کانادا مشکل نوشیدن الکل دارد – و یکی از سناتورها می گوید که اتاوا باید این کار را انجام دهد

دولت فدرال در اوایل سال جاری افزایش قابل توجهی را در مالیات مالیات غیر مستقیم الکل اعمال کرد – فقط در پاسخ به واکنش مخالف برخی از نمایندگان مجلس، گروه‌های لابی و مصرف کنندگان کانادایی آگاه از هزینه، از این تعهد عقب نشینی کرد.

بودجه کریستیا فریلند، وزیر دارایی، افزایش مالیات سالانه را بسیار کمتر از تورم نگه داشت – این افزایش در سال جاری فقط 2 درصد خواهد بود – پس از یک کمپین نامه نگاری سازماندهی شده دولت را متقاعد کرد که پیامدهای سیاسی چنین افزایشی نیست. ارزش افزایش درآمد نسبتاً کم را دارد.

زمانی که مرکز کانادایی مصرف مواد و اعتیاد (CCSA) اخیرا دستورالعمل‌های نوشیدنی جدیدی را صادر کرد که ادعا می‌کرد هیچ مقداری از الکل بی‌خطر نیست، واکنش مشابهی داشت.

این توصیه باعث تمسخر برخی شد که می‌گفتند متخصصان بهداشتی که پشت این تحقیق قرار دارند، افراد سرگرم‌کننده‌ای هستند که در مورد خطرات شراب، آبجو و مشروبات الکلی نگران هستند. اطلاعاتی که توسط دولت تامین می شود هنوز توسط Health Canada به صورت عمومی ارسال نشده است.

این حوادث نشان می دهد که الکل تا چه حد در زندگی کانادایی ها ریشه دوانده است – و دولت چقدر تمایلی به سرکوب نوشیدن الکل ندارد.

دکتر تیم نعیمی، گفت: “می دانید، الکل ماده مورد علاقه بسیاری از سیاست گذاران و در واقع برای بسیاری از ما است. این ماده به نوعی وضعیت فرهنگی نمادین دارد. سیاستمداران – آنها نمی خواهند در مورد آن کار زیادی انجام دهند.” مدیر موسسه کانادایی تحقیقات مصرف مواد در دانشگاه ویکتوریا.

“این عامل اصلی مرگ و میر قابل پیشگیری در کانادا است. وظیفه دولت محافظت از کانادایی ها در برابر آسیب های شدید ناشی از الکل است. بنا به دلایلی، آنها از حقایق احساس خطر می کنند.”

حداقل یک سیاستمدار می خواهد کاری کند که مصرف را مهار کند.

پاتریک برازو، سناتور کبک، الکلی در حال بهبودی است. مبارزات او با اعتیاد به خوبی مستند شده است.

برازو به مدت سه سال هوشیار، اکنون از دیگر کانادایی ها می خواهد که از اثرات بالقوه تغییر زندگی ناشی از سوء مصرف الکل اجتناب کنند.

برازو به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «اگر 10 سال پیش به من می‌گفتید که هوشیار بودم و لایحه‌ای برای برچسب‌گذاری محصولات الکلی ارائه می‌کردم، به شما می‌گفتم که دیوانه هستید. “من خیلی زیاد مشروب می خوردم چون از درونم درد می کرد. سعی می کردم درد را از بین ببرم.”

سناتور پاتریک برازو در حین مصاحبه نشسته دیده می شود.
سناتور پاتریک برازو بیل S-254 را معرفی کرده است که برچسب های بهداشتی را بر روی تمام بطری های الکل الزامی می کند. (اولیویه هایلند/سی بی سی نیوز)

برازو گفت الکل تنها سرطان زا شناخته شده ای است که بدون برچسب هشدار دهنده عرضه می شود.

او بیل S-254 را معرفی کرد که برچسب های بهداشتی را بر روی تمام بطری های الکل اجباری می کند و مصرف کنندگان را در مورد احتمال ابتلا به سرطان هشدار می دهد.

او گفت که بسته‌های تنباکو، ویپ و حشیش قبلاً با هشدارهای بدی پوشانده شده است و الکل نباید مجوز دریافت کند.

او گفت: “هنوز تابوهای زیادی در مورد الکل وجود دارد – در جامعه ما بسیار پذیرفته شده است.”

“اما الکل برای ما خوب نیست و باید از وانمود کردن به آن دست برداریم. [It] به نظر نمی رسد افراد زیادی در پارلمان هیل وجود داشته باشند، مقامات منتخب، که مایلند شاخ گاو را بگیرند و کاری انجام دهند.”

