گروه مالیات دهندگان دلارهای عمومی در معامله عرصه را زیر سوال می برند، زیرا حامیان از بازسازی منطقه استقبال می کنند

یک روز پس از اینکه مقامات شهر و دولت آلبرتا اعلام کردند که اصولاً با شرکت ورزش و سرگرمی کلگری (CSEC) و Calgary Stampede به توافقی در عرصه ورزش دست یافته‌اند، منتقدان استفاده از دلارهای عمومی برای ساخت یک میدان را مورد هدف قرار داده‌اند. گفت: مسائل مهم تری پیش روی مالیات دهندگان وجود دارد.

کریس گفت: “ما وابستگی بی سابقه ای به بانک های مواد غذایی داریم، مردم با تورم دست و پنجه نرم می کنند، آنها برای تامین هزینه خانه های خود با مشکل مواجه هستند. آیا این واقعاً استفاده از پول مالیات دهندگان برای ساختن یک عرصه NHL مناسب است؟ نه، اینطور نیست.” سیمز، مدیر آلبرتا فدراسیون مالیات دهندگان کانادا.

اما از آنجایی که منتقدان به استفاده از دلارهای عمومی در توسعه پیشنهادی حمله کردند، حامیان تاکید کردند که این معامله فراتر از جایگزینی Saddledome قدیمی است و احیای بسیار مورد نیاز را در منطقه اطراف ارائه می دهد.

دیوید لو، مدیر اجرایی منطقه بهبود کسب و کار ویکتوریا پارک، گفت: «از داشتن یک منطقه فرهنگی و سرگرمی «برنامه ریزی استادانه» چیزهای زیادی می توان به دست آورد. “جایزه واقعی اینجاست.”

شهر گفت که این شهر 537 میلیون دلار برای یک مرکز رویداد جدید که جایگزین Saddledome و منطقه Rivers است که شامل East Village و Victoria Park می شود، اختصاص می دهد. قیمت کل این پروژه 1.2 میلیارد دلار تعیین شده است.

دولت استانی اعلام کرد که 300 میلیون دلار به زیرساخت های اطراف مانند جاده ها، خدمات شهری و پارکینگ کمک خواهد کرد. 30 میلیون دلار دیگر سرمایه گذاری می کند تا نیمی از هزینه یک عرصه اجتماعی جداگانه را پوشش دهد. شهر و CSEC نیمی دیگر از این هزینه را تقسیم خواهند کرد.

گروه مالکیت Calgary Flames 40 میلیون دلار و 17 میلیون دلار اضافی در سال هزینه خواهد کرد که هر سال یک درصد در طول 35 سال افزایش می یابد.

سیمز گفت که فدراسیون مالیات دهندگان کانادا مخالف یک عرصه جدید نیست، اما مخالف استفاده از بودجه عمومی برای ساخت آن است، به ویژه با توجه به احتمال افزایش قیمت در طول زمان.

“آیا صاحبان املاک کالگاری هشت یا 10 درصد افزایش مالیات بر دارایی خواهند داشت؟ آیا کسب و کارها مالیات خود را افزایش می دهند و دوباره مرکز شهر را خالی می کنند؟ آیا ما مجبور خواهیم بود برای بودجه بیشتر از سطوح دیگر التماس کنیم. دولت، که باز هم مالیات دهندگان هستند؟» سیمز گفت.

سوالات در مورد معامله

این معامله فقط در اصل است و هنوز جزئیات زیادی در دست بررسی است، مانند اینکه چه کسی گرانی ها را پوشش می دهد. اما در سندی که در وب‌سایت Flames منتشر شده است، می‌گوید هم CSEC و هم شهر هزینه‌های بیش از حد را به اشتراک خواهند گذاشت. فقط مشخص نیست که این جدایی چه خواهد بود.

ژرومی فارکاس، عضو سابق شورای شهر، که با قرارداد قبلی که بیش از سال پیش از بین رفت، مخالف بود، می‌گوید که سوالات زیادی در مورد این معامله دارد.

“به خصوص وقتی به صدها میلیون دلاری که استان و شهر باید از پیش پرداخت کنند و شعله های آتش فکر می کنید. [ownership] فقط باید پنج درصد از آن (پیش‌قدم) و یک پرداخت حاشیه‌ای را هر سال بپردازد.”

شهردار کلگری، جیوتی گوندک، از قرارداد جدید با مالکیت Flames دفاع می‌کند و می‌گوید دامنه وسیع‌تر آن، آن را بهتر از قراردادی که 16 ماه پیش فروپاشید، می‌کند.

