کارمندان دولت فدرال هر چه افزایش دستمزد دریافت کنند، اخراج می تواند بعدی باشد

خواه اتحادیه ای که بیش از 150000 کارگر فدرال اعتصابی را نمایندگی می کند هر آنچه را که می خواهد به دست بیاورد یا مجبور به دادن امتیاز باشد، افزایش دستمزدها میلیاردها دلار به مخارج دولت در زمانی که اشتهای عمومی برای کسری بودجه رو به کاهش است، اضافه می کند.

ناظران می گویند که در مواجهه با کاهش سرمایه سیاسی، دولت لیبرال فدرال برای کنترل مخارج تحت فشار زیادی قرار خواهد گرفت – از جمله با کاهش خدمات عمومی.

و اگر تصمیمات اخراج بر اساس ارشدیت گرفته شود – موضوعی که در جریان مذاکرات فعلی مطرح شده است – کسانی که در طول همه گیری کووید-19 استخدام شده اند می توانند اولین کسانی باشند که می روند.

هزینه اولیه خود هیئت خزانه داری از تقاضای اتحادیه برای افزایش حقوق سالانه 4.5 درصد – در مجموع 13.5 درصد در طول سه سال، اما در واقع بیشتر از زمانی که برای اکثر کارگران اعتصابی ترکیب می شود – این مبلغ را به بیش از 3 میلیارد دلار اضافه می کند. هزینه در سال

این رقم، با این حال، این واقعیت را نادیده می گیرد که کارگران آژانس درآمد کانادا به طور قابل توجهی بیشتر طلب می کنند.

آن را نیز در نظر نمی گیرد اثر ضربه‌ای که افزایش دستمزد پیشنهادی می‌تواند بر سایر واحدهای چانه‌زنی داشته باشد مذاکره برای قراردادهای جدید

یک “تسویه معیار”

کوین پیج، افسر سابق بودجه پارلمانی که اکنون ریاست مؤسسه را بر عهده دارد، گفت: کارگران اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) که در اعتصاب هستند، درصد زیادی از خدمات عمومی فدرال را تشکیل می‌دهند، بنابراین توافقی که آنها منعقد می‌کنند یک “معیار حل و فصل خواهد بود”. مطالعات مالی و دموکراسی در دانشگاه اتاوا.

او گفت: «همه گروه‌های چانه‌زنی دیگر به این موضوع نگاه خواهند کرد.

تجمع اعتصابی PSAC پارلمان هیل آوریل 2023
اعضای اتحادیه برای بیان نگرانی های خود به پارلمان هیل رفته اند. (گای کوئنویل/سی بی سی)

در حال حاضر نشانه هایی وجود دارد که واحدهای مختلف چانه زنی، که هر کدام نشان دهنده جیب متفاوتی از کارگران درگیر در مذاکرات خود هستند، در قفل هستند.

اوایل این هفته، یک واحد به نمایندگی از بیش از 8000 کارمند آژانس خدمات مرزی کانادا گفت که قرار است روز سه شنبه به میز مذاکره بازگردد.

اما تا زمانی که اعتصاب فعلی ادامه دارد، این کار ادامه نخواهد داشت، این گروه در یک بیانیه خبری گفت.

این گروه گفت: «معلوم است که اقدامات نسلی مداوم اعضای PSAC پایه و اساس دستاوردهای آینده را برای همه کارگران کانادایی خواهد گذاشت.

نیروی کار در طول همه گیری بالون شد

در سراسر کانادا، خدمات عمومی فدرال طی دو سال گذشته حدود 30000 شغل افزایش یافته است و هزینه کل هزینه های پرسنل را در سال مالی گذشته به حدود 60.7 میلیارد دلار رسانده است. گزارشی که اوایل این ماه منتشر شد توسط دفتر مسئول بودجه مجلس (PBO).

این رقم 14.4 میلیارد دلار بیشتر از سال مالی 2019-2020 قبل از همه گیری است.

اگر هر یک از این کارمندان تمام وقت سالانه 4.5 درصد افزایش حقوق دریافت کنند، سازمان برنامه و بودجه تخمین می زند که در طول پنج سال 19.7 میلیارد دلار برای دولت هزینه خواهد داشت.

این گران‌ترین سناریوی موردی است، زیرا پیش‌بینی می‌شود که هر کارگری (به‌جای فقط کارگران اعتصاب‌کننده) افزایش حقوق بگیرد.

پیج گفت، اما هنوز هم در بحبوحه مذاکرات گرم و طولانی کارگری، تمرین مفیدی است.

او گفت: «این به هر دو طرف فشار می آورد تا واقعاً چیزی را پیدا کنند که از نظر مالی مسئول است.

رئیس ملی PSAC، کریس آیلوارد، به CBC گفت قدرت و سیاست روز چهارشنبه که اتحادیه قبلاً «دوبار» روی تقاضای دستمزد خود حرکت کرده بود و 13.5 درصد در طول سه سال کمتر از نرخ تورم بود.

با این حال، آیلوارد در مورد اینکه اتحادیه چقدر حرکت کرده است توضیح بیشتری نداد.

