چگونه اعتصابات بر گذرنامه، مهاجرت و مالیات تأثیر می گذارد

هشت روز کاری به دلیل اعتصاب کارگران فدرال که اسماً توسط هیئت خزانه داری کانادا استخدام شده بودند، از دست رفت، در حالی که سه روز دیگر برای کارگران آژانس درآمد کانادا (CRA) از دست رفت.

این کارمندان دولتی از هیئت خزانه داری در طیف گسترده ای از سازمان ها و ادارات دولتی کار می کنند، از جمله سایت هایی که خدمات اصلی خط مقدم مانند پردازش گذرنامه و درخواست مهاجرت را ارائه می دهند.

چگونه کار در آن خدمات تحت تأثیر اعتصابات قرار گرفت؟ چه چیزی باید بدانید که در این هفته وارد آن دفاتر می شوید؟

این چیزی است که ما می دانیم.

خدمات پاسپورت

وزیر امور خانواده ها، کودکان و توسعه اجتماعی، کارینا گولد، گفت: در حالی که اعتصاب تعداد قابل توجهی از درخواست های گذرنامه را ایجاد نکرد، مردم همچنان ممکن است در این هفته طولانی تر از صف های معمولی را تجربه کنند.

سرویس کانادا در طول این اختلال حدود 27900 درخواست دریافت کرد که بسیار کمتر از پیش بینی شده بود. تنها درخواست‌هایی که معیارهای ضروری برای موقعیت‌های انسانی یا اضطراری را داشته باشند در طول اعتصاب مورد بررسی قرار گرفتند.

داده ها حاکی از آن است که این اعتصاب ممکن است باعث افزایش کمی شده باشد.

ارقام جدیدتر تا بعدازظهر چهارشنبه منتشر نشده بود، اما در هفته 10 تا 16 آوریل – همان هفته اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) اعلام کرد که کارکنان هیئت خزانه داری ممکن است کار را ترک کنند – Employment and Social Development Canada. 74830 درخواست دریافت کرد.

این رقم نسبت به هفته قبل 17 درصد افزایش داشت.

با پرشتاب مجدد خدمات، متقاضیانی که گذرنامه آنها فوری تلقی می شود، از جمله افرادی که نیاز به ویزا دارند یا کسانی که به زودی سفر می کنند، در اولویت قرار خواهند گرفت.

آیا نمی خواهید آن را شانسی کنید؟ شما می توانید خدمات گذرنامه فوری یا اکسپرس را در دفاتر تخصصی گذرنامه با پرداخت هزینه درخواست کنید.

خدمات مهاجرت

شان فریزر، وزیر مهاجرت روز سه‌شنبه گفت حدود 100000 پرونده مهاجرتی در جریان اعتصاب رسیدگی نشده است.

مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در ماه های اخیر از عقب ماندگی های قابل توجهی که در طول همه گیری COVID-19 ایجاد شده بود، عقب افتاده بود.

فریزر گفت اعتصاب اخیر به این معنی است که بازگشت به استانداردهای خدمات قبل از همه گیری بیشتر طول می کشد، اما او انتظار دارد که به لطف تغییرات اخیر که باعث افزایش بهره وری در نیروی کار شده است، اداره کار راحت تری برای عبور از عقب ماندگی ها داشته باشد.

او گفت: “انتظار من این است که طی چند ماه آینده در موقعیت بسیار خوبی باشیم.”

IRCC از تعیین میزان عقب ماندگی اضافی که اعتصاب ایجاد کرده است خودداری کرد و تنها گفت که در حال ارزیابی است و “ما پیش بینی می کنیم که تأثیرات آن بر اساس مشاغل متفاوت باشد.”

لو جانسن دانگزالان، یک وکیل مهاجرت مستقر در تورنتو، گفت: “عدم صراحت از سوی بخش به ترمیم آسیب های ناشی از تاخیرهای گسترده در طول همه گیری کمک نمی کند.”

“امیدوار بودم که آنها از این موضوع درس بگیرند، اما حیف است که این کار را نکرده اند.”

در اینجا لیستی از خدمات IRCC و نحوه تأثیرگذاری آنها در زمان بهبودی پس از اعتصاب آمده است.

خدمات مالیاتی

اوایل پنجشنبه اعلام شد که اتحادیه بخش دولتی به نمایندگی از کارمندان آژانس درآمد کانادا با دولت فدرال یک قرارداد آزمایشی منعقد کرده و به اعتصاب 35000 کارگر درست پس از پایان فصل مالیات پایان داد.

اعضای اتحادیه خدمات عمومی کانادا که کارمندان آژانس درآمد کانادا هستند، در روز دوشنبه، 1 می 2023، در خارج از یک دفتر CRA در روز مهلت مالیاتی، در ساری، بریتیش کلمبیا، آواز می خوانند.
اتحادیه خدمات عمومی از اعضای کانادا که کارمندان آژانس درآمد کانادا هستند، در حالی که در خارج از یک دفتر CRA در روز مهلت مالیاتی در ساری، بریتیش کلمبیا تجمع می کنند، آواز می خوانند. (داریل دایک / روزنامه کانادایی)

سی‌بی‌سی در اوایل بعدازظهر سه‌شنبه از آژانس در مورد هرگونه عقب‌ماندگی و اینکه چه مدت طول می‌کشد تا از آن خارج شود (پس از پایان اعتصاب) سؤال کرد. این آژانس تا اواخر بعد از ظهر چهارشنبه پاسخی نداده بود.

در آخرین به‌روزرسانی چانه‌زنی جمعی که در وب‌سایت خود ارسال شده است، CRA اعلام کرد که به پذیرش همه بازپرداخت‌ها ادامه می‌دهد و «اکثریت قریب به اتفاق مواردی که به صورت الکترونیکی ثبت شده‌اند به‌طور خودکار توسط سیستم بدون تأخیر اضافی پردازش می‌شوند».

مارک بریر، رئیس ملی اتحادیه کارمندان مالیات، در یک کنفرانس خبری در مورد مذاکرات با آژانس درآمد کانادا شرکت می کند، زیرا اعضای PSAC-UTE، که بخشی از اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) را تشکیل می دهند، همچنان در اعتصاب باقی می مانند. در اتاوا، در روز چهارشنبه، 3 می 2023.
مارک بریر، رئیس ملی اتحادیه کارمندان مالیات، روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در مورد مذاکرات با آژانس درآمد کانادا شرکت می کند. (جاستین تانگ/ مطبوعات کانادا)

با این حال، مارک بریر، رئیس ملی UTE در کنفرانس خبری چهارشنبه هشدار داد که برخی از پرونده‌های مالیاتی هنوز دیر هستند و اگر وضعیت کارگری به زودی حل نشود، “این یک عقب ماندگی بزرگ در CRA خواهد بود.”

به گفته وب سایت CRA، در رسیدگی به برخی اظهارنامه های مالیات بر درآمد و مزایا، به ویژه آنهایی که به صورت کاغذی ثبت شده اند، تاخیر وجود خواهد داشت و زمان انتظار در مراکز تماس افزایش می یابد.

اطلاعات بیشتر در مورد تأثیرات خدمات CRA را می توانید در اینجا بیابید. این شرکت ضمن اعلام این قرارداد آزمایشی گفت که “از قبل اقداماتی را برای از سرگیری فعالیت های عادی خود و بازیابی کامل خدماتی که تحت تاثیر قرار گرفته اند انجام داده است.”