کانادا ناظر جدید جانبازان را نام می برد

وکیل مدافع پیشکسوت جدید کانادا یک زن است.

نیشیکا ژاردین ، ​​سرهنگ بازنشسته ای که 37 سال را در ارتش گذراند ، روز چهارشنبه بی سر و صدا از طرف دولت لیبرال به عنوان سرپرست قدیمی جانبازان معرفی شد.

او اوایل امسال جایگزین کریگ دالتون شد که ناگهان استعفا داد.

وزیر پیشکسوتان ، لارنس مک آولای ، در بیانیه ای کتبی و پس از پایان مراسم بزرگداشت روز یادبود ، این خبر را اعلام کرد.

وی گفت: “مسئولیت اصلی سرپرست ایثارگران بازبینی شکایات و مسائل مربوط به برنامه ها و خدمات ارائه شده توسط امور ایثارگران کانادا و حمایت از منشور حقوق ایثارگران است.”

جاردین ، ​​که سابقه همکاری با مهندسان برق و مکانیک سلطنتی کانادا (RCEME) داشت ، کار خود را برای او قطع خواهد کرد.

بخش کهنه سربازان ، با وجود تزریق گسترده پول نقد ، با انبوهی از ادعاهای معلولیت روبرو است که تلاش کرده است آنها را تعدیل کند.

او همچنین به زمان ناآرامی های روزافزون در میان سربازان سابق ، ملوانان و خدمه هواپیما می رسد ، برخی از آنها خواستار شکایت از دولت فدرال به دلیل عدم ارائه خدمات – یا ارتباط واضح در مورد برنامه ها و خدمات ارائه شده هستند.

سلف وی ، در مصاحبه ای با سی بی سی نیوز در تابستان سال 2019 ، گفت که او معتقد است که مامور دفاع از جانبازان باید بازنگری شود.

دالتون گفت ، پس از صحبت با بسیاری از مدافعان جانبازان و دامپزشکان عادی ، به این نتیجه رسیده است که دفتر نگهبان اعتماد برخی از سربازان سابق و خانواده های آنها را از دست داده است.

وی توصیه کرد که یک بررسی مستقل انجام شود که از جمله بررسی کند که آیا نماینده گان باید مستقیماً به مجلس گزارش کند تا وزیر پیشکسوت.

MacAuley گفت ، در آن زمان ، او آن را در نظر می گیرد ، اما هیچ چیز اتفاق نیفتاد.

ژاردین در ماه مه 2019 از ارتش بازنشسته شد و به صفوف رو به رشد زنانی که از طرف دولت لیبرال برای ریاست نهادهای بزرگ منصوب شده اند ، پیوست.