کارمندان دولت سیاه پوست در طرح دعوی طبقاتی علیه اوتاوا ، تبعیض را ادعا می کنند

گروهی از کارمندان دولت فعلی و سابق سیاه پوستان طرح دعوی طبقاتی علیه دولت فدرال را به اتهام تبعیض آمیز بودن کارمندان سیاه پوستان برای دهه ها صادر کرده اند.

آنها ادعا می کنند که دولت کارمندان فدرال سیاه را از ارتقا حقوق محروم کرده است.

نیکلاس مارکوس تامپسون گفت: “از نظر من ، کنار گذاشته شدن ما در سطوح بالای خدمات عمومی ، کانادا را از آن استعداد و توانایی و فرهنگی که سیاه پوستان بر سر میز و آن دیدگاه متفاوت ایجاد می کنند ، محروم کرده است.”

تامپسون یکی از 12 کارمند سابق یا فعلی چند اداره دولتی است که شاکیان نماینده در عمل طبقاتی هستند. حقوقدانانی که نماینده آنها هستند می گویند این دادخواست در نهایت می تواند ده ها هزار نفر را که از سال 1970 در خدمات عمومی فدرال کار کرده اند تحت پوشش قرار دهد.

این دادخواست در زمان افزایش آگاهی در مورد نژادپرستی سیستمی و ضد سیاه پوستان تشکیل شده است.

در ماه ژوئن ، نخست وزیر جاستین ترودو گفت نژادپرستی سیستمی “مسئله ای در سراسر کشور ، در همه نهادهای ما است.”

شاکیان طرح طبقاتی پیشنهادی خواستار خسارت 900 میلیون دلاری ، اعلامیه ای از دولت مبنی بر نقض حقوق منشور گروه و طرحی برای ارتقا بیشتر کارمندان سیاه پوست هستند.

این پرونده روز پنجشنبه در دادگاه فدرال کانادا ثبت شد و منتظر صدور گواهینامه است. انتظار می رود طی روزهای آینده خدمات به دولت ارائه شود.

عدم نمایندگی

وكلاي وكلاي كارمندان دولتي مي گويند كه اين دادخواست احتمالاً اولين دادخواست در نوع خود در كانادا است كه شامل كارمندان دولت مشكي در سطح فدرال است. در این بیانیه بیش از 50 اداره و آژانس به عنوان خدمات عمومی معرفی شده است.

سال گذشته ، دو کارمند دولت سیاه اونتاریو ، و دیگران ، از خدمات عمومی انتاریو شکایت کردند که به دلیل زنان سیاه پوست بودن آنها تبعیض آمیز بودند.

تامپسون در مصاحبه ای در تورنتو با سی بی سی نیوز گفت که شش سال پیش وقتی به آژانس درآمد کانادا (CRA) پیوست ، چیزی برای او احساس ناخوشایند شد.

“وقتی سالها پیش شهروند کانادا شدم ، به یاد می آورم که قاضی شهروندی گفت که کانادا جایی است که آزادی در آن فراوان است و فرصتها بی پایان است. اما هنگامی که من به CRA پیوستم ، این انتظار من برای عضویت در هر موقعیتی بود و اهدافم واقعاً خدمت به کانادایی ها بود. “

“من به سرعت فهمیدم که آژانس ، همانطور که فکر می کردم نیست ، آژانس نیست: همه شامل و متنوع است.”

تامپسون ، که یک افسر مجموعه بود ، گفت که عدم نمایندگی سیاهان در آژانس باعث روحیه و اعتماد به نفس او می شود. وی همچنین گفت: محیط کار سمی است و منجر به بیماری می شود.

وقتی دکتر وی نسخه ای برای “محل کار در محل کار” به او داد ، تامپسون گفت که به او گفته شده کمد را تمیز کند زیرا کار دیگری در دسترس نیست.

CBC برای اظهار نظر با CRA و هیئت خزانه داری تماس گرفت و منتظر پاسخ است.

تماشا کنید | دولت ترودو برای تنوع بخشیدن به خدمات کشوری چه کاری انجام داده است ؟:

نگاهی به آنچه پیشرفت دولت ترودو در تحقق بخشیدن به تعهد خود مبنی بر اینکه ترکیب نژادی خدمات کشوری با جمعیت کانادا بیشتر همسو است ، حاصل شده است. 2:01

شکایت در چندین اداره و آژانس

برنادت بتچی یکی دیگر از شاکیان نماینده است که همچنین چندین سال برای CRA خاموش و کار کرده است.

وی در مصاحبه ای با اسکایپ ، محل کار سمی را توصیف کرد که در آن گفت که تجاوزهای خرد را تجربه کرده و مجبور به مرخصی استعلاجی شده است. وی گفت که او مجبور شد دو برابر بیشتر از همکاران غیر سیاه پوستش کار کند تا مورد توجه واقع شود.

Betchi در نهایت CRA را ترک کرد و سرانجام در کمیسیون حقوق بشر کانادا (CHRC) کار کرد – یک سازمان فدرال که شکایات مربوط به تبعیض را رسیدگی می کند.

برنادت بتچی نیز بخشی از دادخواست پیشنهادی است و می گوید او هنگامی که در آژانس درآمد کانادا و کمیسیون حقوق بشر کانادا کار می کرد تبعیض را تجربه کرده است. (دیوید ریچر-بروله)

“همه چیزهایی که آنها در مورد آنها هستند همه چیزهایی بود که من در مورد آنها هستم ، می دانید که با ارزشهای من مطابقت داشت. این مکان برای کمک به کانادایی ها است – کانادایی هایی که مورد تبعیض قرار گرفته اند ، شما می دانید ، به دلایل مختلف. و بنابراین من می دانستم که اینجا جایی است که من نیاز به حضور داشتم. “بتچی که از CHRC به مرخصی زایمان می رود گفت.

