کانادا 59 میلیون دلار برای تفنگ های تهاجمی و مسلسل برای اوکراین هزینه می کند

کانادا قصد دارد هزاران تفنگ تهاجمی را به اوکراین بفرستد – آخرین کمک نظامی این کشور به این کشور درگیر اروپای شرقی، که هنوز در انتظار تحویل یک سیستم دفاع هوایی بسیار مورد نیاز اتاوا است که هفته‌ها پیش وعده داده بود.

آخرین بسته کمک های نظامی و مالی فدرال به اوکراین روز سه شنبه پس از دیدار بین جاستین ترودو، نخست وزیر و دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین، رونمایی شد.

کانادا 59 میلیون دلار برای تهیه 21000 تفنگ تهاجمی و مسلسل به همراه مهمات از سازنده تسلیحات Colt Canada که مقر آن در کیچنر، اونت است، برای اوکراین هزینه می کند.

تماشا | ترودو می گوید که کانادا هزاران تفنگ تهاجمی را به اوکراین خواهد فرستاد

ترودو می گوید که کانادا هزاران تفنگ تهاجمی را به اوکراین خواهد فرستاد

در حالی که دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین از کانادا بازدید می کند، نخست وزیر جاستین ترودو می گوید که کمک های جدید به این کشور کمک می کند تا علیه روسیه مقابله کند.

ترودو همچنین گفت که وام 2.4 میلیارد دلاری به دولت کیف که در بودجه فدرال ماه گذشته اعلام شده بود، به اوکراین پراکنده شده است. نخست وزیر اوکراین گفت که این پول توسط دولت اوکراین برای حمایت از خدمات ضروری مانند پرداخت حقوق بازنشستگی، خرید سوخت و تعمیر زیرساخت های انرژی آسیب دیده استفاده خواهد شد.

شمیحال و ترودو همچنین بیانیه مشترکی در مورد نوسازی توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور امضا کردند.

آنها همچنین به توافق نامه ای که قبلا اعلام شده بود استناد کردند که شامل Cameco مستقر در ساسکاتون و شرکت دولتی Energoatom اوکراین است. کامکو تا سال 2035 اورانیوم را برای تامین نیاز نیروگاه های هسته ای اوکراین تامین خواهد کرد.

و دولت فدرال نیز تحریم های بیشتری را علیه روسیه و بلاروس اعلام کرد.

اسناد نشان می دهد که پدافند هوایی اوکراین در خطر است

اسناد افشا شده اخیر، که به نظر می رسد ارزیابی های اطلاعاتی ایالات متحده باشد، نشان می دهد که شبکه دفاع هوایی اوکراین در خطر است و می تواند تحت حمله موشکی و پهپادی روسیه بدون هجوم مهمات و تجهیزات، دست و پنجه نرم کند.

در ماه ژانویه، کانادا اعلام کرد که یک سامانه دفاع موشکی ساخت آمریکا را برای اوکراین خریداری خواهد کرد. قیمت 406 میلیون دلاری بخش عمده ای از کمک نظامی حدود 1 میلیارد دلاری است که دولت لیبرال به اوکراین متعهد شده است.

سامانه موشکی پیشرفته سطح به هوای ملی (NASAMS) هنوز تحویل داده نشده است و دولت در مورد زمان رسیدن به آن مبهم است.

آنیتا آناند، وزیر دفاع به سی‌بی‌سی گفت: “ما هر کاری که ممکن است انجام می‌دهیم تا آن را در اسرع وقت به آنجا برسانیم. و در واقع در بخش‌های مختلف حمل می‌شود، زیرا البته ما تجهیزات دیگری را نیز ارسال می‌کنیم. بنابراین در مسیر است.” قدرت و سیاست در روز سه شنبه

تماشا | مهمات دفاع هوایی در مسیر اوکراین: دفتر وزیر

مهمات دفاع هوایی در مسیر اوکراین: دفتر وزیر

دفتر وزیر دفاع آنیتا آناند به Power & Politics می گوید که در حالی که مهمات در راه اوکراین هستند، سیستم دفاع هوایی وعده داده شده هنوز تحویل داده نشده است.

اما یکی از مقامات دفتر او پس از مصاحبه برای شفاف سازی بیانیه آناند با CBC News تماس گرفت. این مقام گفت که مهمات دفاع هوایی در راه اوکراین است – نه کل سیستم NASAMS.

یکی از مقاماتی که روز سه‌شنبه در پیش‌زمینه صحبت کرد، گفت که کانادا ظاهراً با ایالات متحده برای دستیابی به پرتابگرهای پیشرفته زمینی به توافق رسیده است، اما در حال حاضر برنامه‌ای برای تحویل ندارد.

