پیگیری المپیک کانادا در بسکتبال 3×3 زنان با استخدام مربی کیم گوچر تقویت می شود.

تیم بسکتبال زنان 3×3 کانادا فصل گذشته تقریباً عالی بود.

آنها در تمام فصل عادی بدون از دست دادن تورنمنتی دویدند که در آن چهار بازیکن برترشان – کاترین و میشل پلوف، پیج کروزون و کیسی بوش – در آن حضور داشتند و به قهرمانی ختم شد.

اما سال با کوچکترین ناامیدی آغاز شد، زیرا این تیم در اولین جام جهانی خود به مدال نقره دست یافت. بازیکنان بعداً متوجه شدند که مهمانی مسافرتی قهرمان فرانسه در مقایسه با دو کارمند در جاده با تیم کانادا چقدر بزرگتر است. کانادا سرمربی نداشت.

روز دوشنبه، بسکتبال کانادا حرکتی را اعلام کرد که امیدوار است دو پرنده را با یک سنگ بکشد: بازیکن قدیمی تیم ملی و سه بار المپیکی، کیم گوچر به عنوان سرمربی استخدام شد.

گوچر به CBC Sports گفت که امیدوار است بتواند به اضافه کردن “0.1 درصد” اضافی برای بالا بردن تیم کمک کند، با شروع جام جهانی در اتریش، که از سه شنبه آینده با پوشش زنده در سراسر پلتفرم های CBC Sports در دسترس است.

“آنها این را اعلام کرده اند. ما آن را می خواهیم. ما قصد داریم وین را با مدال طلا ترک کنیم. و پس از آن بدیهی است که شما را برای مسابقات مقدماتی المپیک آماده می کند. این تیم می خواهد با مدال بر گردن در سال 2024 در پاریس باشد.” او گفت.

تماشا | کانادا در فینال جام جهانی 2022 به فرانسه سقوط کرد:

بازی مدال طلای زنان جام جهانی بسکتبال 3×3 فیبا: کانادا در مقابل فرانسه

رقابت کانادا با فرانسه برای کسب مدال طلا در جام جهانی بسکتبال 3×3 فیبا در آنتورپ، بلژیک را تماشا کنید.

المپیک در ذهن آنهاست

علیرغم موفقیت در سال 2022، کانادا به کسب اولین سکوی المپیک خود در این ورزش نزدیک نشد، که اولین بار در توکیو 2020 با قانونی که اکثر کشورها را به یک تیم مردان یا زنان محدود می کرد، آغاز شد. در کانادا، تیم زنان حتی نتوانست در مسابقات مقدماتی بازی کند.

گوچر گفت که یک مکان در پاریس در سال 2024 به رشد این رشته کمک می کند.

او گفت: “من فکر می کنم آنها می خواهند میراثی از خود به جای بگذارند که به دیگران نشان می دهند چگونه این بازی را در این کشور انجام دهند.” اینکه آنها الگوهای فوق‌العاده و با استعدادی باشند، در آموزش این رشته به افراد جدید بسیار تاثیرگذار خواهد بود.»

ساده‌ترین راه برای رسیدن به المپیک این است که کانادا فصل را در سه رتبه برتر رده‌بندی فیبا به پایان برساند – با این حال، یک سیستم پیچیده تخصیص امتیاز آن را بعید می‌کند، حتی با یک فصل تقریباً عالی دیگر.

در غیر این صورت، سه تورنمنت مقدماتی المپیک با پنج جایگاه اضافی در دسترس است. هشت تیم از هر جنسیت در پاریس به رقابت خواهند پرداخت.

میشل پلوف گفت که حذف این تیم از مسابقات مقدماتی توکیو 2020 “تکان دهنده” است، اما گفت که دانش این تیم از سیستم رتبه بندی اکنون به این معنی است که آنها بهتر می دانند چگونه جایگاه خود را در جدول تضمین کنند.