دکمه ضربه PSAC
PSAC نشان داده است که در حال حاضر دو بار از تقاضای خود برای افزایش 13.5 درصدی دستمزد در طول سه سال “تغییر” کرده است. (گای کوئنویل/سی بی سی)

فشار برای کوچک کردن

دولت ترودو در حال حاضر با فشار برای محدود کردن هزینه ها وارد این اعتصاب می شود.

در بودجه سال 2023، دولت فدرال کسری 40.1 میلیارد دلاری را پیش بینی کرده بود. این در مقایسه با پیش‌بینی قبلی 30.6 میلیون دلار بود و دولت متعهد شده است که کسری بودجه را در سال‌های بعد نسبتاً ثابت نگه دارد.

پیج گفت، اما امضای یک قرارداد جدید با تعداد زیادی از کارگران که با افزایش سالانه 4.5 درصدی دستمزد شروع می‌شود، مستقیماً به این امر منجر می‌شود.

او گفت: «ما فوراً متوجه می‌شویم که دولت در حفظ این مسیر رو به کاهش کسری جدی نیست.

پیج افزود، به همین دلیل، برای دولت دشوار خواهد بود که به چیزی بالاتر از سه درصد افزایش دستمزد سالانه رضایت دهد.

هزینه های فدرال در طول همه گیری به دلیل رنج اقتصادی اقتصاد افزایش یافت.

پریسا محبوبی، تحلیلگر ارشد سیاست در مؤسسه سی دی هاو، گفت: اما اکنون که بهبود یافته است، فشار بر دولت وجود دارد که هزینه‌ها را مهار کند تا فضای سیاسی برای کمک به دلارهای محرک داشته باشد، اگر اقتصاد کانادا ضربه‌ای دیگر بزند.

او گفت: «ممکن است با رکود دیگری مواجه شویم و دولت باید برای آن آماده باشد.

عواقب ناخواسته

مونا فورتیه، رئیس هیئت خزانه داری روز چهارشنبه هیچ نشانه ای مبنی بر عقب نشینی از پیشنهاد هیئت مدیره مبنی بر افزایش 9 درصدی دستمزدها در طی سه سال نشان نداد – پیشنهادی که به گفته او منعکس کننده تایید کمیسیون شخص ثالثی است که در اوایل مذاکرات برای بازگرداندن اوضاع به کار گرفته شد. مسیر.

فورتیر در یک بیانیه خبری گفت: “ما به PSAC نیاز داریم تا شروع به مطابقت دادن خواسته های خود با توصیه های کمیسیون منافع عمومی کند.”

آیلوارد در جریان تظاهرات چهارشنبه در پارلمان هیل گفت: «آنها به ما می گویند که ما باید حرکت کنیم. «مادام فورتیه، چانه‌زنی این‌طور نیست.»

پیج و محبوبی گفتند، با این حال، هر چه افزایش دستمزد بیشتر باشد، احتمال عواقب بیشتری برای نیروی کار از جمله اخراج خواهد داشت.

پیج گفت، اگر دستمزد زمین های بالاتر را افزایش دهد، یا مالیات ها افزایش می یابد یا “محدودیتی در رشد دولت وجود خواهد داشت.”

“حداقل، [there would have to be] او گفت که استخدام در برخی موارد متوقف می شود.

کوین پیج موسسه مطالعات مالی و دموکراسی (IFSD) در دانشگاه اتاوا
کوین پیج یک افسر سابق بودجه پارلمانی است که اکنون در موسسه مطالعات مالی و دموکراسی در دانشگاه اتاوا کار می کند. (گای کوئنویل/سی بی سی)

لیاقت یا ارشدیت؟

در صورت اخراج، PSAC در گذشته درخواست کرده بود که تصمیم گیری در مورد افرادی که می روند بر اساس سابقه کار در محل کار گرفته شود.

سخنگوی PSAC روز چهارشنبه گفت: “حقوق ارشدیت بر این ایده استوار است که زمان یک کارمند با یک کارفرما باید برای چیزی مهم باشد.” از طرفداری و اختیار مدیریت محافظت می کند.»

هیئت خزانه داری گفت که مایل است که ارشدیت را به عنوان یک معیار در نظر بگیرد، اما نه تنها.

فورتیه در نامه سرگشاده اخیر به کارگران اعتصابی گفت: «ما امکان درخواست مشترک از کمیسیون خدمات عمومی را پیشنهاد کرده‌ایم تا پس از شایستگی، سنوات را به عنوان عاملی در نظر بگیرد.

محبوبی گفت، کارگران فدرال که زمانی که اندازه آن در طول همه گیری همه گیر افزایش یافت به خدمات عمومی ملحق شدند، ممکن است «در معرض خطر بالایی» قرار بگیرند.

“آنجا [are] در جریان این فعالیت ها و مذاکرات همیشه بازنده و برنده ای وجود دارد.»

پیج موافقت کرد که چشم انداز ممکن است برای استخدام های همه گیر تیره و تار باشد.

او گفت: «در یک بازار کار نسبتاً فشرده، من به نوعی به فکر انجام یک حرکت هستم.