تغییر در تاکتیک‌های نظامی روسیه باعث ایجاد حس فوریت جدید در مورد پدافند هوایی اوکراین شده است.

در اوایل سال جاری، نیروی هوایی روسیه بمب‌های هدایت‌شونده درگیری را معرفی کرد – اساساً بمب‌های گرانشی معمولی که پس از پرتاب شدن توسط جنگنده‌های بمب‌افکن چند منظوره، برای سر خوردن به سمت اهداف خود اصلاح شده‌اند. آنها به تعداد فزاینده ای استفاده می شوند تا اثر ویرانگری داشته باشند.

این بمب ها خارج از محدوده موثر پدافند هوایی اوکراین پرتاب می شوند. در حال حاضر، اوکراین سیستم های کمی برای مقابله با آنها ندارد. روسیه از نسخه‌های اصلاح‌شده بمب‌های 500 کیلوگرمی استفاده می‌کند – چیزی که آنها پس از پایان یافتن ذخایر مهمات هوشمند خود از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

شمیحال روز سه شنبه ضمن ستایش از تلاش های آموزشی نظامی متحدان از جمله کانادا گفت: “ما خسته شده ایم. این طبیعی است.”

ما خسته نیستیم. ما خسته نیستیم. تشویق می‌شویم با حمایت شرکایمان، حمایت دولت کانادا، نخست‌وزیر، تیم او… ما مطمئن هستیم که در این جنگ به طور کامل پیروز خواهیم شد. “

در بالای فهرست درخواست‌های شمیحال از دولت کانادا، سلاح‌های بیشتری وجود دارد – یک عامل حیاتی در حال حاضر، زیرا اوکراین در حال برنامه‌ریزی یک حمله متقابل برای بازپس‌گیری سرزمین‌هایی است که پس از تهاجم کامل به دست روس‌ها از دست داده بود.

اما به نظر می رسد این احساس در میان مقامات اوکراینی وجود دارد که ظرفیت و تمایل کانادا برای حرکت سریع برای مسلح کردن آنها محدود و محدود است.

یک روستایی در منطقه زولوچفسکی لویو به آسیب های ناشی از یک حمله موشکی شبانه نگاه می کند.
یک روستایی از کنار آوار خانه های خصوصی ویران شده در حمله موشکی شبانه روسیه در منطقه زولوچفسکی در منطقه لویو اوکراین در 9 مارس 2023 عبور می کند. (Mykola Tys/ Associated Press)

روز سه شنبه در جریان دیدار شمیحال در مورد دیدارهای وی با رهبران تجاری در مورد فرصت های بازسازی صحبت های زیادی صورت گرفت. این طبلی است که یولیا کووالیو، سفیر اوکراین در کانادا، مدتی است که آرام می کوبد، به ویژه در سخنرانی اخیر خود برای جامعه تجاری در اتاوا.

کووالیو در 30 مارس 2023 به باشگاه کانادایی اتاوا گفت: «بازسازی اوکراین عظیم خواهد بود.» او شرکت ها را تشویق کرد تا با توجه به گزارش اخیر بانک جهانی مبنی بر اینکه بازسازی اوکراین 411 میلیارد دلار هزینه دارد، از هم اکنون برنامه ریزی کنند.

دومینک آرل، رئیس مطالعات اوکراین در دانشگاه اتاوا، گفت که او معتقد نیست که اوکراینی ها از کمک نظامی کانادا دست کشیده باشند. وی خاطرنشان کرد که به نسبت، کانادا از نظر کمک های مالی نزدیک به متحدان خود را دنبال می کند.

او گفت که کانادا هرگز نمی‌تواند با مقدار کمک‌ها و خریدهای ایالات متحده برابری کند و روی مفید بودن از راه‌های دیگر تمرکز می‌کند.

اما آرل همچنین اطلاعات فاش شده آمریکا را “نه لزوماً افسرده‌کننده، بلکه هشیارکننده” توصیف کرد. او گفت، این باید به متحدان یادآوری کند که اوکراین با وجود موفقیت های میدان جنگ در جلوگیری از تهاجم اولیه و حمله زمستانی اخیر روسیه در شرق منطقه دونباس، چقدر عمیقاً آسیب پذیر است.

آرل گفت: «یک کارتی که پوتین باید بازی کند – و این کارت هسته ای نیست – نیروی هوایی است. ” [Russian] نیروی هوایی به دلیل ترس از سرنگونی یک سال است که در اوکراین فعال نیست.

اما اگر اوکراینی‌ها ناگهان آسیب‌پذیر شوند، تشدید تنش – چیزی که ما در مورد آن صحبت نمی‌کنیم – بمباران استراتژیک است، اساساً همان کاری که روسیه در سوریه انجام داده است.»