که انجام می دهند وجود دارد. این یک مشکل بزرگ است.”

“مسمومیت، قلدری و سوء استفاده”

امیلی میسون، یک شمشیرباز سابق است که اکنون بخشی از شمشیربازی برای تغییر کانادا است، گروهی که نماینده شمشیربازان فعلی و گذشته المپیک و ملی است. او گفت که ورزش او دارای فرهنگ “سمی، قلدری و سوء استفاده” است.

او به نمایندگان یکی از مربیان که گفته می‌شود از ورزشکاران زن در خانه‌اش برای یک کمپ تمرینی میزبانی می‌کرد، گفت که فقط اسباب‌بازی‌های جنسی را برای نمایش زنده بیرون بیاورند.

میسون گفت که تحریم های اعمال شده بر این مربی ناکافی است – نامه عذرخواهی و محرومیت چهار ماهه از مسابقات در اوج همه گیری کووید-19.

پس از تجربه آزار، میسون گفت که در 17 سالگی ورزش را ترک کرد و با یک “بحران سلامت روان” دست و پنجه نرم کرد، که منجر به اقدام به خودکشی شد.

میسون گفت: “ورزشکاران ما آسیب می بینند، دوستان من آسیب می بینند و زمان تغییر فرا رسیده است.” “یک تحقیق عمومی در مورد فرهنگ ورزش کانادا بسیار ضروری است.”

تماشا کنید: شمشیرباز سابق خواستار “تحقیق عمومی در مورد فرهنگ ورزش کانادا” شد

شمشیرباز برتر سابق خواستار “تحقیق عمومی در مورد فرهنگ ورزش کانادا” شد

امیلی میسون، بنیانگذار شمشیربازی برای تغییر کانادا، در حالی که در مقابل یک کمیته پارلمانی متمرکز بر ورزش ایمن در کانادا صحبت می کرد، درباره “فرهنگ سمیت، قلدری و سوء استفاده فراگیر در شمشیربازی کانادایی” بحث می کند.

میسون گفت، برای مدت طولانی، سازمان های ورزشی مانند فدراسیون شمشیربازی کانادا “مدال ها را بر زندگی ورزشکاران در اولویت قرار داده اند.”

او گفت که فدراسیون رابطه خود را با مربیان متخلف قطع نکرده است زیرا آنها نتیجه می دهند.

مریام داسیلوا روندو، قهرمان المپیک و معلم، پس از حضور در کمیته میراث فرهنگی کانادا که در مورد ورزش کانادایی در روز دوشنبه، 24 آوریل 2023 در اتاوا ظاهر شد، دیده می شود.
میریام داسیلوا روندو، قهرمان المپیک و معلم، روز دوشنبه، 24 آوریل 2023 در اتاوا در مقابل کمیته میراث که به ورزش کانادایی می‌پردازد، ظاهر می‌شود. (آدریان ویلد/ مطبوعات کانادا)

میریام داسیلوا روندو، بوکسور المپیک و دارنده مدال نقره بازی‌های پان آمریکا، یکی از 121 بوکسوری بود که سال گذشته نامه‌ای سرگشاده به Sport Canada نوشت و خواستار استعفای دنیل ترپانیر، مدیر کارآمدی شد. چهار روز بعد استعفا داد.

داسیلا روندو به نمایندگان مجلس گفت که اکنون توسط شخصی که او متهم به ایجاد یک محیط ورزشی سمی کرده است، از او شکایت کرده است.

او گفت که هزینه های قانونی، همراه با هزینه های درمان فشرده برای کمک به رسیدگی به مشکلات سلامت روان، او را از نظر مالی تحت فشار قرار داده است.

او گفت وقتی ورزشکاران برای گزارش بدرفتاری به حمایت بیشتری نیاز دارند. او گفت که در حال حاضر، قربانیان در باد می پیچند.

کرستی دانکن، نماینده لیبرال، که اوایل سال جاری برای رسیدگی به یک مشکل بهداشتی به مرخصی رفت، روز دوشنبه بیانیه‌ای منتشر کرد و آنچه را که بی‌عملی دولت در مورد این پرونده خواند، محکوم کرد.

دانکن که گفته است نخست‌وزیر جاستین ترودو و کابینه‌اش خواسته‌های او را برای تغییر در زمانی که او از سال 2015 تا 2019 وزیر ورزش بود، نادیده گرفتند، گفت که درخواست‌ها برای تحقیق تا کنون “در گوش‌ها ناشنوا مانده است.”

کرستی دانکن، نماینده لیبرال، در دفتر پارلمان هیل در تصویر دیده می شود.
کرستی دانکن، نماینده لیبرال، از نحوه رسیدگی دولت فدرال به اتهامات سوء استفاده در ورزش انتقاد کرده است. (جاستین تانگ/ مطبوعات کانادا)

دانکن گفت که تعدادی از نهادهای حاکم بر ورزش “فهرست ناامیدکننده ای از بهانه ها” را برای توضیح اینکه چرا یک تحقیق نباید برگزار شود، ارائه کرده اند، در حالی که همچنین ادعا می کنند مسائل مربوط به سوء استفاده را می توان در داخل کشور رسیدگی کرد.

دانکن گفت: «زمان برای یک تحقیق مستقل، جامع و سیستمی با تمرکز بر سلامت، ایمنی و رفاه ورزشکاران گذشته است. در حالی که دولت اکنون امکان تحقیق را “ارزیابی” می کند، ورزشکاران یک سال دیگر را از دست داده اند.”

او گفت که سازمان‌های ورزشی ملی مانند فوتبال کانادا باید “به طور کامل بررسی شوند” و هر گونه تحقیق باید به امور مالی آنها نیز توجه کند.