پویلیور حرکتی را برای پایان دادن به سیاست های تأمین داروی ایمن، کمک مالی مستقیم به برنامه های درمانی معرفی می کند

پیر پویلیور، رهبر محافظه‌کاران، روز پنج‌شنبه طرحی را به مجلس عوام ارائه کرد که در آن از دولت لیبرال خواست تا تمام برنامه‌های ارائه داروهای غیرسمی را برای کسانی که از اعتیاد رنج می‌برند متوقف کند و بودجه را به خدمات درمانی هدایت کند.

پویلیور صبح پنجشنبه در مجلس عوام گفت: “جنایت و هرج و مرج، مواد مخدر و بی نظمی در خیابان های ما موج می زند. هیچ کجا این وضعیت بدتر از بحران مصرف بیش از حد مواد افیونی نیست که در چند سال گذشته به شدت گسترش یافته است.”

رهبر محافظه‌کاران گفت جاستین ترودو، نخست‌وزیر، با حمایت فعالان «با بودجه مالیاتی»، داروخانه‌های بزرگ و دیگران، اشتباه می‌کند که می‌گوید ارائه «مواد مخدر قوی شبه هروئین بدون آلودگی» به افراد معتاد، آنها را از مواد مخدر خیابانی دور می‌کند.

پویلیور به مجلس نمایندگان گفت: «به ما گفته می شود که انتشار و جرم زدایی از مواد مخدر سخت، مصرف بیش از حد مواد مخدر را کاهش می دهد. این به اصطلاح متخصصان معمولاً نظریه پردازان آسمانی هستند که هیچ تجربه ای در کنار گذاشتن مردم از مواد مخدر ندارند یا اعضای صنعت بدبختی هستند؛ آن دسته از فعالان حقوق بگیر و بوروکرات های بهداشت عمومی که شغلشان به ادامه بحران بستگی دارد.»

رهبر محافظه‌کار گفت که مواد مخدر با بودجه دولت توسط معتادین فروخته می‌شود و عواید آن برای خرید مواد افیونی حاوی فنتانیل مصرف می‌شود که منجر به مرگ ناشی از مصرف بیش از حد می‌شود.

طرح Poilievre می‌گوید که بین سال‌های 2016 تا 2022 تقریباً 35000 نفر به دلیل عوارض ناشی از مصرف بیش از حد مواد افیونی در کانادا جان خود را از دست دادند، تعداد مورد حمایت دولت فدرال.

وی از اعضای مجلس خواست به درخواست از دولت لیبرال “فوراً سیاست های مرگبار خود را معکوس کند و همه وجوه را از برنامه های مالیات دهندگان، برنامه های مواد مخدر سخت به برنامه های اعتیاد، درمان و بهبود هدایت کند.”

عرضه سمی عامل 4 مورد از 5 مرگ ناشی از مصرف بیش از حد است

پولیور به مجلس گفت که از آنجایی که این مرگ‌ها از زمان روی کار آمدن ترودو اتفاق افتاده است، نخست‌وزیر نمی‌تواند آنها را به‌عنوان یک مشکل موروثی رد کند، اما باید بپذیرد که این مشکل خود اوست.

به گفته پایگاه اطلاعات بهداشتی دولت فدرال، جایی که تعداد 35000 نفر در آن یافت می شود، عرضه سمی داروهای خیابانی آلوده “محرک اصلی” بحران مواد افیونی است.

در مجموع 5360 مرگ آشکار ناشی از مصرف بیش از حد مواد افیونی از ژانویه تا سپتامبر 2022 رخ داده است. این تقریباً 20 مرگ در روز است. این افزایش 173 درصدی نسبت به سال 2016، اولین سال تقویمی کامل است. [Trudeau] پویلیور گفت که در مقام بود.

پایگاه اطلاعات سلامت گزارش می دهد که از 5,360 مرگ و میر، 81 درصد مربوط به داروی خیابانی فنتانیل است، ماده ای که در داروهای عرضه شده توسط دولت که به افراد معتاد داده می شود، وجود ندارد.

دو بطری پلاستیکی قرص نشان داده شده است که در حال ریختن محتویات روی میز، از نمای نزدیک است.
کارولین بنت، وزیر بهداشت روان و اعتیاد می‌گوید که پزشکان باید تمایل بیشتری به تجویز داروهای جایگزین با درجه دارویی برای داروهای خیابانی داشته باشند، زیرا آنها جان انسان‌ها را نجات می‌دهند. (اریک برادات/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ)

پایگاه اطلاعات بهداشتی همچنین می گوید که 78 درصد از مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد افیونی از ژانویه تا سپتامبر سال گذشته از منابع غیردارویی بوده است. چیزی که استراتژی تامین امن‌تر سعی در حذف آن دارد.