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط مؤسسه Naimi، حدود 25 درصد از مصرف‌کنندگان کانادایی نمی‌دانند که الکل می‌تواند باعث هفت سرطان کشنده شود.

سایر حوزه های قضایی سعی کرده اند این خطرات را به اطلاع عموم برسانند.

ده ها کشور در سراسر جهان، از جمله ایالات متحده، در حال حاضر به برچسب های بهداشتی نیاز دارند.

بطری های الکل با برچسب های هشدار دهنده در یک فروشگاه در Whitehorse، یوکان تصویر شده است.
برچسب های مشروبات الکلی، از جمله هشداری مبنی بر اینکه الکل می تواند باعث سرطان شود، توسط محققان روی ظروف الکل در فروشگاهی در یوکان قرار داده شد. (تامین شده توسط موسسه تحقیقاتی مصرف مواد کانادایی)

محققان در یوکان در سال 2017 هشدارهایی را بر روی بطری های مشروب قرار دادند.

نتایج آنی بود – فروش 6.6 درصد در فروشگاه Whitehorse کاهش یافت زیرا مصرف کنندگان بیشتری برچسب های قرمز رنگ برجسته را دیدند. این پروژه با فشار برخی از گروه های صنعتی کنار گذاشته شد.

سخنگوی Spirits Canada، یک گروه لابی که نماینده صنعت ارواح مقطر است، به درخواست برای اظهار نظر در مورد لایحه Brazeau پاسخ نداد. آبجو کانادا گفته است که این صنعت می تواند خود را تنظیم کند.

یک گاو پول نقد برای دولت ها

دولت ها برای تامین مالی برنامه های عمومی به فروش مشروبات الکلی وابسته هستند تا میلیاردها دلار درآمد کسب کنند.

طبق آمار کانادا، دولت های فدرال و استانی از فروش الکل در سال های 2021-2022، 13.6 میلیارد دلار درآمد چشمگیر داشتند.

مصرف کنندگان الکل – حدود 76 درصد از کل کانادایی ها در یک سال معین الکل مصرف می کنند – به طور قابل درک تمایلی به پرداخت بیشتر برای محصولی ندارند که طبق آمار نشان می دهد که بسیاری از آنها مرتباً از آن لذت می برند.

برخی از نوشیدنی‌ها نیز با این پیشنهاد که مصرف متوسط ​​مشکل است، از الکل به عنوان یکی از لذت‌های کوچک زندگی دفاع می‌کنند.

در حالی که توجه زیادی به اپیدمی مداوم مواد افیونی – یک رویداد غم انگیز بهداشتی که جان هزاران نفر از مصرف کنندگان مواد مخدر کانادا را گرفته است – شده است – داده های در دسترس عموم نشان می دهد که یک بحران موازی در جریان است.

مردی دیده می شود که قوطی ذرت در دست دارد.
دکتر تیم نعیمی، مدیر موسسه کانادایی تحقیقات مصرف مواد در دانشگاه ویکتوریا، یک قوطی ذرت در دست دارد. او می‌گوید بسته‌های غذایی حاوی اطلاعات تغذیه‌ای هستند و بطری‌های الکل نباید تفاوتی با هم داشته باشند. (مایکل مکارتور/سی بی سی نیوز)

نعیمی می‌گوید: «اپیدمی مواد افیونی یک مشکل بزرگ بهداشت عمومی است، اما ما با الکل نیز مشکل جدی داریم.

فقط این است که الکل برای مدت طولانی با ما بوده است.

طبق آخرین داده‌های آمار کانادا، در سال 2021، 3875 مورد مرگ ناشی از مصرف الکل ثبت شد – افزایش 21 درصدی نسبت به سال 2019 که احتمالاً ناشی از افزایش مصرف ناشی از بیماری همه‌گیر است.

سایر تحقیقات کانادایی نشان می دهد که الکل حتی کشنده تر از آن اعداد است.

یک مطالعه بررسی شده توسط آژانس بهداشت عمومی کانادا نشان می دهد که مصرف الکل در کانادا با تقریباً 15000 مرگ قابل پیشگیری (شامل 7000 مرگ ناشی از سرطان) و 90000 پذیرش در بیمارستان قابل پیشگیری در هر سال مرتبط است.

(مرگ های قابل پیشگیری ناشی از الکل به عنوان سرطان های مرتبط با الکل، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های کبدی، صدمات ناخواسته و خشونت تعریف می شوند.)

این اعداد به دقت آنچه در ایالات متحده گزارش شده است، کشوری با جمعیتی تقریباً ده برابر کانادا، دنبال می کنند. ایالات متحده سالانه حدود 140000 مرگ ناشی از مصرف الکل را گزارش می کند.

