وزیر صنعت سابق، ناودیپ بینز، شغل راجرز را دریافت کرد و انتقاداتی را برانگیخت

ناودیپ بینز، وزیر سابق صنعت لیبرال، به راجرز به عنوان مدیر ارشد امور شرکتی جدید شرکت می‌پیوندد و منتقدان را وادار می‌کند تا زنگ خطر را در مورد خط لوله سیاست به صنعت به صدا درآورند.

راجرز روز پنجشنبه چندین انتصاب جدید را برای تیم رهبری اجرایی خود اعلام کرد، از جمله بینز و یکی از مدیران سابق شاو.

بینز در بیانیه‌ای گفت: «این فرصت فوق‌العاده‌ای است تا بر تعهد خود برای حمایت از مسائل مهمی که هم کانادا و هم کانادایی‌ها با آن مواجه هستند، تکیه کنم.

این یک زمان هیجان انگیز برای پیوستن به شرکت و همکاری با تونی و تیم برای کمک به رشد اقتصاد دیجیتال و ارائه انتخاب بیشتر، ارزش بیشتر و ارتباط بیشتر برای مصرف کنندگان است.

بینز از سال 2015 تا اوایل سال 2021 در کابینه نخست وزیر جاستین ترودو به عنوان وزیر صنعت فدرال خدمت کرد و تصمیم گرفت در آن سال مجدداً در انتخابات شرکت نکند.

وزیر صنعت مسئول نظارت بر استراتژی ملی صنعتی کشور، از جمله تنظیم بخش های ملی مانند مخابرات است.

بینز پس از خدمت به عنوان نایب رئیس بانکداری سرمایه گذاری جهانی در CIBC به راجرز می پیوندد.

او فقط آخرین نمونه از یک مقام منتخب سابق است که یک شغل شرکتی با مشخصات بالا در صنعت مرتبط با سبد سابق خود به دست آورده است.

یک علامت قرمز با کلمه
جولای گذشته، به‌روزرسانی نرم‌افزاری در شبکه IP اصلی Rogers به ​​طرز فاجعه‌باری اشتباه انجام شد که باعث شد کل شبکه داخلی شرکت بیش از حد بارگیری شده و خاموش شود و تمام خدمات اینترنت بی‌سیم و سیمی شرکت با آن از کار بیفتد. (ایوان میتسویی/سی بی سی)

بن کلاس، کاندیدای دکترا در دانشکده روزنامه‌نگاری و ارتباطات دانشگاه کارلتون و محقق ارتباطات راه دور، گفت که خبر انتصاب بینز احساسات “ناامیدی” و “استعفا” را برانگیخت.

کلاس در برابر نمایندگان مجلس در کمیته صنعت مجلس عوام در مورد تعطیلی تابستان گذشته راجرز شهادت داد. او خواستار تنظیم بهتر صنعت مخابرات شد.

کلاس گفت: «دیدن رهبران ما در حال حرکت یکپارچه بین دولت – جایی که اساساً منافع مردم را نمایندگی می کنند – و صنعت… اغراق کردن چقدر ناامیدکننده است سخت است.

برایان ماس، منتقد صنعت NDP، انتصاب بینز را “بسیار نگران کننده” خواند.

ماس در بیانیه ای رسانه ای گفت: “این استخدام سوالاتی را ایجاد می کند، به ویژه پس از اینکه دولت ادغام راجرز-شاو را سبز کرد و به ضرر راجرز به ضرر مصرف کنندگان کانادایی تمام شد.”

کانادایی ها سؤالاتی دارند – آنها می خواهند اطمینان حاصل کنند که راجرز اکنون با این استخدام به راحتی به کابینه دسترسی ندارد.

سیاستمداران سابق باید قانون لابی را رعایت کنند

بینز تنها وزیر سابق لیبرال نیست که در این صنعت دارای پستی عالی است.

در اوایل سال جاری، جان مانلی به عنوان رئیس هیئت مدیره Telus انتخاب شد.

مانلی به مدت هفت سال عضو پارلمان بود و چندین نقش مختلف را در کابینه ژان کرتین، نخست‌وزیر سابق، آغاز کرد و در نهایت به عنوان وزیر صنعت شروع به کار کرد و در نهایت به سمت امور مالی رسید. او در سال 2004 سیاست فدرال را ترک کرد.

هیچ منعی برای مقامات منتخب پس از ترک سمت در بخش خصوصی وجود ندارد، تا زمانی که آنها با قانون لابی گری مطابقت داشته باشند.

بر اساس این قانون، یک مقام منتخب تا پنج سال پس از ترک پست دولتی مجاز به انجام فعالیت های لابی نیست.

یکی از سخنگویان راجرز گفت که بخشی از مسئولیت بینز رهبری سیاست های عمومی شرکت و تلاش های زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی شرکت خواهد بود.

نقش او شامل نظارت بر امور دولت خواهد بود، اما سخنگوی گفت که از طرف راجرز با دولت ارتباط برقرار نخواهد کرد تا همچنان از قانون لابی گری شکایت کند.

نماینده راجرز گفت که “به دلیل احتیاط فراوان، ناودیپ فعالانه با کمیسران اخلاق و لابی تماس گرفت و مجوز پیوستن به راجرز را دریافت کرد.”

راجرز در طول سال گذشته چندین بار در کانون توجهات سیاسی قرار گرفته است. قطع 8 ژوئیه تابستان گذشته میلیون ها کانادایی را بدون اینترنت یا سرویس تلفن همراه برجای گذاشت و منتقدان نگرانی های خود را در مورد رقابت پس از خریداری اخیر Shaw توسط این شرکت مطرح کردند.

با توجه به نقش حیاتی دولت در چنین مسائلی، کلاس گفت که انتصاب بینز این سوال را مطرح می کند: “آیا دولت به راجرز می گوید که چه کاری انجام دهد یا اینکه راجرز به دولت می گوید که چه کار کند؟”