این اعداد منعکس کننده نتایج مشابه در ماه آوریل از سوی BC Coroners Service هستند که اعلام کردند از آوریل 2016 تا سه ماه اول سال 2023، 11807 مورد مرگ ناشی از مصرف بیش از حد در بریتیش کلمبیا رخ داده است.

سازمان تحقیقات پزشکی بی سی در ماه آوریل اعلام کرد: سمیت مواد مخدر کنترل نشده همچنان عامل اصلی مرگ و میر غیرطبیعی در بریتیش کلمبیا است و بیش از مجموع قتل، خودکشی، حوادث رانندگی با وسایل نقلیه موتوری، غرق شدگی و مرگ های ناشی از آتش سوزی را به خود اختصاص می دهد.

“هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد عرضه ایمن تجویز شده در مرگ و میر مواد مخدر غیرقانونی نقش داشته است.”

افزایش نرخ مرگ و میر ناشی از مواد افیونی در کانادا

در سال 2016 مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد افیونی در کانادا با نرخ 7.8 در هر 100000 اتفاق افتاد، اما تا سال 2021 این تعداد به 20.9 در هر 100000 کانادایی افزایش یافت. از ژانویه تا سپتامبر 2022، این میزان اندکی کاهش یافت و به 19 مرگ در هر 100000 نفر رسید.

سه استانی که بیشترین مرگ و میر را داشته اند عبارتند از BC، آلبرتا و انتاریو. در سال قبل از میلاد، نرخ مرگ و میر در سال 2016، 16.6 در هر 100000 بود که تا سال 2021 به نرخ 44.8 افزایش یافت. در آلبرتا در سال 2016، 14.3 مرگ ناشی از مصرف بیش از حد مواد افیونی به ازای هر 100000 نفر در مقایسه با 36.5 در سال 2020، در سال 2020 افزایش یافت. در سال 2016 به 16.6 در هر 100000 در سال 2021 رسید.

با این حال، همه این استان ها شاهد کاهش میزان مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد افیونی از سال 2021 تا نه ماه اول سال 2022 بوده اند. به گزارش پایگاه اطلاعات سلامت نرخ آلبرتا از 36.5 به 32.4 کاهش یافت، نرخ BC از 44.8 به 42.9 کاهش یافت در حالی که نرخ انتاریو از 19.3 در سال 2021 به 16.4 در سال 2022 کاهش یافت.

پویلیور گفت که روند صعودی مرگ و میرهای مواد افیونی در کانادا دلیلی بر این است که باید پول بیشتری از ارائه داروهای درجه دارویی به معتاد صرف شود و به جای آن به برنامه های درمانی اختصاص داده شود.

وزیر اعتیاد می گوید عرضه ایمن جان انسان ها را نجات می دهد

کارولین بنت، وزیر بهداشت روان و اعتیاد، در جریان بحث در مورد این طرح به مجلس گفت که عرضه ایمن داروهای دارویی جان انسان ها را نجات می دهد، به ویژه در مواردی که افراد ضعیف تر از آن هستند که از شوک ترک رنج ببرند.

بنت در این مناظره گفت: “به نظر می رسد که این حزب می خواهد ما را به ایدئولوژی شکست خورده سیاست مواد مخدر دوران هارپر بازگرداند.”

او گفت: «این مبارزه با برنامه‌های مبتنی بر شواهد که در واقع جان انسان‌ها را نجات می‌دهند، باید متوقف شود.

“مردم می میرند اما نه به دلایلی که می گویند.”

بنت گفت که نیروی محرکه مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر، مواد مخدر سمی است که افراد معتاد به آن دسترسی دارند.

او گفت: «با اجرای طرح‌های ایمن‌تر تأمین مواد مخدر، می‌توانیم جان انسان‌ها را نجات دهیم و فرصت رهایی از چرخه‌های اعتیاد را برای افراد فراهم کنیم.»

گورد جانز از NDP گفت پویلیور باید کمتر بر روی عرضه داروهای درجه دارویی توسط دولت تمرکز کند و بیشتر بر عرضه سمی داروهای غیرقانونی که در خیابان ها جاری می شود متمرکز شود.

او گفت: «این یک منبع امن نیست که مردم را می کشد، فنتانیل آن است.