کانادایی های سیاهپوست برای خدمت در جنگ جهانی دوم با نژادپرستی و تبعیض مبارزه کردند

وقتی کسی شروع به پرسیدن س aboutالاتی در مورد تجربه سیاه کانادایی ها در طول جنگ جهانی دوم می کند ، طولی نمی کشد که روی نام آلن باندی می نشیند.

این بدان دلیل است که در زمانی که نیروهای مسلح کانادا قول می دهند با نژادپرستی سیستمی و همچنین اقدامات تبعیض آمیز فردی در صفوف سرکوب کنند ، داستان باندی برای هر دو صحبت می کند.

اندرو برچ مورخ موزه جنگ کانادا می گوید ، وی یکی از بسیاری از کانادایی های سیاه بود که برای جنگیدن در جنگ جهانی دوم مجبور به غلبه بر تبعیض و نژادپرستی شد.

داستان او همچنین حضور طولانی نژادپرستی در نیروهای مسلح کانادا را برجسته می کند ، حتی اگر امروز برای تنوع بیشتر تلاش می کند ، از جمله با قول پایان رفتار نفرت انگیز در صفوف.

برچ گفت: “یكی از مهمترین گلوله ها در آخرین سیاست دفاعی كانادا ، استفاده از تنوع این كشور به عنوان یك قدرت و ایجاد شرایط بهتر برای ایجاد چنین اتفاقی است كه شامل اطمینان از حمایت مردم نیز می شود.”

“بدیهی است که قبلاً این پشتیبانی وجود نداشته است.”

نیروی هوایی ، نیروی دریایی بی سر و صدا کانادایی های سیاه و آسیایی را ممنوع کرد

باندی 19 ساله بود كه به همراه یك دوست سفیدپوست به نام سوپی كمبل به كانون استخدام هالیفاكس رفتند تا به عنوان خلبان به نیروی هوایی سلطنتی كانادا (RCAF) ملحق شوند. اواخر سال 1939 بود ، آلمان به لهستان حمله کرده بود و کانادا و متحدانش پس از اعلام جنگ به نازی ها ، ارتشهای خود را بسیج می کردند.

هنگامی که باندی و کمپبل بیرون رفتند ، فقط سوپی برای پیوستن به RCAF پذیرفته شده بود. طبق داستان ها ، باندی احساس می کرد به دلیل نگرش های نژادپرستانه خود افسر استخدام ، طرد شده است. چنین حوادثی در طول جنگ جهانی اول معمول بود ، که در آن پدر خود باندی در تنها واحد کاملا سیاه پوستان کانادا ، گردان شماره 2 ساخت و ساز خدمت کرده بود.

آنچه در آن زمان باندی نمی دانست این بود كه كل RCAF و همچنین نیروی دریایی سلطنتی كانادا بی سر و صدا از مشاغل عمومی و عمومی كانادایی های سیاه و آسیایی منع می كردند. این سیاست تبلیغ نشد ، اما بیشتر مشاغل فقط می توانستند به افراد انگلیسی که سفید پوست یا “تبار ناب اروپایی” بودند برود.

چند سال بعد وقتی خدمت سربازی اجباری معرفی شد ، ارتش کانادا خواستار باندی شد. اما او می خواست پرواز کند و وقتی که یک افسر RCMP پس از مدت کوتاهی از وی بازدید کرد و پرسید که چرا به احضار ارتش پاسخ نداده است ، از گفتن آن نمی ترسد.

تماشا کنید | گردان شماره 2 ساخت و ساز کانادا تاریخ ساز شد:

شماره 2 گردان ساختمانی اولین و تنها واحد نظامی جدا شده کانادا بود. تقریباً نیمی از 600 نفر گردان از نوا اسکوشیا بودند. 1:17

“بوندی بعداً گفت:” من به او گفتم كه در سال 1939 برای پیوستن به نیروی هوایی رفته بودم و اگر گلوله ای كه مرا می كشد به اندازه كافی برای نیروی هوایی مناسب نیست ، پس برای ارتش نیز كافی نیست – پس مرا بردار “، به یاد می آورد به مونته.

اندکی بعد ، باندی مجدداً از ایستگاه استخدام بازدید کرد. در حال حاضر ، به دلیل کمبود خلبانان آموزش دیده و خدمه هواپیما ، RCAF شروع به باز کردن درهای خود به روی سیاه کانادایی ها و دیگران کرده بود.

حتی پس از پذیرش و آموزش ، باندی با شکل جدیدی از تبعیض روبرو شد. هیچ یک از ناوبرهای سفید نمی خواستند در Bristol Beaufighter او خدمت کنند.

فقط بعد از اینکه داوطلب گروهبانی به نام الوود سیسیل رایت داوطلب شد ، باندی اولین سیاه پوست کانادایی شد که در طول جنگ ماموریت رزمی را انجام می داد.

در طول اولین مأموریت خود ، این دو جفت کشتی دشمن را در سواحل نروژ غرق کردند. آنها قبل از پایان جنگ و بازگشت باندی به هالیفاکس ، 42 مأموریت دیگر را با هم انجام می دادند.

