کمک بیشتر از اتاوا برای مبارزه با آتش سوزی جنگل های NS

اگر برق یا داده دستگاهتان کم است، به‌روزرسانی‌های آتش‌سوزی خود را در CBC Lite دریافت کنید. این وب سایت ما با پهنای باند کم و فقط متنی است.


دولت فدرال منابع بیشتری را برای کمک به مبارزه با آتش‌سوزی‌هایی که بخش‌هایی از نوا اسکوشیا را فراگرفته است، تأیید کرده است.

بیل بلر، وزیر امنیت عمومی، صبح پنجشنبه در اتاوا از این حمایت خبر داد.

نیروهای مسلح کانادا پشتیبانی برنامه ریزی و هماهنگی و همچنین آتش نشانان و متخصصان آتش نشانی را برای کمک به کنترل شعله ها ارائه خواهند کرد. از آتش نشانان برای امداد رسانی به اکیپ هایی که روزها در زمین مشغول به کار هستند استفاده می شود.

بلر گفت: “آنها کار خارق العاده ای انجام می دهند، اما رک و پوست کنده آنها نیاز به کمک دارند. آنها به کمک نیاز دارند و به منابع اضافی نیاز دارند.” این آتش‌سوزی به‌ویژه خطرناک است و ما بسیار نگران هستیم که در واقع تعدادی از جوامع و دیگر زیرساخت‌های حیاتی در جنوب نوا اسکوشیا را تهدید کند و بنابراین ما در سریع‌ترین زمان ممکن برای کمک به آنها اقدام خواهیم کرد.»

آتش سوزی غیرقابل کنترل در بخش هایی از شهرستان شلبرن بزرگترین آتش سوزی ثبت شده در این استان است و آتش سوزی های بیشتری در این منطقه آغاز شده است. آتش سوزی دیگری در نزدیکی هالیفاکس 150 خانه را ویران کرده است، اما اکنون 50 درصد مهار شده است.

بلر گفت که دولت فدرال همچنین در حال ارزیابی این است که چه منابع بیشتری را می توان از طریق سایر ادارات و آژانس ها در دسترس قرار داد.

یک عکس هوایی نشان می دهد که دود از چندین نقطه روی زمین به هوا بلند می شود.
تخمین زده می شود که آتش سوزی در شهرستان شلبورن از 17000 هکتار فراتر رفته باشد و اکنون تصور می شود که بزرگترین آتش سوزی ثبت شده در تاریخ NS است. (ارتباطات نوا اسکوشیا)

علاوه بر پشتیبانی اتاوا، 100 آتش نشان از ایالات متحده به نوا اسکوشیا در راه هستند، از جمله 25 نفر که انتظار می رود بلافاصله وارد شوند و 60 تا 80 نفر دیگر نیز در آخر هفته انتظار می روند.

توری راشتون، وزیر منابع طبیعی استان، گفت که نوا اسکوشیا در حال حاضر حدود 190 آتش سوزی در زمین های وحشی را در سال جاری شاهد بوده است که از مجموع 157 مورد در سال گذشته بیشتر است.

شان فریزر، نماینده کابینه فدرال برای استان، نماینده لیبرال مرکزی نوا، صبح پنجشنبه گفت که اتاوا هر درخواست کمکی را که بتواند، تایید خواهد کرد.

فریزر به سی‌بی‌سی گفت: «ما هر کاری از دستمان برمی‌آید برای کمک به حفظ امنیت مردم و مبارزه با این آتش‌سوزی‌ها و محافظت از استان خود نوا اسکوشیا انجام می‌دهیم.» صبح اطلاعات.

نگرش این است که هر کمکی را که برای کمک به حفاظت از نوا اسکوشیا در استان لازم است دریافت کنیم تا بتوانیم سهم خود را انجام دهیم.»

جاده ای شکسته و در کنار یک آب فرو ریخته و دود از زیر آن بلند می شود.
پلی در جاده پورت کلاید، که رودخانه کلاید، NS، و پورت کلاید را به هم متصل می کند، پس از سوختن تکیه گاه های چوبی زیر در آتش سوزی در آن منطقه فرو ریخت. (نوا اسکوشیا RCMP)

فریزر گفت که او حدود ساعت 5 صبح پنجشنبه با آنیتا آناند وزیر دفاع صحبت کرده و او به او گفته است که “او هر درخواستی را که در راه است تایید می کند.”

فریزر گفت که دولت فدرال قبلاً با ارائه نظارت هوایی از حمل و نقل کانادا، تریلرهای راحتی خدمه از گارد ساحلی کانادا و حمل و نقل کانادا، هلیکوپترهای گارد ساحلی و کامیون های آتش نشانی وزارت دفاع به حمایت از تلاش ها کمک کرده است.

اتاوا همچنین از طریق صلیب سرخ کانادا برای ارائه کمک های مالی به برنامه همسانی کمک خواهد کرد و از طریق برنامه ترتیبات کمک مالی فدرال در بلایای طبیعی از استان حمایت خواهد کرد تا بتواند به افرادی که آسیب دیده اند کمک مالی کند.

فریزر گفت: “دولت فدرال برای کمک به کاهش هزینه ها وجود خواهد داشت، بنابراین استان نوا اسکوشیا نباید در موقعیتی قرار گیرد که آنها تصمیم بگیرند از مردم حمایت نکنند، زیرا آنها پول نقد برای پوشش دادن آن را ندارند.” گفت.

