وزیر دادگستری انتظار دارد این هفته اصلاحات وثیقه را ارائه کند

انتظار می رود دیوید لامتی وزیر دادگستری و دولت فدرال تا اوایل روز سه شنبه قانونی را برای تصویب اصلاحات وثیقه ارائه کنند.

دولت به مجلس عوام اخطار داده است که قصد دارد لایحه ای برای اصلاح قانون کیفری ارائه کند.

لامتی گفته است که «اصلاحات هدفمند» را در قانون کیفری انجام خواهد داد پس از اینکه استان ها و مناطق به طور علنی نگرانی خود را در مورد مجرمان تکراری مطرح کردند.

دولت فدرال اعلام کرد که هدف از این تغییرات مقابله با متخلفان مکرر خشونت آمیز و جرایم مربوط به سلاح گرم و سایر سلاح های خطرناک است.

نخست وزیران از دولت خواستند تا برای برخی از جرایم یک سیستم “معکوس مسئولیت” ایجاد کند، که به فردی که به دنبال وثیقه است نیاز دارد تا ثابت کند که نباید پشت میله های زندان بماند.

آنها خوشبین بودند که دولت فدرال پس از دیدارهای ماه مارس با لامتی و وزیر ایمنی عمومی مارکو مندیچینو این کار را انجام دهد.

برانوین ایر، وزیر دادگستری ساسکاچوان، گفت که در آن زمان نگرش سازنده ای در جلسات وجود داشت و وزرای اکثر استان ها نشان دادند که احساس می کردند پیشنهادات آنها به خوبی توسط دولت فدرال پذیرفته شده است.

لامتی نگفت که آیا در آن زمان مقررات “معکوس” بیشتری ارائه خواهد شد یا خیر. پس از آنچه که او جلسات خوب و سازنده با همتایان استانی و منطقه ای خود خواند، گفت که “توافق گسترده ای در مسیر پیش رو” وجود دارد.

لامتی در آن زمان به خبرنگاران گفت که اصلاحات با هدف رسیدگی به چالش‌های ناشی از متخلفان مکرر خشونت‌آمیز و کسانی که با اتهامات سلاح گرم یا سایر سلاح‌ها مواجه هستند، خواهد بود.

نگه داشتن مجرمان مکرر در بازداشت

استان‌ها و مناطق خواستار اعمال مجدد مسئولیت برای برخی از مجرمان شدند که از آنها می‌خواهد به دادگاه نشان دهند که چرا باید با وثیقه آزاد شوند، به جای اینکه از دادستان بخواهد نشان دهد که چرا یک فرد نباید آزاد شود.

لامتی معتقد است که وثیقه یک حق قانون اساسی است و می‌داند که کارشناسان نسبت به واکنش‌های زانویی به تراژدی‌های بزرگ هشدار داده‌اند.

هدر استفانسون، نخست‌وزیر مانیتوبا، که ریاست شورای فدراسیون را بر عهده دارد، گفت که تمرکز اصلی جلسات ماه گذشته با انجمنی به نمایندگی از روسای پلیس کانادا، اصلاحات برای محافظت از جوامع با نگه داشتن مجرمان مکرر خشونت‌آمیز در بازداشت بود.

فشار بر دولت فدرال است تا پس از چندین جنایت پرمخاطب اخیر – از جمله قتل یک افسر پلیس استان انتاریو در ماه فوریه توسط مردی که به گفته پلیس به قید وثیقه آزاد شده است، اقدام کند.

محافظه کاران فدرال نیز بر لیبرال ها فشار آورده اند تا وثیقه را محدودتر کنند و یک کمیته پارلمانی این موضوع را بررسی کرده است.

دنی اسمیت، رئیس پلیس وینیپگ و رئیس انجمن روسای پلیس کانادا، گفت که از نشانه هایی که دولت فدرال ممکن است قبل از تابستان اقدام کند، تشویق شده است.

او در بیانیه‌ای کتبی گفت: «این نشان‌دهنده درک فوریت تغییرات قانونی است.

همچنین می‌توان اذعان داشت که اصلاحیه‌های پیشنهادی ما خواستار بازنگری کامل سیستم وثیقه کانادا نیست، بلکه تغییراتی است که به طور خاص با مجرمان خشونت‌آمیز و مکرر که بزرگترین تهدید برای امنیت عمومی و افسران هستند، سروکار دارد.»