پیامدهای «هیسی مناسب»: وزیر تجارت با نماینده ایالات متحده درباره اظهار نظر درباره اعتبار مالیاتی صحبت می کند

مری انگ، وزیر تجارت بین‌الملل، روز پنجشنبه پس از اینکه کانادا را متهم کرد که بر سر طرح اولیه جو بایدن برای تشویق فروش خودروهای برقی، «تناسب شدید» دارد، با فرستاده ایالات متحده در اتاوا به تبادل نظر پرداخت.

دیوید کوهن در یک حضور در روز چهارشنبه در موسسه کانادا مرکز ویلسون در واشنگتن دی سی، از این عبارت استفاده کرد که هدف آن رفع نگرانی کانادایی ها در مورد لفاظی های حمایت گرایانه از کاخ سفید بود.

شانتی کوسنتینو، سخنگوی انگ، گفت: “وزیر نگ با سفیر کوهن در مورد این نظرات صحبت کرد و بر تعهد کانادا به همکاری برای تقویت رقابت در آمریکای شمالی تاکید کرد.”

کوسنتینو توضیح بیشتری نداد، مگر اینکه گفت که تبادل از طریق پیامک انجام شده است.

اظهارات کوهن پس از سخنرانی در جلسه پرسش و پاسخ با کریس ساندز، مدیر موسسه کانادا، در مورد در دسترس بودن بودجه ایالات متحده برای شرکت های کانادایی که به دنبال گسترش فعالیت های خود هستند، بیان شد.

او مخالف این تصور در کانادا بود که ابتکارات ایالات متحده در قوانین امضایی مانند قانون زیرساخت های بایدن و قانون کاهش تورم بیش از حد به سمت تامین کنندگان آمریکایی است.

کوهن در دسامبر 2021 وارد اتاوا شد، در اوج شکایت کانادایی ها از طرح اعتبار مالیاتی بایدن، که ثروتمندترین انگیزه ها را برای خودروهای الکتریکی مونتاژ شده در ایالات متحده با کارگران اتحادیه حفظ کرد.

سهامداران صنعت و دولت فدرال در اتاوا این ایده را یک “تهدید وجودی” برای بخش خودروی کانادایی توصیف کردند که بیش از نیم قرن دست به دست همتای آمریکایی خود را انجام داده است.

کوهن گفت: «کانادا، با استفاده از یک اصطلاح فنی، یک تناسب خش خش را نشان داد.

کوهن گفت: «همه این عناصر تنها شواهدی هستند که نشان می دهد در اینجا هیچ قصدی برای آسیب رساندن به کانادا وجود ندارد. “هدف در اینجا ایجاد یک اقتصاد انعطاف پذیر، قدرتمند و مرفه آمریکای شمالی است.”

عکسی از دیوید کوهن سفیر ایالات متحده در کانادا
دیوید کوهن، سفیر ایالات متحده در کانادا، در دسامبر 2021 وارد اتاوا شد، در اوج نگرانی ها در مورد طرح اعتبار مالیاتی بایدن، که باعث صرفه جویی در ثروتمندترین مشوق ها برای خودروهای الکتریکی مونتاژ شده در ایالات متحده با کارگران اتحادیه شد. (فرد چارتراند/ روزنامه کانادایی)

به طور خلاصه، این هدف اعلام شده از ظاهر کوهن بود – و او تنها کسی نیست که اخیراً چنین موردی را مطرح کرده است.

در سخنرانی هفته گذشته در موسسه بروکینگز در دی سی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، جیک سالیوان، چشم انداز سیاست خارجی و اقتصادی را به وضوح با هدف تسکین اعصاب به هم ریخته متحدان در سراسر جهان ترسیم کرد.

او به فهرستی از تحولات در حال تغییر جهان در سال‌های اخیر اشاره کرد، از تغییر اقتصاد جهانی که کارگران طبقه متوسط ​​را رها کرد و بحران مالی که هرگونه احساس امنیت اقتصادی را از بین برد تا تغییرات آب و هوایی، همه‌گیری COVID-19 و سالخوردگی روسیه. تهاجم به اوکراین

سالیوان گفت: «این لحظه ایجاب می کند که یک اجماع جدید ایجاد کنیم.» این توافق مبتنی بر زنجیره های تامین متنوع و انعطاف پذیر، استانداردهای کار قوی و محیطی و خدمات عمومی با حمایت سرمایه است.

سالیوان می‌گوید: «این ایده که «اجماع جدید واشنگتن»، همانطور که برخی از مردم به آن اشاره کرده‌اند، به نوعی تنها آمریکاست، یا آمریکا و غرب به استثنای دیگران، کاملاً اشتباه است.

