چگونه این دانش آموز همیلتون از مدرسه بدون زمین فوتبال بورسیه فوتبال گرفت

در طول 19 سال او، فوتبال برای شاگرد همیلتون الیجا سینکلر ثابت بوده است.

او گفت: «من نمی‌توانم زمانی را به یاد بیاورم که با دوستانم یا چیزی شبیه به یک مسابقه فوتبال بازی نمی‌کردم.

سینکلر اکنون اولین دانش آموز در دبیرستان شرقی خود، مدرسه متوسطه برنی کوستیس است که در یک تیم فوتبال پس از متوسطه استخدام می شود و بورسیه می گیرد.

او خاطرنشان می کند که علیرغم اینکه مدرسه اش زمین فوتبال ندارد، این موفقیتی است که او به آن دست یافته است.

سینکلر در ماه آگوست بازی با تیم دانشگاه تورنتو را آغاز می کند. رسیدن به این نقطه آسان نبود – او گفت که برای استخدام شدن مجبور بوده دو برابر بچه های دیگر مدارس سخت کار کند.

سینکلر می‌خواهد از این فرصت برای روشن کردن آنچه که به گفته او شکاف طبقاتی بین مدارس درون شهری و “مدارس ثروتمندتر” در شهر است استفاده کند.

مدرسه فاقد زیرساخت های ورزشی مناسب

برنی کاستیس در سال 2019 افتتاح شد، درست روبروی میدان تیم هورتونز، جایی که همیلتون ببر-کتز بازی می کند.

مدرسه حیاط کاملی برای دانش آموزان ندارد. درعوض، بین مدرسه و مرکز اجتماعی مجاور، «مرکز تفریحی برنی مورلی»، منطقه‌ای چمن‌زار با برج‌ها (تپه‌های کوچک در زمین‌های هموار) وجود دارد.

در روزی که CBC همیلتون در اواخر آوریل از آن بازدید کرد، حیاط مملو از بسته های پلاستیکی، کیسه ها، شیشه و سایر زباله ها بود. سینکلر گفت که او و سایر دانش‌آموزان بر اثر شیشه و سوزن در زمین بریدگی و جراحت‌های دیگری دیده‌اند.

یک تکه شیشه کوچک روی زمین.  یک استادیوم در پس زمینه ایستاده است.
زمین در Bernie Custis پر از زباله و شیشه بود که CBC Hamilton در ماه آوریل از آن بازدید کرد. میدان تیم هورتونز، جایی که گربه‌های ببر همیلتون در آن بازی می‌کنند، در سراسر خیابان دیده می‌شود. (Aura Carreño Rosas/CBC)

نریندر نان، عضو شورای بخش 3، گفت زمانی که در سال 2018 برای اولین بار عضو شورای شهر شد، یکی از اولین سوالات او در مورد حیاط مدرسه بود.

او گفت که طرح اولیه ایجاد یک مرکز تفریحی روی پشت بام با فضای سبز بود، اما توسط وزارت آموزش و پرورش استان تایید نشد.

او گفت: «وقتی دانش‌آموزان در شرایط پس از همه‌گیری برگشتند، کاملاً مشخص شد که فضای رفاهی مورد نیاز تیم ورزشی مدرسه کافی نیست.

نان گفت که مدرسه 400 ساعت اختصاص داده شده برای استفاده از Tim Hortons Field دارد. سینکلر گفت که این به معنای استفاده از ورزشگاه یک یا دو بار در هفته است – اما این کافی نیست. سینکلر گفت که برخی از مربیان او گاهی اوقات از جیب خود برای اجاره زمین برای دریافت زمان بیشتر پول پرداخت کرده اند.

در مورد حیاط مدرسه، نان گفت که در حال تلاش برای برداشتن لبه‌ها است و در حال همکاری با مدرسه برای طراحی محوطه‌سازی جدید است که می‌تواند امسال اجرا شود.

