پلیس می گوید یک ارشد برنابی 7.5 میلیون دلار در کلاهبرداری پیچیده ارزهای دیجیتال از دست داده است.

به گفته پلیس، یک سالمند برنابی، بریتیش کلمبیا، بیش از 7.5 میلیون دلار از طریق یک کلاهبرداری پیچیده و بلندمدت با ارزهای دیجیتال از دست داده است.

مونتی ها می گویند زنی در ماه دسامبر با آنها تماس گرفت و گفت که قربانی کلاهبرداری شده است. او به پلیس گفت که در بهار گذشته متنی به زبان چینی دریافت کرده که توسط شخصی درباره سابقه کسب و کار شخصی او می پرسد.

کلاهبردار در طول چند ماه تلاش کرد تا اعتماد او را جلب کند و از طریق تلفن، پیامک، ایمیل و یک برنامه چت با او ارتباط برقرار کرد.

کلاهبردار قربانی را متقاعد کرد تا با استفاده از یک اپلیکیشن تجارت آنلاین، میلیون‌ها دلار در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کند.

قربانی توانست تعادل سرمایه‌گذاری‌های خود را از طریق اپلیکیشن‌هایی که از پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال تقلید می‌کردند، بررسی کند.

او بعداً متوجه شد که قادر به برداشت پول نیست و شخصی که با او در تماس بود ناپدید شد.

سپس شخص دیگری با قربانی تماس گرفت و به او کمک کرد تا پولش را پس بگیرد.

RCMP گفت: “قربانی که در طول کلاهبرداری تحت فشار و تهدید قرار گرفت، بیشتر سرمایه گذاری کرد، اما متاسفانه این نیز کلاهبرداری بود.”

Burnaby RCMP می گوید این یکی از بزرگترین کلاهبرداری های شخصی است که جدایی تا به حال دیده است.

Cpl. فیلیپ هو با واحد جرایم اقتصادی Burnaby RCMP گفت که آنها در تلاش برای جلوگیری از قربانی شدن افراد دیگر به کلاهبرداری های مشابه جزئیات پرونده را به اشتراک می گذارند.

هو در بیانیه ای گفت: کلاهبرداران اغلب در حال تغییر تاکتیک هستند. در این مورد، به نظر می‌رسد که آنها توانسته‌اند کلاهبرداری را برای هدف قرار دادن این قربانی به‌ویژه با استفاده از اطلاعات مربوط به شغل و سابقه تجاری او برای ایجاد اعتماد و دوستی طراحی کنند.»

RCMP گفت که آنها به تحقیق ادامه می دهند و آنها با شرکای خود مانند مرکز مبارزه با کلاهبرداری کانادایی برای بررسی “ردپای دیجیتال” این معامله همکاری می کنند.

این مرکز چندین نکته را در مورد چگونگی جلوگیری از گرفتار شدن در دام کلاهبرداری و کلاهبرداری ارائه می دهد.