این استراتژی نظم اقتصادی جهانی عادلانه‌تر و بادوام‌تری را به نفع خود ما و مردم در همه جا ایجاد خواهد کرد.»

استفاده از قانون کاهش تورم

وی اذعان کرد که حجم بسیار زیاد هزینه‌ها در قانون کاهش تورم، جایی که اقدامات تجدیدنظر شده اعتبار مالیاتی خودروهای الکتریکی آمریکای شمالی در آن گنجانده شده است، “منبع اصطکاک” بین متحدان، به ویژه در اروپا بوده است.

وی به سفر بایدن به کانادا که گروه ویژه جدیدی را در مورد مواد معدنی حیاتی تشکیل داد که کریستیا فریلند وزیر دارایی آن را در اوایل این هفته در کاخ سفید نامگذاری کرد و گفتگو با رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فون در لاین در مورد ایجاد ظرفیت صنعتی برای انتقال انرژی در حال انجام اشاره کرد.

سالیوان گفت: “ما از قانون کاهش تورم برای ایجاد یک اکوسیستم تولید انرژی پاک که ریشه در زنجیره تامین اینجا در آمریکای شمالی دارد و به اروپا، ژاپن و جاهای دیگر گسترش می‌یابد، استفاده می‌کنیم.”

به این ترتیب ما IRA را از منبع اصطکاک به منبع قدرت و قابلیت اطمینان تبدیل خواهیم کرد.»

امیلی بنسون، کارشناس تجارت و فناوری فراآتلانتیک در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی DC، گفت: این واقعیت که اکنون فقط اعلام می‌شود به دو چیز خلاصه می‌شود – سیاست انتخاباتی و روابط ایالات متحده و چین.

در داخل کشور، بایدن تأیید کرده است که قصد دارد به دنبال انتخاب مجدد باشد – و بادهای سیاسی غالب در حال حاضر نشان می دهد که او ممکن است در مقابل رویکرد بیرحمانه آمریکا اول رقیب قدیمی خود، دونالد ترامپ باشد.

بنسون گفت: “آنها به نوعی بیان این جمله هستند، “این چیزی است که ما در چند سال گذشته انجام داده ایم، این چشم انداز است، دوباره به ما رای دهید.” “من فکر می کنم این موضوع ساده ای برای گره زدن آن است.”

موضوع پیچیده تر حول تنش های فزاینده با چین می چرخد.

نگرانی در ماه فوریه پس از سرنگونی یک بالون جاسوسی چینی توسط ایالات متحده که در حریم هوایی کانادا و ایالات متحده حرکت کرده بود، به هشدار تبدیل شد. لوید آستین، وزیر دفاع، نتوانست همتای چینی خود را وادار کند تلفن را بردارد.

و همین هفته، مقامات مانیل از رفتار تهاجمی چین در ماه گذشته در دریای چین جنوبی خبر دادند. یک کشتی جنگی چینی نزدیک بود با یک گشت گارد ساحلی فیلیپین برخورد کند.

بنسون گفت: «این نشان می‌دهد که روابط به کجا می‌رود و چینی‌ها واقعاً مایل نیستند که این خط تلفن اضطراری را با آمریکایی‌ها راه‌اندازی کنند».

“تلاش برای کاهش دما”

او ماه گذشته یکی دیگر از سخنرانی‌های سیاسی برجسته‌ای را که توسط جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده انجام شد، اشاره کرد که لحن ظریفی داشت.

یلن در سخنرانی خود در دانشکده مطالعات بین المللی پیشرفته جان هاپکینز گفت: رئیس جمهور و من معتقدیم که چین و ایالات متحده می توانند روابط اقتصادی ما را مسئولانه مدیریت کنند.

ما می‌توانیم به سوی آینده‌ای کار کنیم که در آن هر دو کشور در پیشرفت اقتصاد جهانی سهیم باشند و پیشروی کنند. اینکه آیا می‌توانیم به این چشم‌انداز برسیم تا حد زیادی بستگی به اقدامات هر دو کشور در چند سال آینده دارد.

بنسون گفت، هر دو سخنرانی سالیوان و یلن “تلاشی بود برای گفتن، “ما در تلاشیم دما را پایین بیاوریم، ما چیزها را دوباره تصور می کنیم، ما این دیدگاه جدید برای نظم جهانی داریم.”

“اگر به درون نگاه کنید، برای چرخه آتی رای دهندگان را هدف قرار داده است. و سپس اگر در سطح بین المللی نگاه کنید، واقعاً تلاش برای تضمین ملاقات با چینی ها است.”