کانادا و آمریکا داده های بیشتری را در مبارزه با قاچاق اسلحه و مواد افیونی به اشتراک می گذارند

کانادا و ایالات متحده توافق کرده اند که اطلاعات بیشتری در مورد قاچاق اسلحه و مواد مخدر در مرز مشترک خود به اشتراک بگذارند.

مارکو مندیسینو، وزیر ایمنی عمومی، گفت که اتاوا چهار توافقنامه جدید یا به روز شده با واشنگتن امضا کرده است که به آژانس خدمات مرزی RCMP و کانادا اجازه می دهد تا داده های بیشتری را با شرکای خود در جنوب مرز مبادله کنند.

مندسینو بعدازظهر جمعه در اتاوا به خبرنگاران گفت: “این به معنای تحقیقات مشترک بیشتر در مورد قاچاق و قاچاق اسلحه است. این به معنای تبادل اطلاعات و اطلاعات بیشتر بین سازمان های مجری قانون ما است.”

او گفت که توافقات تحت یک انجمن جرایم فرامرزی کانادا-ایالات متحده راه اندازی مجدد شده اجازه می دهد تا اطلاعات بیشتری را با اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده و اداره الکل، تنباکو، سلاح گرم و مواد منفجره، مانند نقش ارزهای دیجیتال در پولشویی، به اشتراک بگذارند.

مندیچینو در کنار وزیر دادگستری دیوید لامتی و همتایان آمریکایی آنها، الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی و مریک گارلند، دادستان کل این خبر را اعلام کرد.

هدف از این توافقنامه ها کمک به جلوگیری از جریان مواد افیونی مانند فنتانیل است و گارلند می گوید که مواد تشکیل دهنده مورد استفاده برای تولید داروی کشنده و جریان اجزای آن از چین را ردیابی خواهند کرد.

یک بیانیه مشترک هر دو کشور را متعهد می‌کند که «یک ائتلاف جهانی علیه مواد مخدر مصنوعی ایجاد کنند» که می‌تواند به مقابله با جرایم سازمان‌یافته فراملی کمک کند و ارسال‌کنندگان و دریافت‌کنندگان سلاح گرم را شناسایی و هدف قرار دهد.

مواد مخدر و اسلحه های گرم غیرقانونی در یک کنفرانس مطبوعاتی روی میزی مقابل تریبون قرار داشتند.
مواد مخدر و سلاح گرم در یک کنفرانس خبری در مقر RCMP در سوری، بریتیش کلمبیا، در 25 آوریل 2018 ارائه شد. RCMP، همراه با گارد ساحلی ایالات متحده، امنیت داخلی و گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده، این حمله را انجام دادند که همچنین یک دستگاه را ضبط کرد. مقدار زیادی پول نقد و قایق های تندرو. (جاناتان هیوارد/ مطبوعات کانادایی)

مندیسینو گفت: این چهار قرارداد به ما امکان می‌دهد از فناوری جدیدی استفاده کنیم که اخیراً ظهور کرده است و به ما امکان می‌دهد به طور خاص به دنبال تفنگ‌های ارواح بگردیم، با اشاره به سلاح‌های گرم غیرقابل ردیابی و ساخت خصوصی که توسط باندها استفاده می‌شود.

این چهار نفر متعهد شده اند که حوادث اخیر مرگ مهاجران در امتداد مرز را بررسی کنند و متعهد شده اند که قاچاقچیان را پاسخگو و با استفاده از حسگرها، پرسنل و اطلاعات به موقع، مهاجرت های غیرقانونی را سرکوب کنند.

با این حال، چهار رهبر جزئیات کمی در مورد آنچه که در نتیجه توافقات روز جمعه تغییر کرده است، ارائه کردند.

مایورکاس گفت: «از آنجایی که چشم‌انداز تهدید بسیار پویا و پیچیده است، با تغییراتی که در آن چشم‌انداز رخ می‌دهد، ما راه‌هایی را شناسایی می‌کنیم که از طریق آن می‌توانیم این مشارکت را تقویت کنیم و اقدامی انجام دهیم.»

“همه چیز در مورد ملاقات لحظه ای، ملاقات با تغییرات رخ داده و رسیدگی به آنها در زمان واقعی است – به اشتراک گذاری اطلاعات کاربردی و مرتبط در زمان واقعی.”

این بیانیه می افزاید که مجریان قانون در هر دو طرف مرز نیز برای داشتن درک مشترک از قوانین حریم خصوصی آموزش خواهند دید.

مقامات آمریکایی گفتند که این گروه همچنین در مورد هائیتی صحبت کردند، جایی که باندهای وقیح خلاء قدرت سیاسی را پر کرده اند و واشنگتن را نگران گسترش اسلحه، مواد مخدر و باندها در سراسر منطقه کرده اند.

مایورکاس و گارلند ماه‌ها پیش به درخواست واشنگتن مبنی بر رهبری کانادا برای مداخله نظامی که به گفته دولت منتخب هائیتی به ثبات کشور کمک می‌کند، توجه نکردند.

در عوض، آنها به اهمیت مسیرهای قانونی برای مهاجرت و کمک به هائیتی برای داشتن یک نیروی پلیس کارآمد اشاره کردند.

در بیانیه مشترک آمده است: «هر دو کشور متعهد به بررسی اقدامات اجرای قانون مشترک در هائیتی هستند.