او همچنین به توسعه پارک برایتساید در مجاورت اشاره کرد که شامل “زمین بزرگی است که هم فوتبال و هم فوتبال را در خود جای دهد” و قرار است تا سال 2025 ساخت آن آغاز شود.

او گفت: “این یک چالش زمان‌بندی و مرحله‌بندی زیرساخت‌ها است. و این تأثیر ناعادلانه‌ای بر دانش‌آموزان مدرسه برنی کوستیس دارد. من کاملاً این را می‌بینم و آن را تصدیق می‌کنم.”

عمیق تر از فوتبال

نگرانی های سینکلر تنها به زیرساخت های ورزشی مدرسه مربوط نمی شود. او گفت که بسیاری از بچه‌های اطراف او در حال حاضر در خارج از مدرسه با مشکل مواجه هستند و او می‌گوید کمبود بودجه مدرسه باعث می‌شود بچه‌ها از مشارکت در آموزش خود منصرف شوند.

او گفت: «این مشکل عمیق‌تر از فوتبال است.

هیئت مدیره شهر و مدرسه باید نشان دهند که به ما اهمیت می دهند و ما مهم هستیم، که اهداف و علایق ما به اندازه جوانان در Ancaster یا Westmount معتبر و مهم است.

شاون مک کیلوپ، مدیر ارتباطات در هیئت مدرسه منطقه همیلتون-ونتورث، در ایمیلی به سی بی سی همیلتون گفت که برنی کوستیس “در میان مدارسی است که بیشترین حمایت را داریم.”

او گفت: “کارکنان به کار با کارکنان شهر همیلتون برای بهینه‌سازی دسترسی میدانی ادامه می‌دهند. این مشارکت بسیار ارزشمند است و راه‌حل‌های مربوط به نگرانی‌ها توسط مدیر امکانات در شهر و کارکنان مدرسه پشتیبانی می‌شوند.”

تابستان امسال به تورنتو رفت

سینکلر می‌گوید که هنگام جمع‌آوری حلقه‌های برجسته و نوشتن نامه‌ها به دانشگاه‌ها، شکاف‌هایی را بین مدرسه‌اش و دیگران دیده است.

«یکی از مدارسی که با آن روبرو هستیم [in football games] یک پهپاد دارد که بالای هر بازی پرواز می کند، و بازیکنان فیلم را دریافت می کنند تا بتوانند آن را در حلقه هایلایت خود قرار دهند… و من، فقط مجبور بودم ساعت ها روی کامپیوترم بنشینم و ویرایش کنم. [my highlight reel]،” او گفت.

سینکلر گفت که او “یک دو صد نامه” به مربیان دانشگاه نوشت.

او زمانی که دعوت به جام شهر فولادی را دریافت کرد، هیجان‌زده شد، که در آن بهترین بازیکنان از هیئت‌های مدرسه عمومی و کاتولیک محلی با هم رقابت می‌کنند.

او گفت: «من بسیار سخت تمرین کردم تا برای آن آماده شوم.

مردی ایستاده با دستانش روی میز و جلوی یک
سینکلر توسط تیم فوتبال دانشگاه تورنتو به خدمت گرفته شده است. (ارسال شده توسط الیجا سینکلر)

“من عالی کار کردم و بنابراین دانشگاه تورنتو، گرگ مارشال، سرمربی آنها متوجه من شد و او تصمیم گرفت که می خواهند من را جذب کنند.”

سینکلر در ماه آگوست شروع به بازی با دانشگاه می کند، جایی که او همچنین علوم اجتماعی را برای آماده شدن برای حرفه وکالت می گذراند، که او تصمیم گرفت “در واقع تغییری ایجاد کند.”

هدف او بازی در لیگ فوتبال کانادا و لذت بردن از ورزشی است که بسیار دوست دارد.

او گفت: «داشتن توپ در دستان خود، دویدن با آن، احساس ترس از اینکه مردم پشت سر شما می دوند، پس از شما… همه چیز در مورد آن واقعاً با من صحبت می کند.