وکیل مخالف زندان برای مرد انتاریویی است که به سمت ترودو سنگ پرتاب کرد

وکیل شین مارشال روز دوشنبه در دادگاهی در لندن گفت که موکلش در سپتامبر 2021 برای اعتراض و نه برای پرتاب سنگ به کمپین جاستین ترودو آمد.

لوک ریدی گفت که مارشال، 26 ساله، مشکلاتی با کنترل تکانه و مدیریت خشم دارد که در آن روز حاکم شد و باعث شد تا زمانی که رهبر لیبرال ها سوار اتوبوس می شد، حدود دو هفته قبل از انتخاب مجدد او به عنوان نخست وزیر، به سمت ترودو سنگ پرتاب کند.

به عنوان بخشی از احکام ارسالی روز دوشنبه، ریدی گفت که مجازات تعلیقی بدون زندان برای مرد سنت توماس مناسب است که در ماه مارس اعتراف به تجاوز کرد.

ریدی گفت: «آقای مارشال آن روز قصد نداشت بیرون برود و این حمله را انجام دهد. او می‌داند چه کرده و پشیمان است.»

ریدی گفت که موکلش همچنین موافقت خواهد کرد که برای یک سال به دنبال مشاوره برای رفع مشکلات خشم خود و انجام 60 روز خدمات اجتماعی باشد.

وقتی از مارشال پرسیده شد که آیا چیزی برای گفتن دارد یا خیر، مارشال برخاست و به دادگاه گفت که از همه به خاطر اقدامات خود عذرخواهی کرده است، بدون اینکه نام خاصی از ترودو برده شود. ترودو در این حادثه در حین توقف کمپین در یک کارخانه آبجوسازی در شرق لندن آسیبی ندید.

کراون استدلال می کند که حملات به دموکراسی آسیب می زند

جرمی کارنگی، وکیل ولیعهد، برای مجازاتی که شامل 30 روز حبس و به دنبال آن یک سال حبس مشروط خواهد بود، استدلال کرد.

کارنگی گفت که حمله به سیاستمداران نیز حمله به روند دموکراتیک است و می‌تواند باعث شود مردم در جستجوی پست سیاسی مردد شوند.

او گفت که برای جلوگیری از حملات مشابه به یک بازدارنده قوی نیاز است.

کارنگی گفت: «خشونت علیه هر نامزد سیاسی می‌تواند به کل دموکراسی آسیب برساند. حق اعتراض قبل از رسیدن به خشونت متوقف می شود. سی روز باید به دادگاه نشان دهد که او این جرم را جدی می گیرد. ما باید مردم را از این نوع رفتار باز داریم.»

مارشال رئیس سابق انجمن سوارکاری حزب مردم کانادا است. در اوایل سال جاری، تیم دفاعی وی تلاش خود را برای شهادت نخست وزیر در این پرونده باخت.

مارشال در ابتدا متهم به حمله با سلاح بود، اما به اتهام کوچکتر حمله معمولی گناهکار بود.

قاضی در تاریخ 8 مه موارد ارسالی را بررسی کرده و تصمیمی برای صدور حکم صادر خواهد کرد.