پلوف: “این چیزی است که ما از سال 2019 برای رسیدن به آن کار کرده ایم و پایانی عالی برای یک حرفه است. و نه اینکه بگوییم این پایان کار است، بلکه به پایان رسیده است و چه چیز دیگری.” 30، به CBC Sports گفت.

قطعاً چیزی است که ما روی آن کار کرده‌ایم و می‌تواند روی کیک باشد.»

“آنها می خواهند عالی باشند”

خواهران پلوف، که هر کدام در تیم های بسکتبال سنتی المپیک بازی کرده اند، و کروزون چهار سال پیش به طور تمام وقت به 3×3 روی آوردند.

آنها در ابتدا از خود حمایت مالی کردند تا اینکه به آرامی بسکتبال کانادا را به سمت خود جذب کردند. گوچر، 39 ساله از Mission، BC، گفت که او عمیقاً در مورد پیوستن به تیم در آن کار اولیه تا زمانی که جراحات وارد شد، فکر می کرد.

در عوض، مدت کوتاهی پس از به دنیا آوردن دختر سوفی، او در توکیو در قالب پنج به پنج مسابقه داد.

گوچر گفت که توسط ران یونگ، کارگردان بسکتبال 3×3 کانادا، در مورد سرمربی شدن در ماه مارس با او تماس گرفت، و اگرچه این موضوع برای او جالب بود، او می دانست که باید ابتدا با Plouffes مشورت کند.

“من می خواستم اینگونه بگویم که “اگر به شما ملحق شوم خوب هستید؟” و آنها واقعاً پذیرا بودند. آنها می خواهند عالی باشند. دلیلی وجود دارد که آنها در حال حاضر بهترین هستند. آنها می خواهند به بهتر شدن ادامه دهند. بنابراین بسیار عالی بود.”

پلوف از ادمونتون به طور حرفه ای با گوچر در اروپا و همچنین در تیم ملی بازی کرد. او گفت که گوچر به عنوان سرمربی مناسب است.

پلوف گفت: “همه ما فقط سعی می کنیم بهتر شویم و با هم یاد بگیریم.” “و خیلی از پست های سرمربی نیست که آنها نیاز به دیکته های زیادی داشته باشند. … من فقط خوشحالم که کسی را پیدا کردیم که می تواند در آن جا بیفتد و با آن نقش راحت باشد.”

با هدف بهبود در اطراف لبه ها

مربیان 3×3 در حین بازی روی سکوها می نشینند و بیشتر شبیه مربیان تنیس عمل می کنند تا روسای نیمکت بسکتبال سنتی.

گوچر به عنوان بخشی از کار خود به اکثر مسابقات از جمله جام جهانی سفر خواهد کرد. هنگامی که در جاده نیست، به صورت مجازی تجزیه و تحلیل فوری ارائه می دهد. او تا به امروز اردوهای آموزشی را در تورنتو و ادمونتون رهبری کرده است. اولین تجربه درون‌بازی او در یک تورنمنت گرم‌آپ که از جمعه آغاز می‌شود به دست خواهد آمد.

پلوف در مورد گوچر می‌گوید: «او فقط کسی است که ضریب هوشی بسیار بالایی دارد، روحیه‌ای بسیار متواضع دارد، اما می‌تواند به ارزش زیادی هم بیافزاید. “بنابراین، من در کشتی بودم که نام او را به زبان آوردند و بله، عالی بود.”

در غیر این صورت، هدف گوچر این است که تیمی را تنظیم کند که در حال حاضر به طور پیوسته در حال زمزمه کردن است و در عین حال برخی از وظایف مدیریتی و تمرینی بازیکنان را حذف می کند.

گوچر می گوید: «بسیاری از مواقع دیدگاه بیرونی چیزهای متفاوتی را می بیند. “و بنابراین آنها چیزی را تغییر نخواهند داد. منظورم این است که آنها بهترین تیم جهان هستند، اما هی، آیا می‌توانیم این را کمی بهبود ببخشیم؟ و این چه شکلی است؟”