پس از مرگ مادر و دخترش در چاقو در خارج از مدرسه ادمونتون، مراسم بیداری برگزار شد

ده‌ها نفر روز شنبه در اطراف یادبودی از گل‌ها و حیوانات عروسکی در یک پارک جمع شدند و درام‌زنان بومی به افتخار یک مادر کشته شده و کودک 11 ساله‌اش آواز خواندند.

اعضای خانواده قربانیان حمله بعد از ظهر جمعه در خارج از یک مدرسه ابتدایی را کارولان روبیلارد، 35 ساله، و سارا میلر، که شروع به استفاده از نام کوچک جیدن کرده بودند، شناسایی کردند.

دونا روبیلارد در حالی که دیگران دست در دست هم گرفته بودند و دعا می‌کردند، هق هق گفت: «من واقعاً از همه برای حضور در اینجا سپاسگزارم.

“کارولان، دخترم، او دختر زیبایی بود و سارا همیشه شاد و پر از شادی بود. او خانواده خود و خواهران و مادرش را بسیار دوست داشت.

“چرا دخترم؟ چرا نوه من؟”

چهار زن در کنار یک یادبود زانو زده و گریه می کنند.
مدارس دولتی ادمونتون در بیانیه ای اعلام کردند که کارکنان و دانش آموزان به حمایت نیاز دارند. ‘تیم خدمات پشتیبانی از حوادث بحرانی این بخش در مدرسه کرافورد پلینز صبح روز دوشنبه با از سرگیری کلاس ها در دسترس خواهد بود.’ (جیسون فرانسون / مطبوعات کانادا)

پلیس گفته است که این اتفاق حوالی ساعت 5 بعد از ظهر جمعه در خارج از مدرسه کرافورد پلینز در جنوب شرقی شهر رخ داده است.

آنها گفتند که افسران پاسخ دادند و پس از درگیری به مردی مطابق با توصیف مظنون تیراندازی کردند. زن در صحنه جان باخت و کودک بعداً در بیمارستان جان باخت.

پلیس گفت که مظنون در شرایط وخیم در بیمارستان بستری است و ناظر پلیس آلبرتا در حال بررسی تیراندازی است.

پلیس گفت که نمی داند آیا مظنون قربانیان را می شناسد یا خیر.

مکس داو، 13 ساله، یک خرس عروسکی را به پارک برد. او که در کنار والدینش ایستاده بود، گفت که شاهد بخشی از این حمله بوده است.

او گفت: «این واقعاً گرافیکی بود، همه جا خون بود. انگار از یک فیلم ترسناک بیرون آمده بود.»

یک بنای یادبود در بیرون مدرسه ای در ادمونتون در حال شکل گیری است که در آن یک چاقو مرگبار اتفاق افتاد.
تیم واکنش به حوادث جدی آلبرتا (ASIRT) در حال تحقیق پس از آن است که دو افسر پلیس ادمونتون مردی را که گمان می‌رود در یک حمله مرگبار با چاقو در مدرسه‌ای در بعدازظهر جمعه دست داشته بود، به ضرب گلوله زخمی کردند. (فرانسوا جولی/رادیو-کانادا)

او گفت که این زن با دو فرزند در یک ماشین سفید رنگ بود که مردی به سمت آنها رفت. او گفت که این مرد سر یکی از بچه ها را گرفت و کودک را به در ماشین کوبید.

مکس گفت: «سپس شروع به چاقو زدن کرد. «به دیگری گفتم [child] برای فرار به خانه آمدم و به خانواده ام گفتم و آنها با پلیس تماس گرفتند.»

دونا روبیلارد گفت که نوه هشت ساله اش که از حمله فرار کرد، “روزگار سختی خواهد داشت.” از آنجایی که همه چیز را دیده است، به مشاوره زیادی نیاز خواهد داشت.

برادر شوهر سابقش دیو میلر گفت که کارولان روبیلارد، مادر سه فرزند کری مجرد، یک روحیه آزاد مهربان بود. او جیدن را مهربان و دوست داشتنی توصیف کرد.

دن لاتون با خانواده اش به مراسم شب زنده داری رفت و دسته گلی آورد. او گفت که دخترش و جیدن هر دو در دشت کرافورد شرکت کردند و از شنیدن این قتل شوکه شد.

او می‌گوید: «چیز دیوانه‌کننده برای من این بود که در روز روشن، یک مادر و بچه‌اش در پارک بودند، مثل اینکه ممکن بود در یک خواربارفروشی باشد.

دو نفر همدیگر را در آغوش می گیرند که یک نفر گریه می کند.
ده‌ها نفر روز شنبه در اطراف یادبودی از گل‌ها و حیوانات عروسکی در یک پارک جمع شدند و درام‌زنان بومی به افتخار یک مادر کشته شده و کودک 11 ساله‌اش آواز خواندند. (جیسون فرانسون / مطبوعات کانادا)

مدارس دولتی ادمونتون در بیانیه ای اعلام کردند که کارکنان و دانش آموزان به حمایت نیاز دارند. “تیم خدمات پشتیبانی رویدادهای بحرانی این بخش، صبح دوشنبه با از سرگیری کلاس ها در مدرسه کرافورد پلینز در دسترس خواهد بود.”

دانیل اسمیت، رهبر حزب محافظه‌کار متحد، درباره این قتل‌ها در توییتر صحبت کرد. او نوشت: “این کاملاً غم انگیز است و قلب من برای تمام خانواده قربانیان است.”

راشل نتلی، رهبر حزب ملی دموکراتیک خلق آمریکا نیز در یک پست آنلاین گفت که دلش شکسته است: “من در شوک و غم جامعه خود شریک هستم.”