پویلیور از سینگ می‌خواهد تا تحقیقات مداخله خارجی را وادار کند

پیر پویلیور، رهبر محافظه‌کار، از جگمیت سینگ، رهبر حزب ملی دموکراتیک خلق، می‌خواهد که حمایت NDP از لیبرال‌ها در مجلس عوام را کنار بگذارد تا دولت را وادار کند تا تحقیقات عمومی در مورد مداخله سیاسی خارجی را آغاز کند.

فرماندار کل سابق دیوید جانستون که اکنون گزارشگر ویژه مداخله خارجی است، روز سه شنبه گزارشی را ارائه کرد که در آن به دولت توصیه می‌کرد تا تحقیقات عمومی را پیش نبرد و به ماهیت حساس اطلاعاتی اشاره کرد که تحقیقات باید بررسی کند.

جانستون درعوض به او توصیه کرد که جلسات عمومی در مورد مداخله خارجی را رهبری کند و گفت که گزارش دومی را در پایان دوره تصدی خود به عنوان گزارشگر ویژه در اکتبر ارائه خواهد کرد.

اما احزاب اپوزیسیون، که همگی خواستار تحقیق و تفحص شده‌اند، سه‌شنبه توصیه جانستون را مورد انتقاد قرار دادند و درخواست‌های خود را برای تحقیق در مورد دخالت خارجی تجدید کردند. ترودو روز سه شنبه گفت که دولت به توصیه جانستون عمل خواهد کرد و درخواست تحقیق نخواهد کرد.

روز چهارشنبه، Poilievre گفت که این به سینگ واگذار شده است تا اجباراً تحقیق کند. NDP با لیبرال ها در مجلس عوام توافقنامه تامین و اطمینان دارد.

تماشا کردن | پولیور از سینگ می‌خواهد که «کارش را انجام دهد» و یک تحقیق عمومی را وادار کند

پولیور از سینگ می‌خواهد که «کارش را انجام دهد» و یک تحقیق عمومی را وادار کند

از پیر پویلیور، رهبر محافظه‌کاران، روز چهارشنبه در مورد اینکه از چه ابزارهایی می‌تواند برای فشار دادن به تحقیقات عمومی در مورد مداخله خارجی در سیاست کانادا از سر گرفته شود، استفاده کرد. پویلیور می گوید که باید از سوی جگمیت سینگ، رهبر NDP، فشار وارد شود، که باید “کار خود را انجام دهد و برای کانادایی ها کار کند.”

“خب، این به جاگمیت سینگ بستگی دارد، اینطور نیست؟” پولیور در یک کنفرانس خبری گفت.

“آیا جگمیت سینگ در ائتلاف خود با جاستین ترودو باقی می ماند و به او کمک می کند تا این رسوایی اخیر را پنهان کند؟ … آیا سینگ به ترودو کمک می کند تا دخالت یک دیکتاتوری متخاصم خارجی در انتخابات ما را بپوشاند؟”

ترودو جانستون را به عنوان گزارشگر ویژه منصوب کرد پس از یک سری مطالب رسانه ای از گلوب اند میل و گلوبال نیوز که جنجال بر سر دخالت ادعایی دولت چین در انتخابات فدرال 2019 و 2021 و تلاش پکن برای تأثیرگذاری بر سیاستمداران و نهادهای کانادایی ایجاد کرد. جانستون برخی از اتهامات موجود در داستان ها را ثابت کرد اما گفت که برخی دیگر “سوء تعبیر” شده و فاقد زمینه هستند.

جگمیت سینگ، رهبر NDP با خبرنگاران در پارلمان هیل صحبت می کند.
جگمیت سینگ، رهبر حزب دموکراتیک نوین، گفته است که اطلاعات محرمانه ای را که گزارش دیوید جانستون را گزارش کرده است، بررسی خواهد کرد. (آدریان ویلد/ مطبوعات کانادا)

جانستون گزارش داد که در نحوه پردازش و انتقال اطلاعات توسط آژانس های امنیت ملی به دولت دچار کاستی های جدی شده است، اما گفت که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه دولت آگاهانه در مورد اطلاعات مداخله خارجی عمل نکرده است، پیدا نکرده است.

سینگ پس از انتشار این گزارش گفت که حزبش از همه ابزارهای موجود برای تحت فشار قرار دادن دولت برای انجام تحقیقات استفاده خواهد کرد و با نخست وزیر در این مورد صحبت خواهد کرد. او متعهد به خروج از توافقنامه تامین و اطمینان با لیبرال ها نشد.

اما پویلیور گفت که این توافق به این معنی است که سینگ مانع از تلاش‌ها برای حمایت از یک تحقیق عمومی می‌شود.

“[Singh is] پویلیور گفت، دستیار جاستین ترودو در این پوشش.

اگر جگمیت سینگ برای یک بار هم که شده تصمیم بگیرد به جای کار کردن برای جاستین ترودو، کار خود را انجام دهد و برای کانادایی ها کار کند، آنگاه پارلمان می تواند ترودو را مجبور به انجام تحقیقات عمومی کامل کند.

