پزشک مهاجر باید برای تمرین در نیوبرانزویک به ایران بازگردد

یک متخصص زنان و زایمان از ایران از این استان می‌خواهد که کار پزشکان بین‌المللی آموزش دیده در نیوبرانزویک را آسان‌تر کند.

دکتر ندا اصغرزاده می گوید که بیش از 5000 نوزاد به دنیا آورده و بیش از 1000 عمل جراحی از جمله هیسترکتومی و برداشتن کیست تخمدان انجام داده است.

او گفت که او یک کلینیک خصوصی را در ایران مدیریت می کرد و در یک بیمارستان عمومی و همچنین یک بیمارستان خصوصی کار می کرد.

اصغرزاده از سال 2020 در سنت جان زندگی می‌کند و می‌خواهد در اینجا نیز به بیماران کمک کند، اما مدارک و سابقه 15 ساله او – دو سال به عنوان پزشک عمومی و 13 سال به عنوان متخصص – شناخته شده نیست.

او امتحانات شفاهی و کتبی مورد نیاز برای دریافت گواهینامه شورای پزشکی کانادا را گذراند.

اما از روز چهارشنبه، او دیگر “در عمل” در نظر گرفته نمی شود زیرا سه سال است که به عنوان پزشک کار نکرده است، در حالی که مراحل صدور مجوز را طی می کند.

مردم خیلی صمیمی هستند و طبیعت زیباست و ما دوستان فوق العاده ای داریم. ما احساس می کنیم [we’re] خانه اینجا– ندا اصغرزاده، پزشک از ایران

بنابراین او باید برای حداقل سه ماه به ایران بازگردد، جایی که مجوزش هنوز معتبر است. او گفت که تنها گزینه دیگر او این است که اقامت خود را دوباره انجام دهد که چهار یا پنج سال طول می کشد.

پس از آن، اصغرزاده و همسرش، یک مهندس صنایع که در ساخت و ساز کار می کند، دوست دارند به خانه انتخابی خود یعنی سنت جان بازگردند.

او گفت: «ما نیوبرانزویک را دوست داریم. “مردم بسیار صمیمی هستند و طبیعت زیبا است و ما دوستان فوق العاده ای داریم. ما احساس می کنیم [we’re] خانه اینجا.”

7 استان ارزیابی میدانی بالینی ارائه می دهند

با این حال اصغرزاده گفت که احتمالاً در نیوفاندلند، مانیتوبا یا ساسکاچوان درخواست خواهد داد، جایی که این روند برای پزشکان آموزش دیده بین المللی آسان تر است.

طبق وب‌سایت شورای پزشکی کانادا، آن‌ها جزو هفت استانی هستند که برنامه‌های ارزیابی آماده به عمل را «به عنوان مسیری برای صدور مجوز برای پزشکان بین‌المللی که قبلاً اقامت خود را تکمیل کرده‌اند و به طور مستقل در خارج از کشور تمرین کرده‌اند» ارائه می‌کنند.

این یک برنامه ارزیابی میدانی بالینی 12 هفته ای است. نامزدهای موفق باید پس از بازگشت خدمت خود را در یک منطقه روستایی استان ارزیابی تکمیل کنند.

صبح اطلاعات – سنت جان13:43خروج پزشک ایرانی از استان

یک پزشک از ایران که در سنت جان زندگی می کند، با وجود کمبود کارکنان مراقبت های بهداشتی در این استان، در تلاش است تا مدارک خود را در نیوبرانزویک به رسمیت بشناسد. حالا دکتر ندا اصغرزاده اگر بخواهد در اینجا تمرین کند باید به کشورش بازگردد. او به مجری جولیا رایت می‌پیوندد تا تلفاتی را که خانواده‌اش با آن روبرو هستند و آنچه که می‌توان برای حمایت از پزشکان آموزش دیده بین‌المللی انجام داد، به اشتراک بگذارد.

اصغرزاده گفت که می داند ارزیابی ها ضروری است.

“من فکر می کنم کاملاً منطقی است که ما در زندگی جدید خود باید چیزی یاد بگیریم. و این عالی خواهد بود اگر مثلاً [a] دکتر [who has] در اینجا تجربه کنید، مدتی بر ما نظارت کنید، حتی یک سال، دو سال. و بعد از آن می توانند بفهمند، این دکتر واجد شرایط است، این دکتر نیست.

“این عالی خواهد بود، اما ما این برنامه را در اینجا نداریم.”

او گفت که این ناامیدکننده است، به ویژه زمانی که استان کمبود پزشک دارد. او خاطرنشان می کند که او و همسرش از جمله ده ها هزار نیوبرانزویک هستند که نمی توانند پزشک خانواده پیدا کنند.

برنامه جدید تا اواخر پاییز پیش بینی می شود

کالج پزشکان و جراحان نیوبرانزویک، که مسئول صدور مجوز و اعتبار است، به درخواست مصاحبه پاسخ نداد.

به گفته وزارت بهداشت، کالج توسعه یک برنامه ارزیابی آمادگی تمرین مشابه را برای استان رهبری می کند. شان هاچارد، سخنگوی این سازمان، گفت: انتظار می‌رود تا اواخر پاییز به کار گرفته شود.

او گفت که استان همچنین در حال توسعه یک برنامه دستیار بالینی است که در آن فارغ التحصیلان بین المللی پزشکی برای نقش هایی برای کار به عنوان دستیار بالینی پزشکان، از جمله جراح، رقابت می کنند.

هاچارد گفت که این برنامه مشارکتی بین مقامات بهداشتی منطقه ای و کالج پزشکان و جراحان نیوبرانزویک است و بر اساس بهترین شیوه ها و استانداردهایی است که در برخی استان های دیگر کانادا استفاده می شود.

به گفته سخنگوی جیم جانسون، انجمن پزشکی نیوبرانزویک نتوانست تا پایان روز دوشنبه به درخواست اظهارنظر پاسخ دهد.

“من از آنها می خواهم، لطفا این روند را آسان تر کنید، زیرا ما [internationally trained doctors] اصغرزاده گفت: پتانسیل های زیادی دارند.

آنها دوست دارند اینجا کار کنند، رویای خود را دنبال کنند و مفید باشند.”