“یک معامله واقعاً بزرگ برای ما”: 3 کشور اول میکما در مورد ماهیگیری معتدل هیجان زده هستند

سه جامعه Mi’kmaw در بهار امسال نقش افزایش یافته خود را در صید خرچنگ در اطراف جزیره کیپ برتون جشن می گیرند.

وزارت شیلات و اقیانوس‌ها روز سه‌شنبه اعلام کرد که تفاهم‌های معیشتی متوسطی را با Potlotek و We’koqmaq تجدید کرده است و اکنون اسکاسونی به آنها ملحق شده است.

لروی دنی، رئیس اسکاسونی، گفت که هیجان‌زده است زیرا تا 70 ماهیگیر اکنون در آب خواهند بود و تله‌ها را می‌کشند و امرار معاش می‌کنند.

او گفت: «این واقعاً چیز خوبی است، واقعاً یک معامله بزرگ برای ما.

بر اساس تفاهم‌های موقت، گروه‌های موسیقی در طول فصل تجاری، که اکنون در اطراف کیپ برتون باز است و در اواسط جولای بسته می‌شود، ماهیگیری خواهند کرد.

مردی که پیراهن لباسی پوشیده پشت تریبون صحبت می کند.
لروی دنی، رئیس اسکاسونی می گوید که تا 70 ماهیگیر از جامعه در صید خرچنگ با معیشت متوسط ​​شرکت خواهند کرد. (استیو ساترلند/سی بی سی)

آنها 4600 تله را در تمام مناطق ماهیگیری در اطراف جزیره به اشتراک خواهند گذاشت که نسبت به سال های گذشته افزایش تله ها و مناطق ماهیگیری را نشان می دهد.

در سال 2021، Potlotek تا 700 تله را در یک منطقه محدود صید کرد. سال گذشته، We’koqma’q نیز با DFO به تفاهم رسید، اما به هر دو باند فقط 210 تله اختصاص داده شد و به تعداد کمتری از مناطق ماهیگیری محدود شدند.

هیچ کس از این بخش برای اظهار نظر در روز سه شنبه در دسترس نبود، اما در یک پست فیس بوک، DFO گفت که ماهیگیری به ذخایر خرچنگ آسیبی نمی رساند، زیرا مجوزهای ماهیگیری در حال حاضر وجود دارد و در غیر این صورت استفاده نمی شود.

دنی گفت که ماهیگیران اسکاسونی تحت طرحی شبیه به طرح ماهیگیری معیشت Netukulimk که اولین بار توسط Potlotek، مجمع روسای نوا اسکوشیا Mi’kmaw و دفتر مذاکرات Kwilmu’kw Maw-klusuaqn توسعه یافت، فعالیت خواهند کرد.

نتوکلیمک کلمه ای میکماو است که بیانگر اصل استفاده از منابع طبیعی به نفع افراد و جامعه بدون آسیب رساندن به محیط است.

زنی با عینک و گردنبند بزرگ با دوربین صحبت می کند.
آنی برنارد دیزلی، رئیس We’koqma’q می گوید که ماهیگیری به اعضای جامعه اجازه می دهد تا زندگی با کیفیت بهتری را برای خانواده های خود فراهم کنند. (برنت کلوی/سی بی سی)

دنی گفت: “این یک طرح خوب برای ایمنی و حفاظت خواهد بود و ما برای امسال و تعداد خوبی از تله ها و تعداد خوبی از مناطق هیجان زده هستیم.”

دادگاه عالی کانادا حق مردم بومی برای کسب درآمد متوسط ​​از ماهیگیری را تأیید کرده و اقتدار دولت را برای تنظیم ماهیگیری تأیید کرده است، که گهگاه منجر به اجرای قانون علیه ماهیگیران Mi’kmaw و درگیری بین Mi’kmaw و ماهیگیران تجاری شده است.

کار به سمت معاملات بلندمدت

DFO شروع به استفاده از تفاهم به عنوان یک اقدام موقت کرده است در حالی که تلاش می کند یک ترتیب طولانی مدت ایجاد کند.

دنی گفت با این درک جدید، میکماو و ماهیگیران غیر بومی بالاخره باید بتوانند منابع را بدون آزار و اذیت به اشتراک بگذارند.

او گفت: “ما یک جامعه ماهیگیری هستیم و مهم است که با هم کار کنیم و این کار را به صورت مسالمت آمیز انجام دهیم و امیدواریم که در نهایت این اتفاق بیفتد.”

ویلبرت مارشال، رئیس پوتلوتک، روز سه شنبه برای اظهار نظر در دسترس نبود.

آنی برنارد دیزلی، رئیس We’koqma’q گفت که از افزایش دسترسی به ماهیگیری خوشحال است.

او همچنین گفت که این معامله “فرصتی عالی برای ماهیگیران در We’koqma’q است تا کیفیت زندگی بهتری برای خانواده های خود فراهم کنند و از حق ذاتی خود برای ماهیگیری بدون دخالت استفاده کنند.”

داستان های برتر بیشتر