او گفت که افزودن در بخش استانی باعث می شود تا بهبودهای بسیار مورد نیاز مانند زیرگذر در خیابان ششم برای بهبود اتصال در منطقه انجام شود. شهردار می گوید که این معامله شامل فضاهای رویدادهای داخلی و خارجی نیز می شود.

او گفت: “بنابراین اکنون که این موضوع مشخص است و بودجه برای آن وجود دارد، منطقه می تواند در واقع از مرکز رویداد حمایت کند.” قبلاً ما به تنهایی روی ساختمان ثابت بودیم.

اسمیت امیدوار است که این یک موضوع انتخاباتی نباشد

نخست وزیر دانیل اسمیت روز چهارشنبه با سوالاتی در رابطه با سهم استان مواجه شد، اما او این واقعیت را تکرار کرد که این پول صرف زیرساخت ها می شود، نه ساخت عرصه.

او گفت امیدوار است که این توافق در انتخابات آینده به یک موضوع تبدیل نشود.

اسمیت گفت: “امیدوارم با روحیه اتفاق آرا، شاهد رویکرد یکسان همه احزاب سیاسی در حمایت از این توافق باشیم.”

“این واقعاً یک مشارکت بین کلگری و Flames است، و دلارهای اضافی که ما در زیرساخت ها سرمایه گذاری می کنیم، چیزهایی که کلگری به هر حال برای ساختن آن منطقه به آن نیاز دارد. بنابراین، من واقعاً امیدوار هستم که دولت بعدی، صرف نظر از اینکه چه کسی است، به توافق احترام می گذارد.”

دانیل اسمیت با پیراهن سبز و ژاکت سفید جلوی میکروفون در نانوایی ایستاده است.
دانیل اسمیت، نخست وزیر، چهارشنبه به چند سوال خبرنگار در رابطه با نقش استان در معامله پروژه در اصل پاسخ داد. (CBC)

اسمیت گفت که استان طی سه سال آینده بیش از 100 میلیون دلار در سال تعهد کرده است. او معتقد است که سهم دولت استانی باید یک بحث جداگانه باشد، نه اینکه وابسته به معامله عرصه باشد.

“اگر می خواستی بحث کنی [about whether] این یک استفاده خوب از پول مالیات دهندگان است، به اندازه کافی منصفانه است.» او گفت: «آنها احتمالاً می توانند آن چت را داشته باشند، اما اتصال آن به این عرصه بزرگ و گران NHL چیزی است که باعث نگرانی ما می شود.

راشل نتلی، رهبر اپوزیسیون NDP، گفت که اسمیت نمی‌تواند توافق عرصه را از انتخابات خارج کند.

او گفت که اسمیت آشکارا و مستقیماً پروژه را به صندوق رای متصل کرده است و اکنون موظف است تا حد امکان اطلاعات بیشتری را در اختیار رای دهندگان قرار دهد تا بتوانند تصمیمی آگاهانه بگیرند.

به گفته نتلی، این شامل هر گونه جزئیات مالی مخفی در مورد اینکه چه کسی در معامله مربوط به استان، شهر و مالکیت Flames درگیر است، می شود.

نتلی گفت: «من از دنیل اسمیت می‌خواهم تا این جزئیات را علنی کند.

سرمایه گذاری در کلگری

دبورا یدلین، مدیر عامل اتاق بازرگانی کلگری، در کمیته مرکز رویداد حضور داشت و معتقد است که این معامله یک سرمایه گذاری عالی برای هر دو سطح دولت است.

او معتقد است معامله ای که منجر به سرمایه گذاری های خصوصی منشعب می شود – ایجاد شغل، درآمدهای مالیاتی آینده و احساس غرور که به کلگری کمک می کند در صحنه جهانی بدرخشد.

او گفت: «همیشه انتخاب‌های سختی وجود دارد که دولت‌ها با آن‌ها روبه‌رو هستند… اما واقعیت این است که ما باید به احیای شهر و زیرساخت‌های آن ادامه دهیم.»

ما باید ریسک کنیم و باید به خودمان ایمان داشته باشیم و این چیزی است که این گام رو به جلو با یک مرکز رویداد به من می گوید و آن چیزی است که باید به Calgarians بگوید.”

شورای بازرگانی آلبرتا نیز از این معامله حمایت می کند.

آدام لگ، رئیس شورا در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه گفت که این قرارداد سرمایه‌گذاری در مرکز شهر خواهد بود و نه تنها برای کلگری بلکه به طور کلی برای استان رشد خواهد کرد.

با یک معامله اصولی، اکنون مقامات شهری موظف شده اند تا بحث های رسمی در مورد توافقات قطعی را آغاز کنند. انتظار می‌رود این امر تا بهار و تابستان 2023 ادامه یابد.