یک تحقیق عمومی توسط یک قاضی سابق رهبری می شود و می تواند شاهد احضار شهود و ارائه شواهد از جمله اسناد دولتی و همچنین برگزاری جلسات عمومی باشد.

ترودو از Poilievre به دلیل امتناع از مجوز امنیتی انتقاد می کند

جانستون اطلاعات طبقه بندی شده را به عنوان بخشی از کار خود در تهیه گزارش بررسی کرد. یکی از توصیه‌های او ارجاع گزارش خود به آژانس بررسی امنیت ملی و اطلاعات (NSIRA) – یک آژانس مستقل دولتی – و کمیته امنیت ملی و اطلاعات پارلمانی (NSICOP) که یک کمیته مشترک پارلمانی است، برای بررسی کار و عملکرد او بود. نتیجه گیری

ترودو روز سه‌شنبه گفت که نامه‌هایی به همه رهبران حزب مجلس عوام ارسال کرده است تا به آنها گواهینامه‌های امنیتی عالی را دریافت کند تا بتوانند اطلاعاتی را که گزارش جانستون را گزارش کرده است، بررسی کنند.

پویلیور که بی طرفی جانستون را با نامیدن او “رفیق اسکی” و “همسایه کلبه ای” خانواده ترودو زیر سوال برده است، این پیشنهاد را رد کرده است. پولیور گفت که نمی‌خواهد با محدود کردن اطلاعاتی که می‌تواند به‌طور عمومی به اشتراک بگذارد، «ساکت شود».

تماشا کردن | آیا این یک رهبر جدی است؟ ترودو تصمیم پویلیور برای عدم دریافت مجوز امنیتی را زیر سوال می برد

آیا این یک رهبر جدی است؟ ترودو تصمیم پویلیور برای عدم دریافت مجوز امنیتی را زیر سوال می برد

نخست‌وزیر جاستین ترودو می‌گوید پیر پویلیور، رهبر محافظه‌کاران، با گفتن اینکه مجوز امنیتی را که به او اجازه می‌دهد اطلاعاتی را که دیوید جانستون در جمع‌آوری گزارش خود درباره مداخله خارجی در کانادا به آن دسترسی داشته است، بازبینی کند، «انتخاب می‌کند پشت پرده جهل بنشیند» را انتخاب می‌کند. سیاست.

ترودو روز چهارشنبه گفت که رهبر محافظه کار تصمیم گرفته است «پشت پرده جهل بنشیند» در مورد دخالت خارجی.

ترودو گفت: «او نمی‌خواهد حقایق مانع یک بحث سیاسی خوب یا حمله شخصی شود.

“من فکر می کنم کانادایی ها باید از خود یک سوال بپرسند – آیا این یک رهبر جدی است؟ آیا این یک راه جدی برای رسیدگی به چیزی به همان اندازه مهم است که کشورهای خارجی تلاش می کنند تا با دموکراسی ما، تجارت ما، و جوامع دیاسپورا ما را خراب کنند؟”

ترودو از ماهیت محرمانه پیشنهاد خود دفاع کرد.

ترودو گفت: «همه اینجا متوجه خواهند شد که وقتی صحبت از امنیت ملی، جاسوسان و اطلاعات خارجی به میان می‌آید، ما نمی‌توانیم بسیاری از کارهای بسیار حساس و مخفیانه‌ای را که آنها برای حفظ امنیت کانادایی‌ها هر روز انجام می‌دهند، به صورت علنی به اشتراک بگذاریم.»

ایو فرانسوا بلانشه، رهبر بلوک کبکوا، روز چهارشنبه گفت که او همچنین پیشنهاد ترودو برای بررسی اطلاعات اطلاعاتی پشت گزارش جانستون را رد خواهد کرد. سینگ روز سه شنبه گفت که این پیشنهاد را می پذیرد.

در مصاحبه ای با هانا تیبدو از شبکه خبری CBC در روز چهارشنبه، سناتور سابق ورنون وایت، که یکی از اعضای NSICOP بود، گفت که ناامید کننده است که دو رهبر این پیشنهاد را رد کرده اند.

او گفت: «فکر می‌کنم آنها باید آن جلسه را دریافت کنند تا بتوانند واقعاً از منظر اطلاعاتی صحبت کنند، خواه با آقای جانستون موافق باشند یا نباشند… فکر می‌کنم آن‌ها این را از خودشان گرفته‌اند».

وایت گفت این واقعیت که رهبران در آنچه می توانند در مورد اطلاعات بگویند محدود می شوند، نباید آنها را منصرف کند.

وایت گفت: “این آنها را از پرسیدن سوال باز نمی دارد، و این کاری است که من فکر می کنم آنها باید انجام دهند. برای اینکه بتوانید سوال بپرسید، باید تا آنجایی که می توانید اطلاعات کسب کنید. آنها باید این اطلاعات را جمع آوری کنند.”