گزارش می گوید دیپلمات های آمریکایی احتمالاً حمله انرژی را هدف قرار داده اند ، در مورد کانادایی ها مطمئن نیستند

گزارش جدید به سفارش دولت ایالات متحده حاکی از آن است که انرژی رادیویی “هدایت شده” احتمالاً باعث آسیب مغزی دیپلمات های آمریکایی مستقر در کوبا و چین شده است.

با این حال گزارش آکادمی ملی علوم در واشنگتن در بیان دیپلمات های کانادایی و خانواده های آنها در هاوانا متوقف می شود و در عوض احتمال علل دیگر را باز می گذارد.

این گزارش آخرین تلاش برای توضیح بیماری مرموز موسوم به سندرم هاوانا است که در سال 2016 باعث ایجاد سردرد ، سرگیجه و مشکلات شناختی در دیپلمات های آمریکایی و کانادایی در کوبا شد.

اکنون پنج دیپلمات کانادایی و خانواده های آنها با اتهام بیش از 28 میلیون دلار از اوتاوا شکایت می کنند و می گویند دولت فدرال نتوانسته از آنها محافظت کند ، اطلاعات مهم را پنهان کرده و بیماری را ناچیز جلوه می دهد.

Global Affairs Canada قبلاً اذعان داشته است که 9 بزرگسال و 5 کودک از خانواده های دیپلماتیک در هاوانا به بیماری های غیرمعمولی مبتلا شده اند که علائم آن شامل حالت تهوع ، سرگیجه ، سردرد و تمرکز حواس است.

در حالی که دولت کانادا گفته است که می خواهد علت را مشخص کند ، حدس و گمان ها بیشتر به نوعی حمله صوتی یا مایکروویو ، یک آلاینده ناشناخته مانند آفت کش و حتی جیرجیرک های جیرجیرک متمرکز شده است.

گزارش آكادمی ملی علوم می گوید علائم و ویژگی های آنچه دیپلمات های آمریكایی تجربه می كنند ، برخلاف هرگونه اختلال شناخته شده ای نیست ، “از جمله مواردی كه با سازوكار عفونی ، التهابی یا سمی شناخته شده است.”

در عوض ، در این گزارش آمده است ، شکایات دیپلمات ها از احساس درد ناگهانی ، فشار شدید در صورت ، صدای زیاد سوراخ کننده در یک گوش و سرگیجه و حالت تهوع ناگهانی “با حمله مستقیم فرکانس رادیویی سازگارتر است”.

تماشا کنید | املاک پنجم آنچه را که باعث بیماری دیپلمات ها شده است بررسی می کند:

جیم پواسون در حال تحقیق در یک مطالعه جدید کانادایی است که سعی دارد رمز و راز آنچه باعث بیماری دهها دیپلمات کانادایی و آمریکایی در کوبا شده را حل کند. 18:12

بعداً می افزاید: “مطالعات منتشر شده در ادبیات آزاد بیش از نیم قرن پیش و طی دهه های بعدی توسط منابع غربی و شوروی پشتیبانی عینی از این سازوکار احتمالی را فراهم می کند”.

با این حال ، گزارش هیچ ادعایی درباره آنچه برای کانادایی ها اتفاق افتاده است ، ارائه نمی دهد. در عوض این احتمال را که بیماری آنها در اثر عفونت ویروسی ، قرار گرفتن در معرض ماده شیمیایی سمی یا عامل دیگر ایجاد شده است ، باز می گذارد.

وكیل نماینده كانادایی ها می گوید گزارش اشتباهاتی دارد

پاول میلر ، وکیل مدافع دیپلمات های کانادایی که از دولت شکایت می کنند ، گفت که این به این دلیل است که چندین گزارش در گزارش وجود دارد – از جمله این ادعا که کانادایی ها همان درد ناگهانی و سر و صدای زیاد مشابه همتایان آمریکایی خود را تجربه نکرده اند.

میلر روز یکشنبه به روزنامه کانادا پرس گفت: “به هر روشی پیشنهاد کنیم که مشتریان ما درک صدای بلند یا احساس فشار شدید یا لرزش را ندارند.” “همه آنها به درجات مختلف چیزهایی را شنیدند. یک خانواده آن را کاملاً بلند شنید و بلافاصله دچار جراحات شد. دیگران آن را شنیدند و طی یک یا دو روز حالشان بد شد.

“اگر این اطلاعات تصحیح شود ، ممکن است نتیجه متفاوتی را توسط مردم ایالات متحده مشاهده کنید.”

میلر خاطرنشان کرد که محققان آمریکایی با دیپلمات های کانادایی مصاحبه نکرده اند. در عوض این گزارش می گوید که این مطالعه به مطالعه دانشگاه هالیفاکس دالاهو و توضیحات موجود در مورد علائم و شکایات کانادایی ها متکی بود.

مطالعه دالاهو بعنوان محتمل ترین دلیل به وجود سموم عصبی مانند سموم دفع آفاتی که برای از بین بردن پشه ها در هنگام شیوع بیماری زیکا استفاده می شود ، اشاره کرد. مشتریان میلر در مورد این یافته اختلاف نظر داشته و گفته اند كه در صورت صحت این واقعیت ، افراد بیشتری دچار همین علائم می شوند.

گزارش آمریكا در حالی منتشر می شود كه پرونده قضایی بین دیپلمات های كانادایی و دولت فدرال همچنان حل نشده است ، میلر امیدوار است كه پیشنهادی از طرف دولت صادر شود تا دیپلمات ها سال آینده در دادگاه محروم شوند.

امور جهانی کانادا روز یکشنبه به درخواست های نظر پاسخ نداد.