اما دیدگاه های او به سرعت تغییر کرد.

“وقتی شروع به کار در آنجا کردم ، دیدم که متأسفانه آنچه که در این مأموریت می گوید و آنچه در داخل سازمان انجام می شود کاملاً متفاوت است. افراد سیاه پوست در کمیسیون حقوق بشر کانادا ، همکاران سیاهپوست من رنج می برند. آنها رنج می برند – درمان افتراقی زیادی وجود دارد. “

هنگامی که از CHRC خواسته شد در مورد این ادعا اظهار نظر کند ، اظهار داشت که “متعهد به رعایت بالاترین استانداردهای برابری ، شمول و نمایندگی است” و “بررسی چگونگی بروز نژادپرستی در سازمان ما و اقدامات لازم برای رسیدگی به آن” ”

سخنگوی جف ملدروم در نامه الکترونیکی گفت: “ما می دانیم که افراد بومی ، سیاه پوست و نژادهای دیگر با موانع اجتماعی ، نهادی و ساختاری زیادی برابری می کنند.”

“به همین دلیل کار در حال انجام است تا اطمینان حاصل شود که دیدگاه ها و دیدگاه های کارمندان بومی ، سیاه پوستان و سایر کارکنان نژادی درمورد موانعی که ممکن است در کمیسیون وجود داشته باشد شنیده شده و مورد توجه قرار گرفته است.”

پیشنهاد راه حل ها

کورتنی بتی ، وکیل تورنتو که در این کلاس شرکت داشت ، گفت: “یک بی عدالتی شدیدی در حال وقوع است.”

“من فکر می کنم هر کانادایی باید دچار مشکل شود.”

بتی و همكارش ، هیو شر تصمیم گرفتند كه مهلت دادخواست از سال 1970 آغاز شود ، سالی كه كانادا كنوانسیون بین المللی سازمان ملل متحد را در مورد رفع انواع تبعیض نژادی تصویب كرد.

در یک مصاحبه مشترک ، بتی و شر در مورد راه حل های احتمالی صحبت کردند که امیدوارند در صورت تأیید شدن آن از این دادخواست ناشی شود.

Scher گفت: “لازم است یک حسابرسی شخص ثالث توسط یک نهاد مستقل انجام شود ، چه این یک عدالت دیوان عالی سابق باشد ، چه این یک کمیسیون سهام عدالت سیاه باشد.”

وی گفت که این شخص ثالث باید یک بررسی دقیق “انجام دهد تا ببیند موانع برابری واقعی و دسترسی و شمولیت کارمندان سیاه پوستان چیست و در مورد آنها چه کاری می توان انجام داد.”

تامپسون برای آژانس درآمد کانادا کار می کند. او می گوید امیدوار است این دادخواست تغییراتی ایجاد کند. وی گفت: “من بسیار امیدوارم كه این مسئله به صورت صریح مورد رسیدگی قرار گیرد.” (جنل کرفت)

شر گفت که یکی دیگر از عناصر اصلی اصلاح قانون حقوق بشر در استخدام فدرال است.

هدف اعلام شده آن “دستیابی به برابری در محل کار است به طوری که هیچ کس به دلایل غیر مرتبط با توانایی ، از فرصت های شغلی یا مزایا محروم نشود.”

این قانون همچنین “برای اصلاح شرایط ناخوشایند در اشتغال زنان ، بومیان ، معلولان و اعضای اقلیت های قابل مشاهده” طراحی شده است.

اما وکلا استدلال می کنند که از آنجا که کارمندان سیاه پوست با همه افراد غیر سفید پوست و غیربومی به عنوان “اقلیت های قابل مشاهده” تحت عمل گروه بندی می شوند ، آنها با عدم پیشرفت در خدمات عمومی آسیب دیده اند – و نژادپرستی منحصر به فرد آنها معامله با نادیده گرفته شده است

بتچی موافق است. وی گفت: “تعداد زیادی زن سیاه پوست یا مرد سیاه پوست در سطح اجرایی وجود ندارد.” “تجربه ما کاملاً نامرئی بوده و کنار گذاشته شده است.”

هیئت خزانه داری داده هایی دارد که بر اساس گزارشگری خود توسط کارمندان ، طبقه “اقلیت قابل مشاهده” را در خدمات عمومی تجزیه می کند. این نشان می دهد که در سال 2019 ، کارگران سیاهپوست نسبت به افرادی که از پشتیبانی اداری برخوردار هستند ، نسبت کمتری از افراد در سمت های اجرایی سطح بالا را تشکیل می دهند.

تامپسون گفت که او خوش بین است که این دادخواست جرقه ای برای تغییر خواهد شد.

وی گفت: “من بسیار امیدوارم كه این مسئله به طور صریح توسط دولت كانادا مورد توجه قرار گیرد.” “دولت نشانه هایی از آمادگی خود نشان داده است. اولین بخش عمده را با تأیید وجود این مسئله انجام داده است.”


برای دیدن داستان های بیشتر در مورد تجربیات سیاه کانادایی ها – از نژادپرستی ضد سیاه پوستان تا موفقیت در جامعه سیاه پوستان – سیاه پوستان بودن در کانادا را ببینید ، یک پروژه CBC کانادایی های سیاه می توانند به آن افتخار کنند. می توانید داستان های بیشتری را اینجا بخوانید.

(CBC)