خدمات باعث تغییر نگرش در جامعه کانادا شد

موزه جنگ کانادا اعتبار باندی و ده ها نفر دیگر از کانادایی های سیاه پوست را که در طول جنگ جهانی دوم با RCAF خدمت می کردند ، “کمک به” تغییر نگرش نسبت به اقلیت های قابل مشاهده در ارتش و جامعه کانادا “می داند.

کتی گرانت بنیانگذار پروژه Legacy Voices است ، که به دنبال به اشتراک گذاشتن داستان های سیاه کانادایی است که در طول دو جنگ جهانی خدمت کرده اند. یکی از آنها پدر خود گرانت ، اوون رو بود که برای داوطلب شدن در جنگ جهانی دوم از باربادوس به کانادا سفر کرد و از او خواست که پروژه یادبود را آغاز کند.

گرانت معتقد است که این جنگ کمک کرد تا زمینه حقوق و آزادی های بیشتر برای کانادایی های سیاه فراهم شود.

کتی گرانت ، بنیانگذار م Instituteسسه Legacy Voices ، می گوید داستان های سیاهپوست کانادایی هایی که در ارتش خدمت کرده اند اغلب به اشتراک گذاشته نمی شود – یا در روز یادبود به نمایش در نمی آید. (لورا هاولز / CBC)

برخی مانند لینکلن الکساندر که به سمت ستوان فرمانداری انتاریو درآمد ، توانستند از مزایای پیشنهادی اتاوا به پیشکسوتان استفاده کنند. بسیاری نیز احساس می کردند که برای مبارزه برای دستیابی به این حقوق قدرت دارند و در رفقای سابق خود سفیدپوست متحد یافتند.

گرانت گفت: “آنها می خواستند همه چیز تغییر کند.” “آنها فکر می کردند:” خوب ، چرا ما می جنگیم؟ اینجاست ، برخی از ما در حال مرگ هستند و فقط با نفی این حقوق از خط خارج می شوند. ” اما این یک تغییر بزرگ برای کل کانادا بود. “

کنایه از تبعیض نژادی کانادایی های سیاه و آسیایی توسط ارتش در زمانی که کانادا با فاشیسم و ​​عدم تحمل در خارج از کشور مبارزه می کرد ، در طول سال ها برای مورخان و دیگران از بین نرفته است.

امور کهنه سربازان کانادا سوابق رسمی در مورد تعداد کانادایی های سیاهپوست در دو جنگ جهانی ندارد ، اگرچه تخمین می زند حدود 2600 نفر در جنگ جهانی اول و هزاران نفر دیگر در جنگ دوم حضور داشته باشند.

این مورد دوم را با بازگشت به خانه “با آگاهی بیشتر از ارزش آزادی و حق آنها در برابر داشتن” برابر دانست.

مبارزه برای رفع نژادپرستی ادامه دارد

این نبرد امروز در برخی از مناطق نیروهای مسلح کانادا ادامه دارد.

مقامات ارشد دفاعی در تابستان امسال به دلیل پاسخ شتابان به سوالات مربوط به نژادپرستی سیستمی در ارتش ، وقتی جنبش سیاه زندگی ها حرکت می کرد ، عذرخواهی کردند. آنها قول دادند که اقدام کنند.

آنها همچنین مجموعه ای از دستورات را تنظیم کرده اند که پس از چندین حادثه برجسته در ارتباط با اعضای سرویس مرتبط با گروه های افراطی ، برای خشمگین شدن در صفوف در صفوف طراحی شده است.

ارتش همچنین به عنوان بخشی از تلاش برای ایجاد تنوع بیشتر ، در جذب اکثریت قابل مشاهده بیشتر پیشرفت کرده است.

حدود 9.2 درصد از اعضای خدمات در ماه ژانویه اقلیت های قابل مشاهده بودند ، در حالی که سه سال قبل از آن 7.4 درصد بود. هدف این نیروها 11.8 درصد از افرادی است که لباس یکدست دارند. همچنین دارای اهداف نمایندگی زنان و بومیان است.

گرانت ابراز تاسف می کند که داستان های سیاه کانادایی ها در ارتش به خوبی شناخته نشده است ، اما می گوید که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است ، از جمله جنبش Black Lives Matter موضوعات نژادپرستی سیستمی در ارتش و جاهای دیگر را برجسته می کند.

وی گفت: “در مورد اعضای جامعه ما منفی زیادی وجود دارد.”

“داستانهای زیادی از مردان وجود دارد که در نتیجه خدمت به ارتفاعات زیادی رسیده اند … بنابراین این داستان ها را به اشتراک می گذارد. در بسیاری از اوقات ، شما نمی توانید بسیاری از اعضای جامعه ما را در روز یادبود برجسته کنید. این شروع به تغییر می کند. “

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجربیات سیاه کانادایی ها – از نژادپرستی ضد سیاه پوستان تا موفقیت در جامعه سیاه پوستان – سیاه پوستان بودن در کانادا را ببینید ، یک پروژه CBC کانادایی های سیاه می توانند به آن افتخار کنند. می توانید داستان های بیشتری را اینجا بخوانید.

(CBC)