کانادا در حال خرید بنزین، تفنگ تک تیرانداز و رادیو برای اوکراین است

کانادا در حال خرید بنزین و تفنگ های تک تیرانداز برای اوکراین است – بخشی از آخرین بسته کمک نظامی که روز جمعه توسط آنیتا آناند وزیر دفاع در نشست متحدان در اروپا اعلام شد.

آناند اعلام کرد که کانادا تا 3.3 میلیون لیتر سوخت از طریق برنامه ناتو خریداری می کند. این اعلامیه در گردهمایی ماهانه کشورهای کمک کننده به تامین تسلیحات و تجهیزات به این کشور درگیر اروپای شرقی که در پایگاه هوایی آمریکا در رامشتاین آلمان برگزار شد، اعلام شد.

مبلغ معامله سوخت 34.6 میلیون دلار است.

دولت لیبرال همچنین 40 تفنگ تک تیرانداز و مهمات کالیبر 50 را از Prairie Gun Works در وینیپگ و دستگاه های رادیویی به ارزش 2 میلیون دلار – در مجموع 16 مورد – خریداری خواهد کرد تا در تانک های Leopard 2 استفاده شود که هشت مورد از آنها توسط کانادا اهدا شده است. ارتش زمستان گذشته

دو تانک پس از شلیک (شعله های آتش دیده می شود)
یک تانک لئوپارد 2 ارتش اسپانیا در مرحله نهایی تمرین آموزشی ناتو در لتونی در 29 سپتامبر 2022 شلیک کرد. (Ints Kalnins/Reuters)

بخش دیگر بسته کمکی که روز جمعه اعلام شد شامل ارائه پل های شناور مدولار به اوکراین است که به مهندسان رزمی اجازه می دهد از رودخانه ها عبور کنند یا پل های تخریب شده را جایگزین کنند.

نشست روز جمعه اولین گردهمایی متحدان پس از افشای اطلاعات اطلاعاتی آمریکا بود. یکی از اسناد اطلاعاتی فاش شده – که اوایل این هفته توسط واشنگتن پست گزارش شد – می گوید جاستین ترودو، نخست وزیر، به طور خصوصی به رهبران ناتو گفته است که کانادا هرگز معیار ائتلاف نظامی را که دو درصد از تولید ناخالص داخلی برای هزینه های دفاعی است، برآورده نخواهد کرد.

ارزیابی اطلاعاتی فاش شده، که به گفته پست، مهر ستاد مشترک ایالات متحده را به همراه داشت، همچنین گفت که متحدان نسبت به ظرفیت کانادا برای انجام تعهدات نظامی خود – به ویژه وعده این کشور برای تقویت گروه نبرد ناتو در لتونی به یک تیپ، تردید دارند. .

در واشنگتن روز پنجشنبه، یک مقام ارشد دفاعی که در مورد پیشینه صحبت می کرد، گفت اسناد محرمانه فاش شده احتمالاً مانع از تلاش های مداوم برای حمایت از اوکراین نمی شود.

“آنچه از متحدان و شرکا شنیده ایم این است که… آنها مصمم هستند – و ما از این استقبال می کنیم – اجازه ندهند هر نوع اطلاعات منفی یا چرخش اطلاعات منفی وحدت ما و تمرکز و قدرت هدف ما را تضعیف کند.” این مقام گفت.

این دیدار همچنین یک روز پس از آن برگزار می‌شود که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، از کیف به طور غیرمنتظره بازدید کرد که اولین سفر وی پس از تهاجم کامل روسیه در فوریه 2022 بود.

او به خبرنگاران گفت که “جایگاه شایسته” اوکراین در ناتو است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در سمت راست، پس از یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در کیف، اوکراین در 20 آوریل 2023 به یکدیگر سلام می کنند.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در سمت راست، پس از یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در کیف، اوکراین در 20 آوریل 2023 به یکدیگر سلام می کنند. (افرم لوکاتسکی/آسوشیتدپرس)

استولتنبرگ افزود: «به مرور زمان، حمایت ما به این امکان کمک خواهد کرد.

پس از این نشست، رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، تلاش خود را برای تسلیحات دوربرد، از جمله هواپیماهای رزمی مدرن مانند F-16 تجدید کرد.

زلنسکی گفت: «فکر می‌کنم مهم است که درباره سلاح‌هایی که اوکراین مدت‌ها منتظر آن بوده است صحبت کنیم.» “به ویژه، این آموزش بین ماموریت های خلبانان ما، سلاح های دوربرد مناسب، بسیار خاص است [weapons]با شرکای بسیار خاص، با تعداد بسیار مشخص.”

لهستان و اسلواکی، اعضای ناتو، جت های جنگنده میگ 29 را به اوکراین منتقل کرده اند، زیرا کی یف در حال تدارک یک ضد حمله برای بازپس گیری سرزمین های اشغال شده توسط روسیه است. با این حال، ایالات متحده تمایلی به امضای انتقال F-16 های پیچیده تر از موجودی خود ندارد.