در حالی که دولت مجموعه ای از اقدامات سیاستی را برای مهار مرگ و میرهای مرتبط با مواد افیونی به کار گرفته است – در حال حاضر مکان های مصرف ایمن بیشتری وجود دارد و کیت های نالوکسان در همه جا موجود است – درباره اقداماتی که می توان برای کاهش مرگ و میر و بیماری های ناشی از مصرف الکل انجام داد نسبتاً کمی گفته شده است.

طبق آمار کانادا، داده ها نشان می دهد که حدود 20 درصد از کانادایی ها مصرف الکل را گزارش کرده اند که آنها را در زمره «مصرف کنندگان سنگین الکل» طبقه بندی می کند.

این اعداد در نیوفاندلند و لابرادور (27.7 درصد) و کبک (21.2 درصد) و در منیتوبا (16 درصد) و انتاریو (17.3 درصد) کمتر است.

خریدهای یک شخص در یک سبد خرید در یک مشروب فروشی دولتی در ونکوور دیده می شود.
رونق ناشی از بیماری همه گیر در مرگ و میر و بیماری های مرتبط با الکل، طرفداران سلامت را بر آن داشته است تا برچسب های هشدار دهنده روی بطری های الکل را بخوانند. (داریل دایک/ مطبوعات کانادا)

در طول دهه گذشته، حدود 600000 کانادایی از نظر جسمی به الکل وابسته شده اند – وضعیتی که می تواند منجر به صدمات، خشونت، مسمومیت با الکل، رفتارهای جنسی پرخطر، بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری کبد، سرطان و مشکلات سلامت روان شود.

در حالی که الکل برای تمام سطوح دولت یک گاو نقدی است، محققان می گویند که سود با هزینه های دیگر کم می شود.

هیئت کنترل مشروبات الکلی استان انتاریو (LCBO) که بزرگترین واردکننده الکل در جهان است، سود سالانه تقریباً 2.4 میلیارد دلار در سال 2020-2021 ایجاد کرد.

من 26 سال در مجلس سنا باقی مانده ام، بنابراین برای مدت طولانی در آن حضور دارم.– سناتور پاتریک برازو

در مقایسه، تأثیر جمعی مصرف الکل بر مراقبت‌های بهداشتی، جرم و جنایت و بهره‌وری از دست رفته در حدود 22.4 میلیارد دلار در سال تخمین زده شده است – رقمی بالاتر از هزینه‌های مصرف دخانیات و هزینه‌های سایر مواد روانگردان دیگر، از جمله مواد افیونی و حشیش – طبق تحقیقات موسسه نعیمی در ویکتوریا.

نعیمی گفت: «این یک اقلام بزرگ بلیت است. مالیات دهندگان در حال پرداخت صورتحساب … یارانه مشروبات الکلی و به ویژه مشروبات الکلی سنگین هستند.

کارولین بنت، سخنگوی وزیر بهداشت روان و اعتیاد فدرال گفت که دولت همچنان به نظارت بر لایحه برازو ادامه خواهد داد، زیرا این لایحه در پارلمان راه می یابد.

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد اتهام عدم تلاش کافی برای جلوگیری از مصرف مشروبات الکلی گفت: “مصرف الکل یک موضوع ایمنی و بهداشت عمومی جدی و پیچیده است.”

برازو می گوید که دولت از لایحه حمایت نخواهد کرد

سخنگو گفت که دولت در حال سرمایه گذاری در برنامه هایی برای جلوگیری از مصرف الکل در دوران بارداری، تامین مالی برنامه های حمایت از مصرف مواد و اعتیاد، محدود کردن محتوای الکل در برخی نوشیدنی ها و تامین مالی تحقیقات است.

برازو می داند که با یک نبرد سخت روبرو است.

او گفت که وزیر در ملاقات با بنت به برازو گفت که دولت احتمالاً از لایحه او حمایت نخواهد کرد.

او افزود، همچنین به طور معمول توسط لابی‌هایی که قصد کشتن این قانون را دارند به او مراجعه می‌کنند.

برازو گفت که از سناتورهای دیگر حمایت می‌کند تا این قانون را به کمیته برسانند – اما او در مورد چالش‌هایی که در پیش رو برای تصاحب چنین رذیله‌ای مردمی وجود دارد، ساده لوح نیست.

او گفت: «26 سال دیگر در سنا باقی مانده است، بنابراین برای مدت طولانی در آن حضور دارم.

برازو با اشاره به مسابقه بوکس بدنام خود با نخست وزیر جاستین ترودو، گفت: “من از وارد شدن به دعوا یا ضربه خوردن نمی ترسم.”