پریمیر فورد منطقه پیل را ظرف 3 سال تجزیه خواهد کرد: منبع

سی‌بی‌سی نیوز از منبعی که مجاز به صحبت علنی در این مورد نیست، دریافته است، داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو، قصد دارد منطقه پیل را ظرف سه سال تجزیه کند.

این خبر برای اولین بار عصر چهارشنبه توسط The Toronto Star منتشر شد.

به گفته منبع، سوالاتی در مورد هزینه ها وجود خواهد داشت.

منبع دیگری به سی بی سی نیوز گفت که این تصمیم روز چهارشنبه توسط کابینه تصویب شد و این قانون روز پنجشنبه در پارک کوئینز معرفی خواهد شد.

منطقه پیل از میسیساگا، برامپتون و کالدون تشکیل شده است. این منطقه مسئول خدماتی مانند امدادگران، برنامه های بهداشتی و بازیافت در سه شهرداری است.

تماشا | داگ فورد می‌گوید که همیشه از یک میسیساگا مستقل حمایت کرده است:

داگ فورد می‌گوید همیشه از یک میسیساگا مستقل حمایت کرده است.

داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو، روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری از ایده میسیساگا مستقل حمایت کرد. CBC تورنتو روز چهارشنبه تایید کرد که فورد قصد دارد منطقه پیل را ظرف سه سال منحل کند.

فورد هفته گذشته گفت که معتقد است میسیساگا و برامپتون شهرهای بزرگی هستند که می توانند به تنهایی بایستند. نخست وزیر افزود که هدف از هر گونه تغییر این است که شهرداری ها از خدمات برابر یا بهتر نسبت به اکنون برخوردار شوند.

او هفته گذشته در حالی که به تصمیم گیری در مورد منطقه پیل اشاره می کرد که “خیلی زود” می آید، گفت: “اگر یک منطقه بیشتر از منطقه دیگر پول می گیرد، ما باید مطمئن شویم که به طور مساوی تقسیم می شود.”

فورد گفت: “میسیسوگا، در بیشتر موارد، تقریبا ساخته شده است. هنوز فضا برای ساخت و سازهای اضافی در آنجا وجود دارد، اما برامپتون هنوز فرصتی برای ادامه رشد دارد.”

آنها قرار نیست توسط میسیساگا یا هیچ کس دیگری تحت فشار قرار گیرند – من مطمئن خواهم شد که آنها همیشه کامل هستند و همیشه محافظت می شوند، هر سه منطقه.

گوش کن | بانی کروبی درباره معنای «مکسیت» برای میسیساگا:

صبح مترو8:31“مکسیت” برای میسیساگا به چه معناست؟ بانی کروبی در حال قطع رابطه با منطقه پیل است

زاخاری اسپایسر، استاد دانشگاه یورک، می‌گوید: این امر شبیه طلاق است. و برامپتون و کالدون مقداری غرامت دریافت خواهند کرد.

در همین حال، بانی کروبی، شهردار میسیساگا، برای مستقل شدن شهرش تلاش می‌کند و می‌گوید که این اقدام باعث صرفه‌جویی 1 میلیارد دلاری در شهرداری او در مدت 10 سال و کارآمدتر شدن آن می‌شود.

پاتریک براون، شهردار برامپتون گفته است که از تلاش‌ها برای حذف موارد تکراری استقبال می‌کند، اما معتقد است که میسیساگا به دلیل اینکه ساکنان زیرساخت برای میسیساگا بودجه پرداخت کرده‌اند، تحت هر گونه جدایی مدیون برامپتون خواهد بود.

استیو کلارک، وزیر امور شهری و مسکن، در نوامبر اعلام کرد که تسهیلگرانی را برای ارزیابی شش دولت منطقه ای – از جمله منطقه پیل – منصوب خواهد کرد و به بهترین ترکیب از نقش ها بین شهرداری های رده بالا و پایین با چشم به گسترش «شهردار قوی» نگاه خواهد کرد. قدرت‌هایی فراتر از تورنتو و اتاوا.