پوسترهایی که خواستار اقدام، شکسته شدن پنجره در مقر پلیس وینیپگ پس از تجمع جسد زن در محل دفن زباله شدند.

هشدار: این داستان حاوی جزئیات ناراحت کننده است.

معترضانی که در تظاهرات بزرگداشت یک زن بومی که بقایای جسدش در محل دفن زباله پیدا شده بود شرکت کردند، علائم اعتراض خود را به پنجره های ستاد خدمات پلیس وینیپگ چسباندند و از مقامات خواستند که درباره مرگ بیشتر تحقیق کنند و زباله های شهر را برای یافتن اجساد سایر زنان گمشده جستجو کنند.

مراسم بعد از ظهر جمعه به یاد لیندا بیردی با مسدود کردن تقاطع خیابان پرتیج و خیابان اصلی توسط شرکت کنندگان آغاز شد و در ابتدا قرار بود با راهپیمایی به سمت تالار شهر به پایان برسد.

با این حال، برنامه ها تغییر کرد و پلیس گفت که تقریباً 150 نفر در مقر این نیرو ظاهر شدند، جایی که یک شیشه بزرگ پنجره در نزدیکی یکی از ورودی های ایستگاه شکسته شد.

ویدئوی این تجمع که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، شیشه شکسته و همچنین یکی از شرکت‌کنندگان را نشان می‌داد که روی یک بوق گاو از مردم درخواست می‌کردند که به شیشه‌ها نکوبند و در عوض علائم خود را به آنها بچسبانند.

مرد به جمعیت گفت: “ما برای خرابکاری اینجا نیستیم. ما در یک اعتراض مسالمت آمیز اینجا هستیم.”

پلیس روز پنجشنبه اعلام کرد که مرگ بیردی یک قتل نبوده است، و گفت که این مادر 4 فرزند 33 ساله آخرین بار دیده شد که از یک فروشگاه خارج شده و در حال بالا رفتن در سطل زباله بود که سه ساعت بعد توسط یک کامیون تخلیه شد. پلیس گفت که جسد او بعداً در محل دفن زباله جاده برادی در شهر پیدا شد.

پزشک معالج هیچ نشانه‌ای از جراحت به جز مواردی که با جابه‌جایی توسط یک کامیون در اطراف بود، گزارش نکرد، اگرچه کالبد شکافی از جمله آزمایش‌های سم‌شناسی در حال انجام است.

پلیس روز شنبه در ایمیلی گفت که واحد جرایم عمده آنها در حال بررسی شیشه شکسته است. پلیس گفت برآورد اولیه خسارت در دسترس نیست.

زنی که بعداً در جریان راهپیمایی روز جمعه به سمت شاخ گاو رفت، این خرابکاری را کم اهمیت جلوه داد.

او گفت: “این فقط کمی ناراحتی برای آنها است، اما زندگی ما چیزی بیش از یک پنجره شکسته است.”

آنها زنان ما را می کشند.

بقایای ربکا کونتویس در همان محل دفن زباله در ماه ژوئن پیدا شد و پلیس همچنین گفته است که بقایای مورگان هریس و مارسدس میران در دفن زباله خصوصی پریری گرین در شمال وینیپگ است.

خانواده با سوال رفتند

جرمی اسکی‌بیکی به قتل درجه یک در قتل کونتویس، هریس و میران – همه زنان ملل اول – و همچنین یک زن ناشناس که رهبران بومی به نام Mashkode Bizhiki’ikwe یا Buffalo Woman متهم شده‌اند. پلیس همچنین بقایای او را پیدا نکرده است.

کمیته ای به رهبری بومی ها در حال انجام یک مطالعه امکان سنجی برای جستجو در سایت پریری گرین است.

پلیس وینیپگ در ابتدا ایده جستجوی هریس و میران در پریری گرین را رد کرد و دلیل آن گذر زمان، نبود مکان دقیق در محل دفن زباله و تن ها موادی بود که بعداً در آن منطقه ته نشین شد.

خانواده بیردی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که از نتیجه پلیس مبنی بر اینکه قتل این زن قتل تلقی نمی‌شود، متأسف و ناامید شده‌اند و اظهار داشتند که سؤالات بی‌پاسخ زیادی درباره آنچه اتفاق افتاده وجود دارد.

این بیانیه همچنین پلیس را به بی احترامی و ارعاب و عدم شفافیت اطلاعات متهم کرد. این سازمان از کانادا خواست تا یک بازپرس مستقل را برای “تحقیق کامل درباره مرگ نابهنگام خواهرمان در شرایط مشکوک” تعیین کند.


اگر شما یا شخصی که می شناسید نیاز به کمک عاطفی فوری دارید، با شماره 1-844-413-6649 تماس بگیرید. این یک خط تلفن سراسری و رایگان 24 ساعته و 7 روز هفته است که از هر کسی که به کمک عاطفی در رابطه با زنان و دختران بومی مفقود و کشته شده نیاز دارد، پشتیبانی می‌کند.