آتش سوزی دریاچه بارینگتون

بزرگترین آتش سوزی روز شنبه در دریاچه بارینگتون در شهرستان شلبرن شروع شد و در آخرین برآورد به وسعت 17185 هکتار گسترش یافت. حدود 50 واحد مسکونی تخریب شده و آتش نشانان شعله های آتش به ارتفاع نزدیک به 100 متر را مشاهده کرده اند.

به گفته رئیس RCMP، تا روز چهارشنبه، بیش از 2300 خانه در منطقه شهرستان شلبرن تخلیه شده است. سو بلک، حدود 5000 نفر را آواره کرد.

از بالا به آتش سوزی شلبرن، NS نگاهی بیندازید

یک پل در حال سوختن، شعله های آتش خروشان و توده های بزرگ دود را می توان در این ویدئو که از هوا بر فراز دریاچه بارینگتون، شهرستان شلبرن در روز پنجشنبه گرفته شده است، مشاهده کرد. ویدئو توسط Communications Nova Scotia.

دستورات تخلیه اجباری برای همه جوامع از پورت کلاید تا باکارو و در امتداد بزرگراه 309 تا تقاطع جاده Oak Park و بزرگراه 3 در Barrington West و از 800 Upper Clyde Rd وجود دارد. به 2461 Upper Clyde Rd.

از ساکنان Barrington که تخلیه شده اند خواسته می شود تا با شماره 902-637-7899 چک کنند.

از ساکنان شهرداری منطقه شلبورن که خانه‌های خود را ترک کرده‌اند درخواست می‌شود با شماره 902-875-3544 داخلی 245 به دفتر شهرداری مراجعه کنند تا به مسئولان اطلاع دهند که سالم هستند و خارج از منطقه آتش‌سوزی هستند. هر کسی که برای تخلیه نیاز به کمک دارد می تواند با شماره 8407-875-902 تماس بگیرد.

همه مدارس در شهرستان شلبرن پنجشنبه و جمعه تعطیل است.

آتش سوزی در نزدیکی شهر شلبرن

عصر چهارشنبه آتش سوزی دیگری در جنگلی در خارج از شهر شلبورن در نزدیکی جاده دریاچه گزارش شد. وسعت آن 20 هکتار تخمین زده شد که پتانسیل رشد دارد.

یک دستور تخلیه اجباری برای شهروندان آدرس 1518 Lake Rd.، از طریق Jordan Bay، و از 674 Sandy Point Rd.، از طریق Lower Sandy Point، Jordan Bay، و Jordan Ferry به سمت جاده شعبه جردن. جاده شعبه جردن باز است.

برای خروج از شبه جزیره سندی پوینت، به ساکنان توصیه می شود از طریق سندی پوینت خارج شوند تا از شرایط دود شدید به سمت جردن فری جلوگیری کنند.

توصیه تخلیه برای 243 Sandy Point Rd. به خیابان 650 سندی پوینت، شامل Roseway Park، School Street، کمیسیون خیابان، Harborside Landing، Mayflower Road (مدرسه قدیمی پسرانه)، Shelburne Diesel، Shelburne Ship Repair، Ven-Rez، Bill Harris Transport، مسیرهای ساحلی، Adamant Drive ، و جاده دریاچه تا آدرس مدنی 1536.

از افراد تخلیه شده خواسته می شود تا با شماره 1-800-863-6582 در صلیب سرخ کانادا ثبت نام کنند.

به گفته سلامت نوا اسکوشیا، بیماران از بیمارستان Roseway در شلبورن تخلیه شده اند و سایت بسته است.

پانزده بیمار به بیمارستان منطقه ای ساوت شور در بریج واتر و بیمارستان یادبود ماهیگیران در لوننبورگ منتقل شده اند. برخی دیگر هم به بیمارستان‌های داخل و خارج از منطقه غرب منتقل یا مرخص شدند.

سلامت نوا اسکوشیا همچنین اعلام کرد که بخش اورژانس بیمارستان Roseway بسته خواهد شد و خدمات در محل تا اطلاع ثانوی لغو خواهد شد.

خانه سالمندان Roseway Manor نیز تخلیه شده است، و یک دستور تخلیه اجباری برای شرق بزرگراه 2794 3، Barrington، در حال اجرا است، که شامل تمام جاده Oak Park و Factory Hill Road تا خط Shelburne County است.

آتش سوزی شهرستان یارموث

آتش سوزی در شرق Lower East Pubnico در همسایگی شهرستان یارموث در حال سوختن است و آخرین بار 163 هکتار برآورد شده است. وزارت منابع طبیعی روز چهارشنبه گفت نزدیک به 30 آتش نشان و همچنین سه هلیکوپتر در صحنه هستند.

یک نقشه محیط آتش سوزی جنگلی در شهرستان یارموث را نشان می دهد.
آتش سوزی در شهرستان یارموث در شرق لوور ایست پوبنیکو، NS، آخرین بار 163 هکتار برآورد شد. منطقه صورتی محیط آتش را از ساعت 10:20 صبح چهارشنبه نشان می دهد. (اداره منابع طبیعی)

مراکز تخلیه و آسایش

چندین مرکز برای ایجاد مکان های امن برای تخلیه کنندگان ایجاد شده است:

  • مرکز اجتماعی شلبرن: خیابان کینگ 63، شلبرن.
  • سالن یادبود سندی ویکنز: 12 پارک لین، بارینگتون.
  • سالن آتش نشانی یارموث: 221 Pleasant St., Yarmouth.
  • مرکز بازی های کانادا: دکتر توماس رادال 26، هالیفاکس.