پویلیور با استناد به برنامه ریزی، ملاقات با جانستون در مورد دخالت خارجی را رد کرد

سخنگوی پویلیور روز چهارشنبه گفت که پیر پویلیور، رهبر محافظه‌کاران، از ملاقات با گزارشگر ویژه دولت در امور مداخله خارجی خودداری کرده است، به این دلیل که نمی‌توان زمان مناسبی برای طرفین پیدا کرد.

پویلیور تصمیم نخست وزیر جاستین ترودو برای انتصاب فرماندار کل سابق دیوید جانستون را برای بررسی موضوع مداخله خارجی مورد تمسخر قرار داده و آن را چیزی جز یک تاکتیک تاخیری برای اجتناب از درخواست عمومی و توصیف جانستون به عنوان “همسایه، دوست خانوادگی و اسکی ترودو” خوانده است. رفیق.”

نخست وزیر انتقادات جانستون را به عنوان “حملات هولناک و حزبی علیه مردی با صداقت فوق العاده” محکوم کرده است.

پویلیور همچنین به کار گذشته جانستون با بنیاد پیر الیوت ترودو که به نام پدر نخست وزیر نامگذاری شده است، اشاره کرده است، به عنوان شواهدی که جانستون برای این نقش مناسب نیست.

با این حال، سباستین اسکامسکی، مدیر روابط رسانه ای پویلیور، گفت که دفتر رهبر اپوزیسیون با درخواست ایمیلی برای کسب اطلاعات در مورد هرگونه تجارب گذشته در مورد مداخله بالقوه خارجی موافقت کرده است.

سخنگو گفت که با توجه به اینکه پولیور تنها چند ماه است که رهبر اپوزیسیون بوده و هنوز رهبری حزب را در انتخابات عمومی رهبری نکرده است، این تجربیات محدود است.

اسکامسکی گفت، هنگامی که تیم جانستون در اوایل این ماه برای درخواست ملاقات با پویلیور تماس گرفت، رهبر محافظه‌کار تنها 48 ساعت قبل از آن اخطار دریافت کرد و نتوانست این چارچوب زمانی را انجام دهد.

CBC News برای اظهار نظر به دفتر شورای خصوصی، که درخواست های رسانه ها برای جانستون را رسیدگی می کند، تماس گرفته است.

رهبران NDP و بلوک با جانستون ملاقات کرده اند

رهبران NDP و Block Qu ébécois در حالی که جانستون گزارش خود را در مورد نیاز به تحقیق عمومی در مورد دخالت خارجی در انتخابات کانادا آماده می کند، با او ملاقات کرده اند.

به گفته سخنگوی NDP، این حزب درخواست ملاقات با جانستون را داشته است. رهبر جگمیت سینگ و جنی کوان، نماینده شرق ونکوور، در اول ماه مه با گزارشگر دیدار کردند.

سخنگوی NDP در بیانیه ای نوشت: «ما اساساً به توصیه یک تحقیق عمومی ادامه دادیم.

حزب از کوان خواست تا شرکت کند زیرا “او بسیار فعال از جامعه چینی در مورد نگرانی های آنها در مورد مداخله خارجی می شنید” و امیدوار بود “اطمینان حاصل شود که تاثیر آن بر مردم عادی در نظر گرفته شده است.”

هفته گذشته، مشخص شد که کوان همچنین یک تماس ویدیویی با CSIS برای بحث در مورد دخالت احتمالی چین که او را هدف قرار داده است، داشته است.

بلوک کبکوا در بیانیه ای اعلام کرد که ایو فرانسوا بلانشت، رهبر و منتقد اخلاقی او، رنه ویلمور، یک هفته پیش با جانستون دیدار کردند.

«مهم‌ترین نکته‌ای که ما در مورد آن بحث کردیم، نامزدی است [independent] کمیسیونر، رئیس پلیس [to preside over a public inquiry]بلانشت در این بیانیه کتبی گفت: «که باید به پارلمان سپرده شود. این شخص باید واقع بینانه یک قاضی شغلی باشد و هیچ رابطه خاصی با حزب لیبرال کانادا نداشته باشد.”

جانستون قرار است تا سه‌شنبه آینده، همراه با توصیه‌های دیگر، یک تحقیق عمومی در مورد دخالت خارجی در انتخابات را مطرح کند. دولت گفته است که به تمام تصمیمات او پایبند خواهد بود.